דור כימיקלים תובעת 7 מיליון שקלים ממלם וסאפ

"מלם מערכות וסאפ ישראל", נכתב בתביעה, "התרשלו וגרמו עוול לדור באפיון מערכת ה-ERP, בפיתוח, ביישום ובהטמעה שלה, לא תיקנו את הדרוש תיקון והסבו לה נזקים כבדים"

תובעת את מלם וסאפ. דור כימיקלים. אילוסטרציה: BigStock

דור כימיקלים הגישה תביעה בגובה שבעה מיליון שקלים נגד מלם מערכות וסאפ (SAP) ישראל.

בתביעה, שהוגשה על ידי עורכי הדין אילן סופר וגיא וילף ממשרד אילן סופר ושות' לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נכתב כי "מלם וסאפ הפרו את ההסכם עם דור ו/או קיימו אותו בחוסר תום לב ובדרך לא מקובלת, שעה שלא סיפקו לדור מערכת ERP מתפקדת. הן התרשלו וגרמו עוול לדור באופן עריכת האפיון עבור המערכת, בפיתוח, ביישום ובהטמעה שלה. הן לא תיקנו את הדרוש תיקון למרות בקשותיה והפצרותיה החוזרות ונשנות של דור".

מערכת ERP לא מתפקדת

דור כימיקלים, נכתב בתביעה, "זכאית לבטל את ההסכם ולקבל השבה של כל הסכומים ששילמה למלם והנתבעות נדרשות להשיב את הסכומים שכבר שולמו, בתוספת פיצוי". עוד דורשת דור שמלם מערכות וסאפ ישראל יפצו את דור בשל תיקון המערכת עד הבאתה למצב של שביעות רצון מלאה של דור ושהדבר ייעשה שלא על ידי מלם וסאפ עצמן.

מלם וסאפ, נטען "התנהלו באופן שערורייתי, קיבלו מיליוני שקלים, חלק מהסכום מעבר למה שסוכם בחוזה ולמרות זאת לא סיפקו לדור כימיקלים מערכת ERP מתפקדת והותירו אותה כשידיה על ראשה". עוד נטען כי "דור פנתה באופן חוזר ונשנה למלם וסאפ בדרישה לתקן את המערכת ונענתה בטענות שונות ומשונות בהתחמקויות ובהתחכמויות, במשיכות זמן וחמור מכך בדרישות לתשלומים נוספים כתנאי לביצוע התיקונים האמורים. השתיים מסרבות לבצע את הדבר הבסיסי המצופה מהן: לתקן את המערכת במהירות, על חשבונן. דור עשתה ניסיונות רבים להביא את הנתבעות להכיר בקול ההיגיון והדין – ניסיונות שעלו בתוהו".

בדצמבר 2015 פורסם באנשים ומחשבים כי מלם מערכות מקבוצת מלם תים תטמיע מערכת ERP מסוג SAP S/4HANA. לפי אנשי מלם, מדובר ביישום ראשון בישראל לגרסת ה-ERP החדשה. היישום, כך פורסם, יתבצע בגישת Best Practices המאפשרת להן ליישם תהליכים גנריים ולהתבסס על פרויקטים שכבר יושמו בעשרות חברות בעולם.

על פי התביעה, אנשי מלם שיכנעו את אנשי דור לזנוח את מסמך האפיון (RFP) שהוכן, והסבירו להם שעבודה המתבססת על Best Practices, תיעשה בעלות פחותה. הנושא הוסכם ודור נאותה לשלם למלם 4.4 מיליון שקלים בעבור פיתוח והטמעת המערכת.

כאוס: חלקים נרחבים מהמערכת אינם מתפקדים ואינם ניתנים להפעלה סבירה

מאוחר יותר, נטען בכתב תביעה, "לאור הכאוס שנוצר במפעלי דור עקב חוסר תפקוד המערכת דור נאלצה לשלם יותר מחצי מיליון שקלים נוספים על מנת שמלם תתקן את המערכת, וזאת בשעה שדור הייתה שרויה במצוקה אדירה עקב אי תפקוד המערכת, ומלם ניצלה את מצוקתה של דור ו'חלבה' ממנה סכומים אלה בלא לספק תוצאות. המערכת שאותה 'סיפקה' מלם לדור הייתה רחוקה מרחק שנות אור מההצהרות האופטימיות וממצגי השווא שאנשי מלם הציגו לדור: חלקים נרחבים מהמערכת, בעיקר אלה הנמצאים בליבת פעילותה של דור, כלל אינם מתפקדים ואינם ניתנים להפעלה סבירה".

כך, נטען, "לתהליך הייצור, שהוא ליבת פעילותה של דור כימיקלים, חברה תעשייתית כבדה, הגדירו מתכנתי מלם תהליך ייצור יחיד, פשטני, ומנותק מהמציאות שאינו רלוונטי ואינו מתאים לרוב המכריע של עשרות תהליכי הייצור המתבצעים בחברה. לכן אי אפשר להשתמש באופן סביר במודול הייצור". עוד נטען כי כיוון שהמודולים בליבת פעילות המערכת אינן מתפקדים, גם לא ניתן להתממשק בינן ובין מודולים אחרים, מה שמביא לכך שגם יתר המודולים אינם מתפקדים כראוי ואינם מספקים את הפתרון הנדרש… עקב תחלופת עובדים יוצאת דופן אצל מלם, שהתחלפו חדשות לבקרים, האפיון מחדש לא בוצע, המערכת לא תוקנה ולאחר כמה חודשים מלם זנחה את האפיון מחדש וטענה שסיפקה לדור מערכת כמוסכם וכי לדרישות דור לשינויים ולתוספות יש לשלם מאות אלפי שקלים נוספים".

דור, נטען עוד בתביעה, "מצאה עצמה עם נזקים נוספים כגון אי סדר יוצא דופן במערכת ניהול המלאי מה שהביא לכך שהיו לה חוסרי מלאי – דבר שלא קרה לה זה עשור שנים… היא נאלצה לבזבז זמן ניהולי רב ובאורח אבסורדי נאלצה לגייס כוח אדם נוסף להתמודד עם הבעיות והכשלים שיצרה המערכת – מה שהרע את מצבה… גם סאפ לא הציעה כל הצעה מועילה אלא דרשה שדור תשלם לה ולמלם תשלומים נוספים בגין התיקון ובניגוד להסכם".

דור פנתה למתחרות של מלם, ביניהן אדוונטק ואקזקט, שבחנו את המערכת וקבעו, בלא תיאום ביניהן, כי "נדרשים תיקונים דרמטיים במערכת בעלות של 2 עד 4 מיליון שקלים".

"עקב חוסר המקצועיות של מלם מערכות וסאפ ישראל", מסכמת דור, "התרשלותן והפרת התחייבותן כלפי דור", דור תובעת מהן 7.063 מיליון שקלים. טרם הוגש כתב הגנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים