מנכ"ל אפל, טים קוק, סופג תביעה על האטת מכשירי ה-iPhone

קבוצת צרכנים מדרום קוריאה החליטה לתבוע את החברה ואת העומד בראשה בגלל האטתם של מכשירים ישנים, שבה הודתה החברה לאחרונה, ומצטרפת בכך לגל תלונות ותביעות הולך וגדל שמגיע לארצות רבות בכל רחבי תבל

החשד: אייפונים מזויפים שימשו להונאה. צילום אילוסטרציה: יאסטרמסקה, BigStock

קבוצת צרכנים מדרום קוריאה מצטרפת למקהלת התלונות ותביעות כנגד אפל (Apple), והגישה תביעה פלילית המכוונת למנכ"ל החברה, טים קוק, בנוגע לביצועים לקויים במודלים ישנים של iPhone, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters).

בתלונתו נגד קוק, האשים הגוף הדרום קוריאני המכונה Citizens United for Consumer Sovereignty את החברה בהרס רכוש ובהונאה. פארק סון-ג'אנג, ממובילי הקבוצה הצרכנית, אמר לרויטרס: "למען המעריצים הנאמנים שלה, אפל צריכה לקחת אחריות על האטת מכשירי ה-iPhone".

הקבוצה המסוימת הזו מייצגת גם כ-120 תובעים בתביעה אזרחית שהוגשה נגד אפל בתחילת החודש.

ענקית הטכנולוגיה האמריקנית מקופרטינו מתמודדת עם תרעומת הולכת וגדלה מצד צרכנים וקבוצות האמונות על זכויות צרכן לאחר הודאה שלה בכך שיישמה תכונה של ניהול צריכת חשמל, אשר מאטה את מהירות המעבד במכשירי ה-iPhone הישנים, כדי להאריך את חיי הסוללה.

מוקדם יותר החודש התנצלה הענקית על הפעולה, הורידה את מחיר הסוללות החלופיות, והבטיחה כי תוציא עדכוני תוכנה שאמורים לספק למשתמשים מידע נוסף ושקיפות גבוהה יותר בנוגע למצב הסוללה בניידים הוותיקים שלהם, מתוצרתה.

גלי תלונות ופתיחת חנות חדשה לראשונה בסיאול

אבל גלי התגובה הצרכניים ממשיכים להתרחב. מוקדם יותר השבוע קראה מועצת הצרכנים של שאנגחאי (Shanghai Consumer Council) לספקית להסביר מה גרם להאטה ולפתרונות הקיימים למצב.

בארצות הברית, סנאטור ג'ון ת'ון, יו"ר ועדת המסחר של הסנאט האמריקאי, ביקש אף הוא תשובות מ-קוק על הסיבות שהביאו את החברה שלו להחלטה ליישם את התכונה של ניהול צריכת חשמל, ובצרפת אפל עומדת בפני בדיקה על ידי הסוכנות להגנת הצרכן, HOP (ר"ת Halte a l'Obsolescence Programmee).

התלונה האחרונה בדרום קוריאה מגיע במקביל להודעתה של אפל שהיא מתכננת לפתוח את החנות קמעונאית הראשונה שלה במדינה. החנות – אשר תפתח באזור קניות יוקרתי במחוז גנגנאם שבדרום סיאול בשבוע הבא – תציע החלפות סוללות מוזלות ללקוחות המשתמשים בדגמי iPhone 6 ואילך.

אנליסטים בתעשייה מעריכים כי אפל מחזיקה בנתח של 20% משוק הסמארטפונים בדרום קוריאה, כשהרוב המכריע של המכירות בתחום שייכות עדיין לענקיות מקומיות, כמו סמסונג (Samsung) ו-LG.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים