תוכן שיווקי
לקראת אירוע - SAP TECHNOLOGIES & BIG DATA SUMMIT, יום ג' 14 ביולי, מרכז הכנסים אווניו

SAP BW powered by SAP HANA – לא רק שיפור ביצועים

12/07/2015 09:41
רפי בוסקילה, CTO , חברת iProsis

כתב: רפי בוסקילה, CTO ב-iProsis

כמה פעמים יצא לכם לראות מודל BW מסודר? תהליך טעינה, שלוש שכבות מידע כולל קוביה פיזית, מעליהן שכבה של קוביה לוגית ובסוף דו"ח. אין ספק שזו הדרך הנכונה לבנות מודל ב BW.

ואז, כעבור חודש, התבקשתם להוסיף מאפיין.

היכן? בטרנקציה? אולי מאפיין ניווט? אולי רק להצגה? ערכים מספריים? מתעדכן פעם ביום? כל שעה? שבוע? יש סנדרט? User exit? לפעמים זה נראה מסובך ולפעמים זה אכן מורכב מאוד.

במאמר הבא ננסה לתמצת את היתרונות ביישום מערכת SAP BW powered by SAP HANA.

במהלך השנה האחרונה הייתי שותף לפרויקט שדרוג מוצלח למערכת BW 7.4  ומיגרציה למערכת BW מבוססת SAP HANA. הפרויקט התבצע בחברת Given Imaging מקבוצת Medtronic עם צוות משולב של הלקוח וספקים חיצוניים, בניהולה של פאני ממן, מנהלת האפליקציות העסקיות במחלקת מערכות מידע. הצד האפליקטיבי והבדיקות היו באחריותי.

כבר במהלך הבדיקות הבנו שאנחנו הולכים לחוות ביצועים עם שיפור דרמטי לעומת המצב הקיים. עם המעבר לסביבת ייצור וביצוע אופטימיזציה למודל הנתונים הגענו, בין השאר, לשיפור של כ-70% בזמני הטעינות ממערכת המקור למחסן הנתונים.

מיותר לציין כמה עבודת תחזוקה נחסכת עם שיפור ביצועים ברמה כזו, צמצום סיכונים ברמה משמעותית וזמן ההתאוששות מנפילות שמתקצר דרמטית (ומי מאתנו לא חווה כשל בתקשורת בדיוק באמצע טעינות לילה, או יום). זה המקום לציין שביישום הספציפי, ישנם תהליכי טעינה קריטיים להתנהלות השוטפת של הארגון, המתבצעים אחת לשעה.

לאחר השלב הראשון של שדרוג המערכת ומיגרציה למערכת BW מבוססת SAP HANA, משראינו שהשדרוג עבר חלק והמערכת יציבה, נותר לנו רק להתחיל ולנצל את הגמישות ויכולות המידול המתקדמות שמערכת מבוססת SAP HANA מאפשרת לנו. להלן חלק  קטן מהן בתמצית:

• CompositeProvider – הדור הבא של ספק המידע
ספק המידע המרכזי במערכת BW מבוססת HANA. ספק מידע זה מאפשר חיבור נתונים מסביבות שונות באמצעות JOIN (על סוגיו השונים) ו-UNION.
עד עתה, כשנדרשנו לבצע חיבור בין תהליכים במחסן הנתונים של SAP (לדוגמא – דוח המציג הזמנות, חשבוניות ומשלוחים) נאלצנו לייצר מודל רב שכבתי עד הטעינה הסופית לאובייקט המכיל את כלל הנתונים.

• Open ODS – נתונים בזמן אמת – כבר לא סיפור מסובך
לעיתים אנו נדרשים לשלב נתונים ממחסן הנתונים המרכזי עם נתונים שמשתנים ומתעדכנים באופן תדיר ואינם מעודכנים במחסן הנתונים. עם Open DSO אנו יכולים לגשת ישירות למערכת המקור, לצרף את הנתונים ל-CompositeProvider ולצרוך אותם באמצעות כלי הדיווח. ל-OPEN DSO ישנם גם שימושים שונים כספק מידע וכן במקרים בהם אנו נדרשים לתת מענה מהיר לדרישה אשר איננה דורשת מודל BI מורכב אלא הבאת נתונים לצורך תחקור ברגע נתון.

• BW Workspace – גמישות בשילוב נתונים על ידי משתמשי הקצה
ככל שנצבר מידע רב יותר המאפשר להגיע לתובנות בצורה מיטבית אנו נדרשים להרחיב ולשפר את מחסן הנתונים באופן תדיר. הפער בין קצב גידול מקורות המידע, מספר מקורות המידע וצרכי המשתמש, לבין יישום הדרישה בפועל, הוא קריטי.

Workspace הינו אזור בבסיס הנתונים שהוקצה למשתמשי הארגון ובו הם יכולים לשמור מידע המגיע מחוץ למחסן הנתונים. זהו למעשה אזור באחריות המשתמש, אשר בו הוא יכול לייצר מודל המשלב נתונים המשלימים את מחסן הנתונים המרכזי ומאפשרים להגיע לתובנות בצורה מיטבית.

אחרי שהזכרנו מעט מהיכולות הקיימות במחסן נתונים מבוסס HANA, נתייחס לשאלה "האם נכון, בזמן זה, להשקיע במחסן נתונים מבוסס HANA? אולי אנו נדרשים לפתרון מסוג אחר?"

אכן, אנו חיים בתקופה בה טכנולוגיית ה-BIG DATA ומושגים כמו IN MEMORY כבר אינם בגדר מדע בדיוני אלא מציאות שאנו חווים ביום יום שלנו. כאשר אנו מדברים על ארגונים עם מחסן נתונים מבוסס SAP-BW, מערכת מבוססת HANA היא הזדמנות לשלב בין התוכן והידע שנצבר במערכת במשך שנים ובין טכנולוגיה המאפשרת לנו שימוש במודלים קיימים והרחבתם. כל זאת, תוך מתן ערך עסקי אמיתי לארגון מבחינת מהירות הפיתוח, גמישות המערכת, שימוש חוזר במודלים קיימים ומוכחים, ועוד.

לסיכום, עם מחסן נתונים מבוסס SAP HANA מערכת ה SAP-BW הופכת למהירה יותר, מתוחכמת יותר, גמישה לשינויים ושיפורים ובזמן יישום מהיר יותר, במקביל לשימור ושיפור הקיים ויכולת הרחבת הקיים ממקורות מידע שונים ומגווונים.

קצרה היריעה מלפרט את כלל היתרונות בכתבה זו. אתם מוזמנים להגיע לדוכן של iProsis בכנס, לשמוע מניסיוננו ולהתייעץ עם מיטב המומחים בתחום.

להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים