תוכן שיווקי
לקראת אירוע - האקתון בינלאומי של תנועת ויקימדיה, ימים ו'-א' 1-3 באפריל, בית הנסן בירושלים

ויקימדיה תקיים בירושלים האקתון בינלאומי

מאות מפתחים מעשרות מדינות ישתתפו בסוף השבוע הקרוב בהאקתון של הקרן, המתארח השנה בירושלים

30/03/2016 08:35
מגיע לירושלים. ההאקתון הבינלאומי של תנועת ויקימדיה

כתב: הילל יוסף

ההאקתון הבינלאומי של תנועת ויקימדיה (Wikimedia), מתארח השנה בירושלים. החל מיום ו' בבוקר ועד יום א' בערב, יתכנסו בבית הנסן בירושלים כ-150 מפתחים, מתוכם 100 מחו"ל, למרתון פיתוח תשתית ויקיפדיה (Wikipedia).

במהלך ההאקתון יעסקו המפתחים בתיקון באגים, פיתוח יישומים חדשים, יחלקו ידע על טכנולוגיות חדשות וקיימות וישפרו את התשתית הטכנית של ויקיפדיה ומיזמי האחות שלה.

עמותת ויקימדיה ישראל, העוסקת בקידום ובהנגשת הידע החופשי בארץ, נבחרה על ידי קרן ויקימדיה העולמית, להפיק ולנהל את האירוע הטכנולוגי הרשמי של התנועה. במסגרת האירוע, כ-150 מפתחים, מנהלי מערכת וחובבי טכנולוגיה יתכנסו לסוף שבוע שלם בירושלים – להאקתון תכנות ופיתוח תשתית מדיה-ויקי, התשתית באמצעותה פועלת ויקיפדיה, האנצילוקפדיה החופשית הגדולה בעולם.

בין המשתתפים: מפתחים מצוות הפיתוח של קרן ויקימדיה העולמית (סן פרנסיסקו), מפתחים מצוות הפיתוח של פרויקט Wikidata, ועשרות מפתחים מתנדבים מ-17 מדינות, שקיבלו מלגת השתתפות מוויקימדיה ישראל וכן עשרות מפתחים ומתנדבים ישראלים.

מרכז היי-טק מתפתח

ההאקתון יסייע בהקמת קהילת מפתחי מדיה-ויקי מקומית בישראל ויעסוק גם בפיתוחים מוכווני השפה העברית, להקלה ולשיפור השימוש בוויקיפדיה בקרב ציבור הקוראים והעורכים בישראל ובעולם.

על אירוח הכנס התמודדו כמה מדינות. ויקימדיה ישראל, שהתמודדה וזכתה, בחרה להציע את ירושלים כמועמדת לאירוח הוועידה, בגלל היותה מרכז היי-טק מתפתח והיותה משכן של חברות היי-טק וטכנולוגיה רבות בישראל.

"כשהחלטנו שאנחנו רוצים להביא את הוועידה לישראל, היה ברור כי ירושלים היא הבחירה הראשונה שלנו", אמרה מיכל לסטר, מנכ"לית ויקימדיה ישראל, "צמיחתה של ירושלים כבירת היי-טק, תוך שילוב כלל המגזרים – ערבים וחרדים, היא דוגמא לישראל היפה, שרצינו להראות למאות המתכנתים שיגיעו ארצה".

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, בירך על הזכייה ואמר כי "בנג'מין פרנקלין אמר פעם שהשקעה בידע משלמת את הריבית הגבוהה ביותר. זה בדיוק מה שאנחנו עושים בירושלים בשנים האחרונות: משקיעים בקידום הידע באקדמיה, בטיפוח חברות עתירות ידע, בעידוד יזמים הצמאים לחדשנות ובסיוע לקהילות של מפתחים ומעצבים מיומנים. זאת, כדי שנוכל כולנו – ירושלמים וישראלים ליהנות מהפירות. אני שמח וגאה בבחירתה של ירושלים כמארחת ההאקתון הבינלאומי של ויקימדיה, ובטוח שכל משתתפיו ייווכחו שירושלים הפכה למוקד עולמי של חדשנות, הון אנושי ייחודי וידע שחוצה מגזרים וגבולות".

האירוע נערך בשיתוף Jnext, המיזם לעידוד יזמות טכנולוגית בירושלים של הרשות לפיתוח ירושלים המשרד לירושלים ועיריית ירושלים ויתקיים בבית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה בירושלים. פורסי החסות הם משרד החוץ, HPE, קספרסקי (Kaspersky lab) ושטראוס.

אירועים קרובים