"נדרש לשים דגש על הזיקה שבין עיצוב לטכנולוגיה"

כך אמר פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT, מכון טכנולוגי חולון, עם פתיחת התערוכה של בוגרי הפקולטה לעיצוב לשנת 2018

22/07/2018 16:53
עבודתו של הסטודנט הבוגר מאיר נדב - מנורת שולחן רובוטית צילום: אנשים ומחשבים

"אנו שמים דגש על סינרגיה בין כל המחלקות של המכון עם הפרייה הדדית בין הפקולטה לעיצוב והפקולטה למדעים – הנדסה, טכנולוגיה ומחשבים, כאשר קורסים רבים הם רב-תחומיים ושמים דגש על הזיקה שבין עיצוב לטכנולוגיה", כך אמר פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT, המכון טכנולוגי חולון.

פרופ' יעקובוב דיבר בעת פתיחתה של תערוכת הבוגרים של הפקולטה לעיצוב במכון. הפתיחה נערכה ביום ה' האחרון. תערוכת הבוגרים, המתקיימת מדי שנה, מהווה במה להצגה המקצועית של הסטודנטים ועבודות הגמר שהתבצעו בהנחיית חברי הסגל. התערוכה מציגה בפני התעשייה ואנשי המקצוע את הפוטנציאל הגלום בפרויקטים, עם הפיכתם ליישומיים ואף לפלטפורמה להשקעה בהם במסגרת חברות הזנק.

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT, המכון טכנולוגי חולון. צילום: אנשים ומחשבים

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT, המכון טכנולוגי חולון. צילום: אנשים ומחשבים

במסיבת עיתונאים שנערכה בשבוע שעבר לרגל השקת התערוכה, אמר פרופ' יעקובוב: "מדי שנה, זה יותר מ-45 שנים, מגיעים הסטודנטים שלנו לקו הגמר עם פרויקטים מדהימים. השנה מוצגים בתערוכה 184 פרויקטים. הפקולטה לעיצוב במכון נחשבת לאחת המובילות בארץ ומהידועות ומוערכות בעולם, זאת בזכות הייחודיות שלה: סינרגיה בין כל המחלקות של המכון".

הוא סיפר על התכנית לתואר שני בעיצוב משולב- M.DESIGN. את התוכנית החדשה מוביל פרופ' דודי ראב"ד, מעצב תעשייתי ויזם, שהיה בשש השנים האחרונות ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי ב-HIT. התכנית משלבת בין תיאוריות עיצוב, לימוד וחקר תופעות חברתיות, כלכליות ופוליטיות ומתודולוגיות חשיבה ופיתוח באמצעות Design Thinking.

"הפקולטה יוזמת פרויקטים ושוקדת על פיתוח וחיזוק קשרי עבודה ומחקר עם התעשייה, רשויות מקומיות וגופי ציבור שונים", ציין.

"לימודי עיצוב עם השינויים הטכנולוגים המהפכניים"

פרופ' דנה אריאלי, דיקאן הפקולטה לעיצוב, אמרה כי "השנה, כוללת התערוכה מגוון רחב של נושאים : קונפליקטים בחברה הישראלית, העצמה נשית, סוגיות גלובאליות, פוליטיות, עולמם הפנימי של הסטודנטים ועוד. חלק מהפרויקטים מתקיימים בהצלבות שבין התעשייה, הטכנולוגיה והצרכים האנושיים. פרויקטים רבים מציגים תעוזה מחשבתית, חומרים חדשים, אפליקציות, ממשקים ופריטים יוצאי דופן, הנראים לראשונה במחוזותינו".

האדריכל ניני ורשבסקי, אוצר התערוכה וראש המחלקה לעיצוב פנים, הוסיף כי "הפרויקטים מבטאים את תחומי ההתמחות השונים במחלקה – מעיצוב אובייקטים ועד להתערבויות במבנים קיימים המשפיעים על חיינו ועל הסביבה. התערוכה עוסקת במנעד רחב של נושאים: עולמם הפנימי של הסטודנטים, סוגיות גלובאליות, פוליטיות ואחרות. התכנים ודרכי הביטוי העיצוביים השונים מאפשרים הצצה לפלורליזם מחשבתי ותוכני של הסטודנטים במחלקה".

גולן גפני, אוצר תערוכת המחלקה לעיצוב תקשורת חזותית, אמר כי "המחלקה משלבת לימודי עיצוב עם השינויים הטכנולוגים המהפכניים שמתגבשים ומשתנים כמעט מדי יום. מציאות זו מכתיבה תכנית לימודים דינמית, המשלבת יכולות טכנולוגיות ומגוון פלטפורמות משתנות לתוך העולם הקלאסי של לימודי עיצוב".

לדבריו, "בשנים האחרונות האבולוציה הטכנולוגית משפיעה לא רק על עולם העיצוב אלא גם על צרכי החברה הגלובלית. במציאות העכשווית, הערכים החברתיים משתנים תמידית, דבר הדורש מקהילת המעצבים להיות ערים לשינוי, להוביל ולהתאים את אופי העבודות והרעיונות הן ברמה הטכנולוגית, הן ברמה הפיזית והן ברמה החברתית. בכך טמונה היכולת של כל מעצב לשפר את איכות החיים במציאות בה אנו פועלים".

תערוכת בוגרי המחלקות – עיצוב תעשייתי, עיצוב פנים, עיצוב תקשורת חזותית, פתוחה למבקרים עד יום רביעי ה-1/8, ב-HIT, גולומב 52 חולון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים