תוכן שיווקי

דאסו סיסטמס משיקה "חשיבת סיליקון" עבור תכנון System On Chip

מנואל ריי, האחראי על חוויות פתרונות לתעשיית ההיי-טק בחברה, הציג בישראל אסטרטגיות אפקטיביות לעיצוב SoC

08/12/2015 14:33
מנואל ריי, אחראי על חוויות פתרונות לתעשיית ההיי-טק בדאסו סיסטמס

מנואל ריי, האחראי על חוויות פתרונות לתעשיית ההיי-טק בדאסו סיסטמס, חברת ה-3DEXPERIENCE, ביקר לאחרונה בישראל, והציג בפני מקצוענים רבים אסטרטגיות אפקטיביות לתכנון  מערכת על שבב SoC (ר"ת System on Chip). הוא הציג חידושים בתחום ניהול ותכנון מוצרים בתעשיית המוליכים למחצה, וכן כלים המספקים פתרונות המקלים על מנהלים, מתכנני מוצר ומהנדסים בעבודתם השוטפת.

פלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס מאפשרת איתור וקיטלוג של IP. זאת באמצעות מערכת חיפוש מתקדמת המאפשרת איתור IP אופטימלי, מנתחת את הנתונים אודות מיקומו, תפקודו ותקינותו. ניתוחים אלה מאפשרים לדעת את ההשפעה על תהליכי ייצור וניהול, ומאפשרים לתקן את התקלה בתוכנית ספציפית או במספר תוכניות. צורך שני עליו עונה המערכת, הינו ניהול IP: איך לאשרו, לדרוש אותו, להכניסו לתוך הקטלוג הארגוני, ולעשות אותו זמין עבור כל מתכנני המוצר.

היבט נוסף של ניהול IP שהוצג על ידי ריי, הוא זיהוי בעיות. במידה ויש תקלה בבלוק מסוים של IP במערכת על שבב, על המנהל לדעת היכן וכיצד הבלוק מושפע. לשם כך מציעה דאסו סיסטמס מערכת מעקב יעילה לעבודה על IP. תחום בו בטיחות הרכיבים חשובה במיוחד, הוא בתעשיות ביטחוניות. לשם כך על המערכת לזהות ולעקוב אחר שינויים בכל שלב של תהליכי התכנון והייצור. מעבר מידע יכול להיות יעיל יותר כשצוותי התכנון יכולים לבחון אותן תיקיות, אך להשתמש במספר מיונים על פי התפקיד הרלוונטי של העובד.

"התנאי המוקדם הראשון שחייב להתקיים על מנת להשיג תכנון יעיל של SoC, הוא מערכת ניהול IP מותקנת", אומר ריי. "אנו מאמינים שקיטלוג טוב של מערכת IT, חשוב במיוחד, כמו מערכת חיפוש שמזהה ומאפשרת IP אופטימלי בעזרת יכולות ניתוח מורכבות המנטרות את תהליך התכנון, כדי לזהות בעיות ולראות כיצד המודל  מושפע מתהליכי הייצור". לדבריו, מערכת עסקית לניהול IP היא הרבה יותר מאשר ניהול בלוקים והיררכיה בשלב התכנון – הפתרון מספק את הטכנולוגיה המאפשרת למנהל הפרויקט, לאנשים טכניים ולמקבלי החלטות, להפוך לשותפים מלאים בתהליכים הרבים המתבצעים בשלבי פיתוח שונים. מערכת ניהול מידע פתוחה מאפשרת  מקור אחיד לקבלת התמונה הכוללת", סיכם ריי.

אירועים קרובים