סלמאן עאמר, מרכז השלטון המקומי: "צמצום הפער הדיגיטלי בפריפריה – מחויבותו של השלטון"

"צמצום הפער הדיגיטלי הוא נושא חשוב מאוד; ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הקים ועדה בנושא ואני מקווה כי היא תמשיך לפעול ולהגיע להישגים בתחום", אמר עאמר, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה במרכז השלטון המקומי

סלמאן עאמר, יושב ראש ועדת מדע וטכנולוגיה, מרכז השלטון המקומי. צילום: קובי קנטור

"אין להכחיש, קיים פער דיגיטלי בין המרכז והפריפריה. צמצומו של פער דיגיטלי זה הוא משימה לאומית, המוטלת על כתפיו של השלטון המרכזי. אני כולי תקווה שהנושא החשוב הזה ימשיך להיות במוקד שימת הלב של הממשלה", כך אמר סלמאן עאמר, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה במרכז השלטון המקומי.

עאמר, אל"מ (מיל'), המשמש כראש מועצה מקומית ג'וליס,היה אורח הכבוד בכנס מוניציפאלי 2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי ויהודה קונפורטס, העורך ראשי של הקבוצה.

"תפקידו של כל ראש רשות מקומית הוא להצעיד אותה ואת התושבים שלה קדימה", אמר עאמר, "הדרך לצמצום המרחק הפיסי בין הפריפריה והמרכז מחייבת חיבור של התושבים לטכנולוגיה. ההנגשה הזו היא קריטית עבור כולם, ועל אחת כמה וכמה – עבור מי שאינו תושב מרכז הארץ. ההנגשה לרשת ולטכנולוגיה שאנו מדברים עליה היא קריטית. היא משפיעה על מימדים רבים בחייהם של התושבים, על ההתפתחות שלהם, על ההשכלה ועוד". לדברי עאמר, "חייבים לשנות את המצב הקיים היום, לפיו כל צעיר אשר בא לבנות בית בפריפריה, התהליך לוקח לו פי שלוש בהיבט הזמן מאשר הצעיר המקביל לו הגר באזור המרכז".

"כאשר לתלמידים הלומדים בבתי ספר בפריפריה אין מערכות מחשוב התומכות בלימודים שלהם", אמר עאמר, "הדבר מעכב את ההתפתחות שלהם, ויפגע בהם בעתיד. בסופו של דבר נוצר פער רציני, שאסור לו להיווצר".

"מדובר באחריות לאומית של השלטון המרכזי", קבע ראש מועצת ג'וליס, "על המדינה ליטול אחריות על הנושא ולטפל ולקדם אותו בדיוק באותה נחישות שהיא עשתה על מנת לקרב את הפריפריה למרכז בהיבט התחבורתי".

"צמצום הפער הדיגיטלי הוא נושא חשוב מאד", ציין עאמר, "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הקים ועדה לצמצום הפער הדיגיטלי, ואני מקווה כי היא תמשיך לפעול ולהגיע להישגים בתחום".

"תפקידנו בשלטון המקומי", סיכם עאמר, "הוא לקדם את האוכלוסייה שלמענה אנו פועלים ואותה אנו משרתים. עלינו להבהיר באופן חד משמעי לממשלה כי אנו מהווים את הזרוע הביצועית שלה ממשלה: אמנם המסים משולמים לשלטון המרכזי, אבל את רוב השירותים התושבים מקבלים מהרשות המקומית. יש חשיבות רבה לצמצום הפער הדיגיטלי ולהגדלת הנגישות למחשוב לכלל התושבים, ובתוכם תושבי הפריפריה. תפקידנו הוא ללחוץ על השלטון המרכזי, על מנת שזה יקרה. ההשקעה משתלמת: בסופו של דבר, חוסכים המון כסף בהשקעה הראשונית על טכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים