בריטיש טלקום במגעים לרכישת EE תמורת 12.5 מיליארד ליש"ט

אנליסטים מעריכים כי ערכה של הנרכשת קרוב ל-11 מיליארד ליש"ט

EE פון הום. לוגו ענקית הטלקום EE

ענקית הטלקום בריטיש טלקום (British Telecom), שהייתה בעבר בבעלות ממשלתית, פתחה במשא ומתן בלעדי עם הבעלים של חברת הטלקום EE, הבעלים אורנג' (Orange), דויטשה טלקום (Deutsche Telekom) ו-Q2, על רכישה אפשרית של EE תמורת סכום של 12.5 מיליארד ליש"ט. אם העסקה תצא לפועל היא תעניק לבריטיש טלקום, שהוקמה לפני 168 שנים, מעמד מוביל בשוק של שירותי הסלולר והקווים הנייחים.

בריטיש טלקום ניהלה כבר מגעים על רכישה אפשרית של החברה המתחרה Q2, והמהלך עשוי להציב אותה במעמד אידיאלי לחזרה לשוק של הצרכנים הפרטיים, ממנו יצאה לפני 13 שנים. ב-BT מעריכים כי המשא ומתן הבלעדי עם הבעלים של EE יימשך מספר שבועות, מתוך שאיפה לחתום בסיומו על הסכם סופי.

במידה שתצא העסקה לפועל, תשלם BT מחצית מהסכום במזומן ומחצית במניות. עם זאת, דויטשה טלקום תקבל נתח של 12% בבעלות על הנרכשת וזכות למנות חבר במועצת המנהלים, בעוד שאורנג' הצרפתית תקבל נתח גבוה יותר מהסכום המזומן, ונתח של ארבעה אחוזים בלבד מהמניות של בריטיש טלקום.

אנליסטים מעריכים כי שוויה של EE קרוב יותר ל-11 מיליארד ליש"ט, בעוד ששווייה של O2 מוערך ב-9.4 מיליארד ליש"ט.

"EE היא נכס טוב, יש לה רשת טובה ותחומי תדרים טובים", אמר מארק מרפי, אנליסט מ-Macquarie. להערכתו המחיר המוצע סביר, אך התשלום במזומן גבוה מהצפוי. "אפשר לראות בכך עדות לביטחון של בריטיש טלקום בכך שהעסקה תניב תוצאות חיוביות מבחינתה של החברה, וביכולת לגייס הון נוסף, שככל הנראה יהיה בו צורך על מנת להשלים את העסקה", על פי מרפי.

לכל אחת מהחברות מגרמניה ומצרפת נתח של 50% בבעלות על EE, בעקבות המיזוג בין חטיבות אורנג' וטי-מובייל (T-Mobile) בשנת 2010. ל-EE יש 24.5 מיליון לקוחות ישירים והיא אף כרסמה חלקים משמעותיים מנתח השוק של יריבותיה לאחר שקיבלה אישור מהרגולטור להשיק רשת מדור רביעי שנה לפני מתחרותיה.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים