תוכן שיווקי

לקראת אירוע CLOUD | למצוא את האיזון – כיצד להניע את משתמשי הקצה לעשות יותר?

08/12/2014 16:10
רענן ביבר, מנכ"ל VMware

כותב: רענן ביבר

המחשוב של סביבת משתמש הקצה (EUC) הינו אחד משלושת התחומים האסטרטגיים (לצד הענן ההיברידי וה-SDDC) של VMware. לפי מחקר שערכה VMware, בשיתוף Freeform Dynamics, משתמשי הקצה הופכים ליותר משפיעים על שולחן העבודה של הארגון. עובדים בארגון מתערבים כיום במערך המחשוב, שהיה בעבר נחלתם של הטכנאים והמהנדסים בלבד. התזוזה הזו הביאה להזדמנויות עסקיות רבות, אבל גם לאתגרים חדשים.

המכשירים והאפליקציות של היום מותאמים יותר למשתמשים ונמצאים בכל מקום. משתמשים דורשים יותר טכנולוגיות, איתם הם מרגישים בנוח ושעוזרות להם לעשות את עבודתם באופן מהיר וחכם יותר. הם גם מצפים ממחלקות המחשוב לתמוך בהם באופן מלא. דרישות אלו מסייעות גם בהנעת הארגונים קדימה, באמצעות האצת חדשנות ושינוי.

המחקר מצא שרוב מוחלט של מנהלי מערך ה-IT ושל מנהלי עסקים מבחינים בפערים משמעותיים ביכולות הנוגעות למשתמשי הקצה. אחד מארבעה מנהלים הודה שהארגון שלו לא נמצא בעמדה שבה הוא יכול להשיג את מטרותיו ושאיפותיו. זהו סימן מעורר חשש המצריך נקיטת פעולה.

האתגרים העומדים בפני הארגון נעים מקשיים פרקטיים בקביעת עדיפויות עד לקבלת החלטות הקשורות לטכנולוגיה, דרך דיסהרמוניה ארגונית, המעכבת את התהליך ועימותים פוליטיים פנימיים בין היחידות העסקיות. מנמ"רים שתופסים עמדות של מנהיגות לא רק עוזרים ליצור אסטרטגיות ארוכות טווח, הם גם ממקמים את ה-IT במושב הנהג ומגדירים את הכיוון הארגוני מחדש.

הדרישה ממחלקות ה-IT הופכת ליותר מורכבת ומאתגרת. הדרך, בה בוחרים מנמ"רים רבים, הנתפסת לעיתים קרובות כדרך הטובה ביותר לשלוט על ההוצאות, היא לשמור על תשתית IT קיימת ולא לבחור בחידוש. אך  כדי להישאר במעמד שווה בתחרות, ארגונים חייבים להתפתח ולהשקיע. השקעה בתחומים חדשים ובטכנולוגיות חדשות יכולה לתמוך בדרישות המשתנות של משתמשי הקצה ובצרכים הרחבים יותר של ארגונים מודרניים, שלא ייענו אם התקציב יתרכז בשימור.

חברת גרטנר מעריכה שרק 30% מכל תקציבי ה-IT כיום מושקעים בחדשנות. בקרב בסיס הלקוחות של VMware, מציגים לקוחות ביצועים טובים הרבה יותר, כאשר הם מיישמים 40% מתקציבי ה-IT שלהם על חדשנות. המטרה של VMware היא להגיע ביחד איתם למודל של 50/50, עם השקעה של 50% לפחות בחידוש. אם הארגון ימשיך להתנהג כבעבר ולראות בהתנהגות זו כבעלת סיכון נמוך הוא ימשיך לנקוט באסטרטגיה שמרנית ולא פרודוקטיבית, אסטרטגיה שארגונים משנים בתקופה זו המתאפיינת ביציאה מהמיתון.

המנמ"ר מחויב להראות את הערך עסקי שיוצרות ההוצאות התאגידיות במחלקה שלו. במקרה של משתמשי קצה, לא מספיק רק להציג חיסכון פיננסי, אלא יש לכלול הערכה כמותית של הטבות כמו שביעות רצון הלקוחות, גישה ליותר מידע בכל זמן או עליה בתפוקה.

למרות הרווחים הפוטנציאליים העצומים – במונחים של תיקון בעיות קיימות ושל פתיחת הזדמנויות חדשות ליתרון תחרותי, רוב צוותי ה-IT לא לגמרי מוכנים לתמוך בגל החדש של משתמשי הקצה. הם קוראים לזהירות ואפילו חוסמים פעילות מחשש מהוצאות כספיות ומסיכונים. החדשות הטובות הן שטכנולוגיות וטכניקות חדשות מאפשרות חופש גדול יותר למשתמשים ושליטה רחבה יותר ל-IT, ללא הסלמה בעלות ובסיכון. פתרונות אלו כוללים אפליקציות של וירטואליזציה ושולחן העבודה, מסגרות לניידים, כלי ניהול חדשים ופורטלים למשתמשי הקצה. מנמ"רים רבים מתחילים להכיר בכך ופונים לפתרונות מודרניים וגמישים לטווח הארוך. בתקופה של בלבול וחוסר הבנות, דבר אחד בטוח- ניתן להשיג יתרונות ארגוניים משמעותיים על ידי אימוץ ההעדפות של משתמשי הקצה ועידוד משתמשי הקצה לעשות יותר.

הכותב הינו מנכ"ל VMware ישראל

אירועים קרובים