תוכן שיווקי
לקראת אירוע - SAP Technologies & Big Data Summit, יום ג', 14 ביולי, מרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה

שיתוף הפעולה בין יבמ לסאפ עולה מדרגה עם הצגת שרתי Power ייעודיים ליישומי HANA

13/07/2015 08:46
עופר אלמוגי, מנהל תחום Power ביבמ ישראל.

כתב: עופר אלמוגי, מנהל קבוצת Server Solutions, יבמ ישראל

שנים ארוכות של שיתוף פעולה הדוק בין יבמ (IBM) לסאפ (SAP), הובילו לאחורנה לחשיפת שורת מערכות משולבות חדשות של יבמ מדגמי Power System (עם מעבד POWER8), המאפשרות עיבוד כמויות גדולות של נתונים במהירות גבוהה, הן בסביבת עיבוד תנועות והן במשימות ניתוח אנליטי ומיועדות במיוחד להרצת יישומי SAP HANA. המערכות החדשות נבדקו בהצלחה בעבודה באתרי לקוחות סאפ, והן זמינות עתה לאספקה מלאה.

מערכות Power החדשות לסביבת SAP HANA מאפשרות ללקוחות המריצים יישומי סאפ הזדמנות לניצול אמיתי של יכולות SAP HANA, במסגרת הדור הבא של יישומים וניתוח אנליטי. יבמ עצמה הגדירה את עולם הניתוח האנליטי כאחד מתחומי הצמיחה העיקריים שלה והיא רושמת ברבעונים האחרונים שיאי הכנסות וצמיחה מואצת במיוחד בשווקים אלה.

מערכות Power במהדורה המיוחדת ל-SAP HANA זמינות במספר תצורות  מוגדרות מראש המיועדות לניהול מחסני נתונים בגדלים שונים;

• S824 עם 24 ליבות עיבוד Power8 שגדל עד 512GB דחוסים של זיכרון.
• E850 עם 32 ליבות עיבוד Power8 שגדל עד TB1 דחוסים של זיכרון.
• Power E870 עם 40 ליבות וזיכרון של עד של מעבר TB1  דחוס.
• Power E870 עם 80 ליבות עיבוד Power8 מעבר ל  TB2 דחוסים של זיכרון.

מערכות SAP HANA נתמכות על תשתית וירטואלית (PowerVM) עבור כל שרתי Power8 של יבמ . ניתן לממש תשתיות SAP HANA על-גבי שרת ייעודי, קרי Appliance, או לצד יישומי סאפ נוספים.

הדגמים החדשים משלבים תשתית גמישה יחד עם הבטחה לקיצור הזמן עד להפקת ערך אמיתי בזכות תמיכה מובנית מראש ביישומי מחסן הנתונים של סאפ במהדורה 7.31 והלאה.

שרתי POWER8 מציגים יכולות גבוהות של ביצועי SAP HANA בהשוואה למערכות מבוססות ארכיטקטורת x86:

מקור: http://www.sap.com/benchmark.

מקור: http://www.sap.com/benchmark.

השקת המערכות הייעודיות ליישומי סאפ היא ביטוי נוסף לחדשנות אותה מקדמת יבמ בעולם מערכות Power. חלק ממאמצים אלה מתבצעים במסגרת התאגדות OpenPOWER. ההתאגדות הזאת, המונה כ-130 חברות מרחבי העולם, מהווה זירת שיתוף פעולה טכנולוגי, המעודדת אימוץ ארכיטקטורה פתוחה לשרתים במרכזי עיבוד נתונים. אבן הפינה של התאגדות זו היא ארכיטקטורת Power של יבמ.

תכנון מן היסוד ליישומי Big Data

מעבדי POWER8 של יבמ הם השבבים הראשונים בתעשייה שתוכננו מן היסוד לצורך טיפול ביישומי Big Data וניתוח אנליטי. שבבים אלה מציגים רמות מחיר נמוכות ב-50% בהשוואה למקבילים בארכיטקטורות אחרות, ומאפשרים לבנות סביבם מערכות בעלות ביצועים טובים בכמעט 60% במונחים של תמורה לכל דולר הוצאה על מעבד.

מעבדים אלה מאפשרים ליבמ עצמה להציע במסגרת שירותי הענן SoftLayer שלה, שרתים מבוססי ארכיטקטורת OpenPOWER,  תוך שהלקוחות יכולים לבחור להפעיל "שרתים ערומים" (bare metal) מבוססי OpenPOWER בעת הגדרת תשתיות הענן שלהם ב-SoftLayer.

השירות ממנף גם את הגידול המהיר בקהילת המפתחים התורמים לסביבת Power, כמו גם למפתחי תוכנה עצמאיים המעבירים יישומי לינוקס ממערכות x86 אל ארכיטקטורת Power.

בכנס OpenPOWER שהתקיים לא מכבר בסאן חוזה, קליפורניה, חשפו חברים בהתאגדות שורת פתרונות חומרה חדשים, לרבות מערכות שרתים, לוחות אם וכרטיסים ליישומים שונים, כמו גם מיקרו-מעבד חדש המותאם במיוחד לצורכי השוק הסיני. הפתרונות החדשים, שנבנו במסגרת שיתוף הפעולה בין חברות ההתאגדות, ממנפים את היכולות הייחודיות של ארכיטקטורת Power על מנת להציע מגוון רחב של אפשרויות בחירה, התאמה ייעודית וביצועים, עד לרמת מרכזי עיבוד הנתונים בקנה מידה גדול במיוחד.

רשימת החידושים כוללת , בין השאר, שרת OpenPOWER ראשון מתוצרת יבמ המיועד לביצועים גבוהים ומציע נתיב הרחבה לטווחי שיא. השרת החדש משלב טכנולוגיות של מלאנוקס ו-NVIDIA, והוא הראשון בסדרה מתוכננת במסגרת מפת הדרכים של יבמ למערכות OpenPOWER. יבמ מתכננת לספק על בסיס טכנולוגיה זו שני מחשבי-על למעבדות הלאומיות האמריקאיות לורנס ליברמור ואוק רידג', הצפויות להציע ביצועים גבוהים פי 5-10 בהשוואה למחשבי העל המהירים ביותר הפועלים כיום.

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים