האתר שרוצה לשנות את שוק ה-ERP בישראל

ענת שקד, יזמית

ברוח הצדק החברתי של השנים האחרונות מעלות שתי יזמיות אתר שמאיים לשבור את הריכוזיות ביישום והטמעה של תוכנת Sap Business one בארץ.

מיזם ישראלי חדש בשם sapfixed, קורא תיגר על המחשבה הרווחת בשוק, לפיה עסקים קטנים ובינוניים מחויבים להוצאות נכבדות לצורך יישום וההטמעה של תוכנת Sap Business one. מי שעומדות מאחורי המהלך הן שתי יזמיות צעירות, ענת שקד וגילי קלורגלוס-חסון, שמנסות להביא למהפכה בשוק. תוכנת Sap Business one ושוק היישומים סביבה אינם זרים לענת שקד וגילי קלורגלוס-חסון. לשתיהן יש ניסיון של למעלה מ-16 שנה בניהול, יישום, הטמעה, פיתוח וייעוץ ללקוחות העושים שימוש במערכת.

"נפגשנו בעבודה על פרויקט משותף", מספרת ענת שקד על מקור הרעיון "והתחלנו לדבר על התסכול שאנחנו מרגישות מצד הלקוחות הקטנים והבינוניים בשוק. מדובר בשוק מאד ריכוזי שיש בו מעט ספקי שרות, שותפים עסקיים של סאפ  (SAP), שמרכזים אליהם את צרכי הלקוחות כולם".

"הידע על התוכנה והיישום שלה נמצא אצל אותם שותפים ומיישמים, ורק חלק קטן ממנו מגיע בסופו של דבר אל הלקוח, כך שרוב הלקוחות מוצאים עצמם תלויים ברכישה של שעות עבודה של שותפים על מנת לקבל ערך מהמערכת שקנו", מציינת ענת שקד.

"הם משלמים מחיר יקר עבור כל שינוי ותיקון שהם צריכים ונאלצים לשלם גם שרות ותחזוקה לפתרונות. מעבר לעלויות הגבוהות מאוד, הלקוחות לא מבינים מראש מה הם מקבלים תמורת המחיר שהם משלמים, הם מוצאים את עצמם משלמים על עוד ועוד שעות עבודה ולמעשה אין להם מושג מה תהיה העלות הסופית בפועל. התוצאה היא לקוחות מתוסכלים, ללא אפשרות ליישם את המערכת בעצמם וללא אפשרות לממש את מלא היכולות שלה, מאוכזבים, מותשים ומרוששים".

גילי קורגלוס-חסון, יזמית

גילי קורגלוס-חסון, יזמית

"כיזמיות, הבנו שיש פה הזדמנות צרכנית ועסקית", מסבירה גילי קלורגלוס-חסון. "כמי שמאמינות במתן שרות ללקוחות מרוצים הבנו שיש פה גם מהפכה חברתית חשובה שבה הכוח צריך לעבור לידיים של הלקוחות. צריך לשבור את הריכוזיות של השוק הזה שבו גובים מהלקוח מחיר יקר פשוט כי אפשר, וללקוח אין ברירה אלא לשלם. האידיאולוגיה שלנו אומרת ששירות הוא החשוב מכל, ואפשר לתת שירות מצוין ואיכותי גם במחירים נגישים ללקוח. אין שום סיבה שמידע יהיה כל כך יקר. ולא יתכן שלקוח יקנה מוצר וימצא את עצמו קשור לנצח לנותן שירות ממנו הוא אינו מרוצה".
האתר נבנה על בסיסם של שלושה עקרונות:

  • המחיר קבוע מראש. בין אם הלקוח בוחר לרכוש מוצר שכבר מופיע באתר ובין אם הוא מבקש הצעת מחיר לפתרון ייחודי. הלקוח יקבל תמיד מחיר סופי ופירוט מה הוא כולל, כך שהוא יודע מראש בדיוק מה הוא רוכש ומהי העלות הסופית. אין כאן אותיות קטנות, הפתעות או שינויים במהלך ההתקשרות.
  • ללא עלויות שרות או תחזוקה. הלקוח לא חייב להישאר קשור בחוזי שרות יקרים ומיותרים ולשלם כסף במשך שנים על מוצר או שרות שכבר קנה ושילם עליו את מלוא המחיר. אם בכל זאת הלקוח זקוק לשרות או תחזוקה נוספים הוא יוכל לקבלם במחיר קבוע מראש, ורק עבור העבודה הנוספת שהוא מבקש לבצע.
  • פתרונות בקוד פתוח. הידע והפתרונות מועברים לידיו של הלקוח במלואם, והוא רשאי לבחור ממי הוא רוצה לקבל פיתוח נוסף או שרותים בהמשך.

"כמובן שהמחיר לא בא על חשבון השירות המצוין, המהיר והאיכותי שאנחנו יודעות לתת. נשמח אם לקוחות יחזרו אלינו לקבל שרות, פיתוחים נוספים ועדכונים למוצרים שכבר מכרנו", אומרת ענת שקד, "אבל חשוב לנו שהם יעשו זאת כי אנחנו הכי טובות שיש, לא כי הם חייבים ולא כי קשרנו אותם אלינו בחוזים ותשלומים איזו סיבה נוספת יש ללקוח לחזור ?"

"במשוואה שיצרנו כולם מרוויחים", מסכמת גילי קורגלוס-חסון, "הלקוחות את הכוח לקבל שרות מצוין, ואנחנו, לקוחות מרוצים. החזון שלנו בהמשך הוא גם לתת חשיפה באתר שלנו למיישמים הקטנים שנמצאים בשוק ונותנים שרות מצוין, אך היום מתקשים להגיע אל הלקוחות בעצמם כי אין להם את יכולות הפרסום והקשרים של החברות הגדולות. וכן להביא את הבשורה אל כל שוק ה-ERP ולשנות את חוקי המשחק של השוק כולו".

לאתר המיזם החדש לחצו כאן

תגובות

(9)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאיה

    3 שנים אחרי - פוף. אין אתר. עוד מיזם מיותר וכתבה מיותרת.

  2. נטלי ל.

    כפפה שהיה צריך להרים ועשו זאת שתי יזמיות שישנו את מפת השירות בתחום. בהצלחה!

  3. זוהר

    רעיון חברתי מצויין. מעודד לראות איך כל השווקים מתעוררים ומבינים שבמחיר הוגן ובחופש לבחור מרוויחים לקוחות מרוצים. כן ירבו.

  4. תיקון

    כל הכבוד. ישר כוח. צריך אומץ וצריך אישיות נבונה ובונה לעשות צעד כזה. הגיע הזמן שיקומו אנשים כמו השתיים האלו ויגידו די. מחברת את ידיהם. צרכנות נבונה מתחילה פה.

  5. שירי

    כל הכבוד על היוזמה. הגיע הזמן שהמהפכה החברתית תגיע גם לשוק העסקי

  6. ליאתב.ל

    נשמע לי כמו מהלך מוצלח, יוזמה יפה מאוד, בהצלחה!

  7. מושית

    כל הכבוד על היוזמה. לא טריוויאלי בכלל. נראה שיש לכן מוצר מצויין שמאד יעזור למי שישתמש. וברור לי שבמחיר הגון לגמרי. ברור לי שהלקוחות יהיו מרוצים לא רק מרמת המוצר אילא גם מאיכות השירות. כמה מרענן לראות בנוף הגברי נשים צעירות ומוכשרות שמוכנות לקחת על עצמן מיזם כל כך משמעותי. כל הכבוד , נראה מבטיח ביותר. בהצלחה

  8. ג יפית

    הגיע הזמן לשינוי בתחום. אתן מציעות שרות נכון וראוי בעלות הולמת. שוק המוצרים הנלווים צריך לקחת אתכן כמודל ולהתיעל על פיו, למען שרות טוב וזול יותר ללקוחות סאפ. אאחל לכן הצלחה בפריצת הדרך המבורכת.

  9. מפ

    מי שיש לו כסף לקנות את המוצר, יש לו מספיק כדי לקנות שירותים נילוים. פתרונות הקצה הנמצאים בחנות - מעטים. לא כל המודולים שם...HR למשל...

אירועים קרובים