תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat Pizza & Technology, יום ה' 3 בדצמבר, סינימה סיטי

חואן רובר, מטריקס: "המעבר לענן יילך ויגדל בשנים הקרובות בצורה מסיבית"

01/12/2015 13:23
חואן רובר, מנהל קבוצת הקוד הפתוח במטריקס

לקראת כנס רד-האט, פיצה וטכנולוגיה שייערך בסינמה סיטי בגלילות ביום ה' ה-3 בדצמבר, שוחחנו עם חואן רובר, מנהל קבוצת הקוד הפתוח במטריקס, המפיצה הבלעדית של רד-האט (Red Hat) בישראל.

אילו אתגרים אתם רואים היום אצל ארגונים בתחומי הדטה סנטר?
"ארגונים נדרשים לעמוד באתגרים עסקיים משמעותיים נוכח מגמת הגידול בכמויות המידע, סביבת הדיגיטל שצוברת תאוצה, הענן והאינטרנט של הדברים. מגמות אלו מחייבות גמישות מקסימלית מצד מערכות המידע והדטה סנטר הארגוני, כדי שיוכלו לתמוך בשינויים ובמודלים עסקיים חדשניים. אתגרים אלו לצד הציפייה מצד מנהלי הארגון כי ה-IT הארגוני יקדם חדשנות ומנועי צמיחה עסקית, מציבים בפני מנהלי הטכנולוגיה וה-IT לא מעט שאלות ודילמות כיצד לבנות נכון את מערך ה-IT בארגון, בין אם הוא כבר מבוסס על מערכות מסורתיות שתומכות במערכות קיימות, ובין אם הוא ארגון חדש שמתחיל את דרכו. השילוב האפשרי כיום, בשימוש במערכות On-premise, ענן פרטי, ענן ציבורי וכמובן ארכיטקטורה היברידית המשלבת את כולם, מציע מצד אחד מגוון רחב של אפשרויות, אך מצד שני מצריך חשיבה ותכנון מהו  השילוב הנכון ביותר. לכל אלו מצטרפת דרישה נוספת של מנהלי הארגונים מאנשי ה-IT, שהיא לעשות יותר בפחות משאבים. הקוד הפתוח והפתרונות של רד-האט מאפשרים לארגונים לעמוד באתגרים אלו".


אילו פתרונות רד-האט מציעה לסביבת הדטה סנטר?
"רד-האט המיוצגת על ידינו בישראל, זיהתה כבר לפני מספר שנים את הכיוונים העתידים של עולם ה-IT ונערכה בהתאם על מנת לספק פתרונות מתקדמים ומקיפים שיתנו מענה כולל בתחום התשתיות והפיתוח הארגוני ויעמדו ברף הגבוה של הדרישות העסקיות מצד הארגונים. רד-האט מאפשרת לארגונים ניהול הומוגני של כל הסביבות ההיברידיות שלהם. בתוך כך היא מציעה מערכת הפעלה בשם RHEL 7.1, אשר משמשת כפלטפורמה יציבה ומוכחת לאפליקציות הארגוניות. בנוסף לכך, אנו מספקים את פתרון הקונטיינרים של RHEL  שמאפשר לארגונים להיות מוכנים לקראת המעבר לענן ותומכים באפליקציות גמישות באמצעות OpenShift – פתרון DevOp's מבית רד-האט ופתרון להקמת סביבות ענן באמצעות OpenStack".

כיצד הפתרונות של רד-האט מסייעים עם אתגרים אלו?
"הפתרונות של רד-האט מספקים את הבסיס הנדרש לסביבת ה-IT המסורתית, אשר זקוקה ליציבות לצורך ביצועים גבוהים. בישראל קיימים כ-700 לקוחות שמשתמשים בפתרונות ובתשתית שלנו עבור מערכות ליבה ארגוניות. מטריקס, שהינה המפיצה של רד-האט בישראל, מפעילה את מרכז התמיכה של החברה הגדול והוותיק בארץ, וממשיכה לתמוך ולחדש את התשתיות הארגוניות, כאשר המעבר מסביבות סגורות לסביבת Red Hat Enterprise Linux ממשיך לצבור תאוצה. כיום, הקוד הפתוח – בתמיכתן של רד-האט ומטריקס – יכול להיות חלק מכל ארגון. יחד עם זאת, ניתן לשים לב כי בשנים האחרונות חל שינוי ושמים יותר דגש העסקי על אפליקציות בתחום ה-Web והמובייל. אלו הן אפליקציות המחר. מערכות אלו דורשות התייחסות שונה ממה שהכרנו בעבר, הן דורשות גמישות וסקלביליות גדולות יותר. רד-האט מסייעת ללקוחותיה בהתפתחויות הטכנולוגיות והעסקיות החדשות באמצעות מגוון פתרונות ענן המספקים מענה יעיל בתחום ה-IT".

רד-האט ומטריקס

רד-האט ומטריקס

איך זה משתלב עם מגמת המעבר לענן?
"המגמה של מעבר לענן הינה תופעה עולמית, וכבר בשנה האחרונה זכינו לראות בישראל תנועה לכיוון זה. אני מאמין כי מגמה זו תלך ותגדל בשנים הקרובות בצורה מאסיבית. בשל כך, התכוננו למצבי ביניים בהם לקוחות העבירו רק חלק מהמערכות שלהם לענן וייתכן מצב היברידי שבו חלק מהמערכות יהיו בענן וחלק לא. עשינו זאת על ידי כך שהענקנו למנהל ה-IT כלי יעיל לניהול סביבה מאתגרת זו. בנוסף לכך, באמצעות טכנולוגיית הקונטיינרים שלנו, מערכות הליבה שכיום אינן מועמדות למעבר לענן, בכל זאת יכולות להיות מוכנות למעבר זה בעתיד".

מה התחזית שלכם מבחינת מגמות וכיוונים שנראה במהלך שנת 2016?
"במהלך שנת 2015 ראינו גידול מהותי ומתמשך של לקוחות RHEL וגידול משמעותי בפרויקטים מבוססי Red Hat JBoss לסביבות הפיתוח והתווכה. להערכתי, תחום הענן יהפוך לסוג של מיינסטרים עבור ארגונים ויתפוס תאוצה רבה בישראל, בעיקר מצד חברות קטנות וסטארט-אפים, אך בהחלט גם בארגונים גדולים שיעבירו חלק מהמערכות שלהם לסביבה זו. בגזרה שלנו אני מעריך כי בשנת 2016 נראה עוד ועוד לקוחות שמעבירים את סביבות מערכות המידע שלהם לסביבת RHEL ו-JBoss של רד-האט".

אירועים קרובים