תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat, יום ד' 16 בנובמבר, LAGO

רד-האט משיקה את Ansible 2.1

המהדורה החדשה של מסגרת אוטומציית IT בקוד פתוח, מביאה לצוותי DevOps ומנהלי IT כ-40 מודולים משולבים חדשים

07/06/2016 12:37
הלוגו הישן של רד-האט. מצאו את ההבדלים

רד-האט (Red Hat), הספקית המובילה בעולם של פתרונות קוד פתוח, הודיעה על הזמינות הכללית של Ansible 2.1, הגרסה העדכנית ביותר של כלי אוטומציית ה-IT המובילה בקוד פתוח, שהינה פשוטה, עוצמתית ואינה דורשת התקנה בנקודות קצה.

Ansible 2.1 מציגה תמיכה לאוטומציית רשת אשר מסייעת להרחיב עוד יותר את Ansible כשפה משותפת בסביבות IT ארגוניות – החל מבסיס הרשת עד לפריסות מבוססות קונטיינרים.

Ansible הינו כלי אוטומציה המאפשר למפתחים ולמפעילי תשתיות לפרוס בקלות ובמהירות יישומים וסביבות שרתים, תוך הסרת חסמים בין צוותי התפעול והפיתוח על ידי אוטומציה של פעולות שגרתיות כגון תצורת רשת, פריסות שרתים וסביבות ענן, ויצירת סביבות פיתוח.

בסיס הקוד המודולרי של Ansible, בשילוב עם קלות תרומת קוד לקהילה וקהילה גדולה של תורמים ב-GitHub, מאפשרים פלטפורמת אוטומציית IT רבת עוצמה לניהול תשתיות, וגם נותנים מענה לצרכי IT חדשים ולתהליכי עבודה של DevOps.

Ansible 2.1 כוללת תמיכה עבור Microsoft Windows ו-Microsoft Azure – מאפשרת למשתמשים להשתמש בפלטפורמת אוטומציה יחידה עבור סביבות ענן היברידיות.

בין התכונות החדשות:
תמיכה רחבה יותר עבור Microsoft Azure – הרחבת התמיכה של Ansible עבור פריסות ענן היברידיות, כולל היכולת לנצל את תפקודיות מנהל המשאבים של Azure Resource Manager.

מודולי  Windows חדשים – מאפשרים ניהול של שיתוף קבצי  Windows  ו-Windows firewall, מה שמגדיל את יכולת אוטומציית מערכות Windows בתוך Ansible.

ניהול קל יותר של מכונות עם דומיינים משותפים – מאפשר אימות מאובטח יותר לדומיינים של משתמשים רק עם שם משתמש וסיסמה – ביטול הצורך בניהול קרברוס במכונת הבקרה של Ansible.

האצלת Kerberos מורחבת עבור תרחישי multi-hop – מאפשרת זרימת אישורים טובה יותר עבור סקריפטים והתקנות קיימות, שצריכים גישה שקופה לשיתופי דומיינים של קבצים, Microsoft SQL Server ועוד.

אתחולים חוזרים פשוטים עם פעולת win_reboot – עוזרים לפתור את האתגר של אוטומציית התקנות תוכנה על פלטפורמות Windows שגם דורשות הפעלה מחדש של המערכת כחלק מתהליך עבודה.

תמיכה מורחבת עבור קונטיינרים

Ansible 2.1 מציגה מודול רב עוצמה חדש – docker-service, וכן  שכתוב של מודולי Docker הקיימים של Ansible.

עם מודול docker-service החדש של Ansible 2.1 יכולים משתמשים לשבץ Docker Compose לתוך Ansible Playbooks רחבים יותר, עבור תצורת הרשת, מערכות הפעלה, ותשתית פריסה מחוץ לסביבת קונטיינר.

זמינות כללית של אוטומציית קישוריות

Ansible 2.1  משלבת במלואה את תמיכת אוטומציית הרשת אותה השיקה רד-האט בחודש פברואר השנה. על ידי הרחבת אוטומציית Ansible לרשת, מאפשרת עתה  Ansible לנהל את תשתית הרשת באותה דרך פשוטה, רבת עוצמה, וללא agent, בה כבר משתמשים מערכות ויישומים. זה מסייע לצוותי רשת לנצל פרדיגמות פריסה חדשות, כולל אוטומציה תצורה, פריסת רשת מונחית-בדיקות, ועמידה רציפה ברגולציה.

Ansible 2.1  מוסיפה יותר מ-40 מודולי ליבה חדשים, ומספקת  תמיכת אוטומציית רשת במגוון רחב של פלטפורמות רשת של סיסקו (Cisco), ג'וניפר (Juniper) ויצרנים אחרים.

טים קריימר, מנהל הנדסת Ansible ברד-האט, אמר כי "אנו שמחים לספק את Ansible 2.1 אשר ממשיכה להתבסס על הדברים הגדולים שעשינו עם הקהילה שלנו במהדורת 2.0 לאחרונה. על ידי הרחבת יכולות Ansible אל סביבות Microsoft Windows ו- Azure וקישוריות, המשתמשים שלנו יכולים להרחיב עוד יותר את יכולות האוטומציה בתוך הסביבה שלהם, מה שעוזר להפוך את פעילויותיהם להיברידיות באותה מידה כמו ה-IT שלהם".

כדי לדעת יותר לחצו כאן.

אירועים קרובים