תוכן שיווקי
לקראת אירוע - EDUTECH 2016, יום ב' 1 בפברואר, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קרית שדה התעופה

"הטכנולוגיה לבתי הספר משולבת עם הכשרה ייחודית למורים, תוך עיצוב תהליכי למידה יצירתיים"

כך אמרה מנכ"לית קבוצת עמל, עו"ד רוית דום עיני, לקראת כנס EduTech לתקשוב בחינוך ● לדבריה, "אנו הראשונים בארץ שהטמענו את מכשירי ה-iPad בבתי הספר - מה שחשוב לנו זה שהלמידה תהיה אקטיבית ואטרקטיבית"

27/01/2016 14:15
מנכ"לית קבוצת עמל, עו"ד רוית דום עיני, עם תלמידים ברב תחומי עמל שבח מופת תל אביב, בעת חלוקת מכשירי iPad

בימים אלה הסתיימה ברשת עמל תחרות ארצית גדולה הנקראת "עמל בשבילי ישראל". זוהי תחרות ייחודית המערבת מציאות ממשית עם מציאות דיגיטלית. בני נוער מבתי הספר של עמל מכל מגזרי החברה ומכל רחבי הארץ, נשלחו לשטח לבצע מגוון משימות יצירתיות בעזרת טכנולוגיה חדשנית: יצירת סרטים, אפליקציות ניווט, אפליקציות צילום ועריכה, יצירת "דפי נחיתה", שימוש במדיה חברתית כפלטפורמה לימודית, הכל באמצעות מכשירי iPad, סמארטפונים ומחשבים ניידים.

אחת המשימות המרכזיות שהוצגה לתלמידים: בנייה ועריכה של משדר רדיו חופשי, באדיבות ערוץ הפודקסט "קטעים בהיסטוריה". התלמידים ראיינו בשטח עוברים ושבים, הציגו והקליטו חומרי שמע באמצעות מכשירי ה-iPad והסמארטפונים והעבירו לחבריהם בכיתות שהוסיפו קטעי קישור ומוזיקת רקע, וערכו את כל החומרים למשדר רדיו אומנותי בעזרת תוכנת הפודקסטים המקצועית Audacity.

"התחרות הזו מהווה למידה שונה ומאתגרת, ונותנת ביטוי מעשי לכך שאפשר ללמוד גם אחרת", אומרת מנכ"לית קבוצת עמל, עו"ד רוית דום עיני, בשיחה שקיימנו עמה לקראת הכנס והתערוכה הבינלאומית לתקשוב בחינוך. "קבוצת עמל מובילה כיום במערכת החינוך למידה חדשנית וחווייתית, למידה אחרת. אנו עושים זאת מתוך הכרה והבנה שיש צורך להתחבר לעולם של התלמידים ולטכנולוגיות שבהן הם משתמשים" מדגישה עו"ד דום עיני.

למידה אקטיבית ואטרקטיבית

השימוש בטכנולוגיה מתקדמת בתחרות "עמל בשבילי ישראל" היא דוגמה אחת מני רבות לתפיסה החדשה שמובילה כיום קבוצת עמל. "אנו הראשונים בארץ שהטמענו את מכשירי ה-iPad בבתי ספר, ויצרנו קשת רחבה של שיתופי פעולה פדגוגיים עם אפל (Apple) העולמית", אומרת מנכ"ל קבוצת עמל ומדגישה כי "מה שחשוב לנו זה שהלמידה תהיה אקטיבית ואטרקטיבית. הטכנולוגיה החדישה מאפשרת למורים ולתלמידים גישה למגוון רחב של אפליקציות הקיימות במכשירי ה-iPad. הם יכולים לצפות בסימולציות, לערוך צילומים וסרטים, ליצור מציאות רבודה ולהציג מבחר תוצרים".

לדבריה של עו"ד דום עיני, קבוצת עמל מרחיבה כל העת את מעגל בתי הספר שבהם מוטמעת ההוראה והלמידה באמצעות מכשירי iPad. בשנת הלימודים הנוכחית מקבלים מורי בתי הספר הרב-תחומיים של עמל: ליידי דייויס תל אביב, עמק חרוד, צפת, באר שבע וטייבה, הכשרות מיוחדות על ידי הצוות המקצועי של הרשת, לפיתוח יחידות לימוד מתוקשבות העושות שימוש ב-iPad. זאת בנוסף למורי בתי ספר רב-תחומיים של עמל שנכנסו לכך בשלב מוקדם יותר וכבר נמצאים בשלב מתקדם של הטמעה פדגוגית טכנולוגית: רב-תחומי עמל שבח מופת תל אביב, רב-תחומי עמל הולץ חיל האוויר ושני בתי ספר רב תחומיים של עמל בפתח תקווה. כך למשל, בבית הספר הרב-תחומי עמל פתח תקווה ב' פותחה מגמת ניו-מדיה שנלמדת כולה באמצעות מכשירי iPad.

תהליך למידה חדשני ומעמיק

"הטכנולוגיה החדשנית שאנו מכניסים לבתי הספר משולבת עם הכשרה ייחודית הניתנת למורים, תוך עיצוב תהליכי למידה שיתופיים ויצירתיים וניצול החוזקות ומגוון האפשרויות של ה-iPad", אומרת עו"ד דום עיני ומוסיפה כי "בתי הספר שלנו מצליחים לשלב את האמצעים הטכנולוגיים החדשים בתהליך למידת חקר ופרויקטים שהוא בפני עצמו חדשני ומאתגר. כך למשל בבית הספר הרב-תחומי עמל ליידי דייויס תל אביב, לומדים במגמת הביולוגיה באמצעות חקר ופרויקטים בשילוב עם הטכנולוגיה המתקדמת. התלמידים נעזרים במכשיאי ה-iPad בעבודת חקר מחלת הסרטן. התלמידים יצרו באמצעות ה-iPad קליפים שונים ויצירתיים להעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של מחלת הסרטן, כחלק מתהליך למידה חדשני ומעמיק של הנושא".

לדברי מנכ"ל קבוצת עמל עו"ד דום עיני, למהלך שמובילה כיום קבוצת עמל יש מטרה נוספת שאינה פחותה בחשיבותה: צמצום הפערים בין הפריפריה למרכז. "השילוב בין האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים לבין החוזקות הפדגוגיות המתקדמות שעמל מובילה, מאפשר לנו לצמצם פערים בין הפריפריה למרכז ולהקנות לתלמידים מכל הארץ כלים להתמודד עם מקצועות המחר. זה מנחה אותנו לכל אורך הדרך, גם בהקמתם של מרכזי יזמות ייחודיים וחדשניים שמאפשרים לכל תלמיד לפתח את החשיבה היצירתית ולחוות התנסות מרתקת בעולם האמתי, תוך עיסוק בתחומים מחזית הטכנולוגיה כגון פיתוח אפליקציות וסייבר. אנחנו נותנים לתלמידים שלנו את הכלים הנכונים, כדי שבעתיד הם יידעו להתמודד כמעט עם כל דבר", אומרת עו"ד דום עיני.

אירועים קרובים