תוכן שיווקי

קבוצת גינדי העבירה את כל סביבת הייצור ל-Microsoft Azure

הצורך בזמינות, אבטחת מידע ורציפות עסקית לעשרות הפרויקטים והסניפים של קבוצת גינדי ברחבי הארץ, הוביל לבחירה בפלטפורמת הענן של Microsoft Azure ומעבר תשתיות החברה ומערכת הסאפ לענן

26/02/2017 12:19
מיקרוסופט

כחברת בנייה המנהלת עשרות פרויקטים ברחבי הארץ עם מחשבי קצה הכוללים מערכת לניהול הפרויקט לצד פעילות מכירה, חיפשה גינדי מענה יציב וזמין לפעילות העסקית השוטפת.

גינדי, שהחזיקה במטה מרכזי, שממנו זרמו הנתונים לפרויקטים השונים ברחבי הארץ, סבלה מזמינות מוגבלת, ניתוקים רבים בסניפים, אתגרי אבטחת מידע מורכבים ותלות גבוהה ובעייתית בשרתי מטה החברה, שכל תקלה בהם גררה השבתה כוללת של כל הסניפים.

גינדי הינה חברת נדל"ן בינלאומית מהמובילות בישראל. החברה עוסקת בתחום ייזום, פיתוח, שיווק וניהול של פרויקטים למסחר ולמגורים, קניונים, מרכזים מסחריים, מגדלי יוקרה ושכונות מגורים, בהיקפים של אלפי יחידות דיור ומאות אלפי מטרים מרובעים בארץ ובחו"ל. בין הפרויקטים האחרונים של החברה ניתן למצוא את פרויקט היוקרה GINDI TLV, מתחם מגורים אורבני הכולל כ- 2300 יחידות דיור, ב-11 בניינים בני 14 קומות וארבעה מגדלים בני 48 קומות.

מעבר ל-Azure יוצר מהפכה של ממש בדרך העבודה של החברה

מעבר ל-Azure יוצר מהפכה של ממש בדרך העבודה של החברה

מלחמה סיזיפית על נפחי האחסון

ברוך לויטס, מנהל מערכות המידע בקבוצת גינדי, מתאר את האתגרים בפניהם ניצבה הקבוצה: "העבודה שלנו עם שרת SBS מיושן, הנוטה לתקלות והשבתות, יצרה מצב בלתי אפשרי עבור המטה והסניפים שלנו ברחבי הארץ. התמודדנו עם נפחי תיבות דואר מוגבלים, קושי בעבודה מרחוק עקב ניתוקים, מערך גיבוי מסורבל וקושי להפריד בין סביבת ה-Client ל-Server במערכת הסאפ (SAP)".

המעבר לענן

בשלב הראשון החליטו אנשי מערכות המידע בקבוצת גינדי להעביר את כל החברה ל-Office 365 בענן, את מערכות הדואר האלקטרוני והתוכנות המשרדיות. לאחר שנוכחו ביתרונות המשמעותיים שיצר מעבר זה ובעבודה החלקה והשוטפת, החליטו בגינדי להעביר את כלל מערכות הייצור ובכללן מערכת הסאפ לענן Azure.

רותם רוזמרין, CTO אזטק, מספר כי "לאחר מספר תדרוכים טכנולוגיים ועסקיים הגענו למסקנה כי האתגר הגדול ביותר של גינדי הינו הזמינות של מערכות המחשוב. התחלנו בהעברתם ל-365 ולאחר שהצלחנו להוכיח ב-POC כי גם מערכת הייצור עובדת בצורה חלקה, יכולנו לגשת להעברת מערך הייצור כולו לענן של Azure".

הטוב שבשני העולמות

לדברי לויטס, "בין השיקולים שהנחו אותנו בבחירה ב-Azure, הייתה יכולתו לתמוך באופן מקיף בתשתיות מיקרוסופט שכבר היו קיימות בארגון. בנוסף, התרשמנו מאוד מיכולות אבטחת המידע המשופרות שהעניקה לנו סביבת Azure – יכולות שלו היינו צריכים לרכוש אותן בעצמנו, היו כרוכות בעלויות גבוהות ועבודה עם מוצרי צד שלישי רבים".

לדברי רוזמרין, שיתוף הפעולה ההדוק בין מיקרוסופט (Microsoft) לסאפ אפשר לקבל מענה מהיר ושוטף לכל בעיה שנתקלו בה בהתאמת המערכות לסביבת הענן, דבר שהוביל לעלייה לאוויר באופן מהיר ונטול תקלות.

עידן חדש של רציפות וזמינות עסקית

העברת סביבת הפרודקשן של גינדי ל-Azure יצרה מהפכה של ממש בדרך העבודה של החברה וסיפקה מענה לכל האתגרים והקשיים עימם התמודדה החברה בעבר.

לויטס מתאר את תוצאות המעבר במילים הבאות: "המעבר ל-Azure ו-365 פתח עידן חדש של זמינות ורציפות עסקית בחיי החברה, תוך חיסכון משמעותי בעלויות. המצב של תקלות והשבתות שחווינו כה הרבה בעבר, כבר לא קיים יותר".

"התלות שהייתה לסניפים במטה הראשי התבטלה לחלוטין וכל סניף עובד מול הענן בזמינות מלאה ותוך הסתמכות על קווי תמסורת מהירים המספקים זמן תגובה מיידי. בלחיצת כפתור ניתן להגדיר כיום משתמש חדש במערכת, להגדיר לו הרשאות מתאימות ולייצר עמדת עבודה בכל מקום בארץ ובעולם. זו בהחלט מהפכה".

לויטס מסכם ואומר כח "הודות לחיבור הסאפ דרך מערכת הענן של מיקרוסופט – Azure – צוות ה-IT לא צריך לדאוג יותר לתקלות מהחומרה או מתקינות הגיבויים, ויכול לדעת בבטחה כי המשתמשים עובדים בצורה הטובה ביותר ומקבלים את הביצועים המקסימליים, תוך קבלת מידע אחיד וזהה בכל נקודת זמן".

אירועים קרובים