תוכן שיווקי
לקראת אירוע - הכנס המקצועי השנתי של הביקורת הפנימית, יום ה' 7 בינואר, אווניו מרכז אירועים וקונגרסים, קרית שדה התעופה

רו"ח דורון כהן, IIA: "לעלות מדרגה במאבק לטוהר המידות"

05/01/2016 10:24
רו"ח דורון כהן, נשיא IIA ישראל. צילום: קובי קנטור

כתב: הילל יוסף

"נדרש לעלות מדרגה במאבק בטוהר המידות בארגונים מכל המגזרים בישראל. הדבר ייעשה, בין השאר, על ידי חיזוק מעמדו של המבקר הפנימי בארגונים", כך אמר רו"ח דורון כהן, נשיא IIA ישראל, איגוד מבקרים פנימיים.

רו"ח כהן, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, התראיין לקראת הכנס השנתי שעורך IIA ישראל, איגוד מבקרים פנימיים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ה', 7 בינואר, במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה.

"העלאת ההילוך במאבק למען טוהר המידות במדינת ישראל, וקידום תחומי ממשל תאגידי ומינהל תקין", אמר כהן, "יושגו במידה רבה על ידי חיזוק מעמד המבקר הפנימי בארגונים, על ידי העלאת הרמה המקצועית שלו, והעשרת הידע שלו במגוון תחומי הפעילות של הארגון שלו".

היבט נוסף שיקדם את הנושא, אמר רו"ח כהן, "הוא ברמת מועצות המנהלים בארגונים. אלה נדרשים לתת למבקר הפנימי בארגון את הגיבוי לטובת הפעילות אותה הוא עורך, יחד עם יצירת תשתית לשיתוף פעולה עם ועדת הביקורת בארגון. יש להקצות לדיונים אודות ביקורת המבקר הפנימי את הזמן והמשקל הראויים להם, מתוך הפנמה והבנה של חשיבות הנושאים שבתחום טיפולו של המבקר. המבקר הפנימי צריך לחוש שהוא פועל באווירה אוהדת ומאפשרת. יש להקצות למבקר את מירב המשאבים הנדרשים לפעילותו ולפעילות של אנשי צוותו".

לצמצם את הסיכונים אליהם הארגון נחשף

על המבקר הפנימי בארגון, אמר נשיא IIA ישראל, "להתמחות בהיבטים טכנולוגיים שונים, בשל מעבר ארגונים ליותר ויותר פעילות במרחב הדיגיטלי. על המבקר להעשיר עצמו בידע בכלל ההיבטים העסקיים והתפעוליים של הארגון". עוד ציין רו"ח כהן כי "המבקר הפנימי נדרש לסייע לארגון לצמצם את הסיכונים אליהם הארגון נחשף, עליו לפעול במרחב העתידי, ולהוות את הגורם אשר צופה סיכונים פני עתיד. עליו להתעדכן ולהתחדש – בשיטות, בידע ובמיומנויות, על מנת להיות רלוונטי בארגונו".

בכנס השנתי, אמר רו"ח כהן, "נקיים פאנל שנושאו 'המבקר במגזר הפיננסי', אותו תנחה עמליה דואק, כתבת כלכלית בחדשות ערוץ 2. המרצה הראשי בפאנל זה יהיה מארק קאראוון, המבקר הראשי של Citi בנק, העומד בראש גוף המונה 2,000 מבקרים. משתתפים נוספים בפאנל, יהיו ששון מרדכי, מבקר ראשי של בנק לאומי ורו"ח יעל רונן, מבקרת פנימית ראשית, הבנק הבינלאומי. הפאנל יעסוק בסוגיות אקטואליות ורלוונטיות לתחום הביקורת בעולם הבנקאי. אני שמח לבשר כי השנה תהיה בכנס נוכחות משמעותית של מבקרים פנימיים מהבנקים ומגופים מוסדיים: קרוב למאה מבקרים פנימיים מהבנקים – ואני מברך אותם על כך".

בשנה האחרונה, אמר נשיא IIA ישראל, "נוספו למעגל הגופים החייבים בביקורת בתי החולים וכן עמותות עם מחזור שנתי של יותר מעשרה מיליון שקל. זה אירע בשל הנחיות רגולטוריות וחקיקה לתחומים אלה. בכנס ישתתפו נציגים מבתי חולים ומהמגזר הרפואי בארץ, כמו גם עמותות מהמגזר השלישי. איגוד מבקרים פנימיים בישראל עשה בשנה האחרונה מאמצים רבים לסייע לאותם ארגונים לממש ולהפעיל ביקורת פנימית ראויה".

נשיא IIA ישראל סיים בציינו כי "בכנס ישתתפו, כבכל כנס, גם השופט בדימוס יוסף שפירא, מבקר המדינה, וחברת הכנסת קארין אלהרר, יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה. הם מהווים לנו עוגן ומשענת ותומכים בביקורת ובמעמד המבקר זה שנים".

אירועים קרובים