מיקרוסופט נחקרת בפרשיית שוחד ושחיתות בהונגריה

משרד המשפטים האמריקני וה-SEC חוקרים את הדרכים שבהן מיקרוסופט מכרה תוכנות שלה לארגונים בהונגריה, תוך מתן הנחות מפליגות, ובחשד שהמכירות לא נעשו כיאות ● החברה בתגובה: "פתחנו בחקירה, שבעקבותיה פיטרנו עובדים וחיסלנו קשרים עסקיים"

האם מיקרוסופט תעמוד במילתה ולא תספק יותר עדכוני אבטחה ל-Windows 7? צילום: BigStock

סוכנויות ממשל בארצות הברית חוקרות בימים אלה את מיקרוסופט בחשד לשוחד ולשחיתות במהלך משאים ומתנים ומכירות של תוכנות שלה לארגונים בהונגריה – כך דיווח הוול-סטריט ז'ורנל בסוף השבוע.

משרד המשפטים האמריקני והרשות לניירות ערך של ארצות הברית (ה-SEC) חוקרים את הדרכים שבהן מיקרוסופט מכרה את התוכנות שלה לארגונים במדינה, תוך מתן הנחות מפליגות, ובחשד שהמכירות לא נעשו כיאות.

על פי החשד, לאחר שקנו את התוכנות ממיקרוסופט, מכרו אותן הארגונים ההונגריים לגופי ממשל בבודפשט בשנים 2013 ו-2014, ועשו זאת תוך גבייה של מחיר גבוה יותר, הקרוב למחיר המלא של התוכנות. החוקרים בודקים אם החברות הללו ניצלו את הפערים בין שני תגי המחיר על מנת לשחד פקידי ממשל הונגריים.

ממיקרוסופט נמסר בתגובה לדיווח כי "הנושא עלה למודעות שלנו במהלך 2014, אז הועלה חשש לפיו משהו אינו עובד כשורה בשלוחה של החברה בהונגריה. החברה פתחה באופן מידי בחקירה פנימית. כתוצאה מהחקירה, פיטרנו ארבעה עובדים וחיסלנו את הקשרים העסקיים שלנו עם ארבעה שותפים מקומיים. אנחנו בוחנים כיצד להגן על עצמנו משפטית, כתוצאה מהפעילות של העובדים והשותפים".

איסטבאן פאפ, מנהל פעילות מיקרוסופט בהונגריה, אמר לוול-סטריט ז'ורנל כי "קיבלתי מההנהלה רק משוב חיובי" – וסירב להאריך.

לא חקירה ראשונה של מיקרוסופט בנושא

מיקרוסופט התמודדה עם כמה האשמות וחקירות דוגמת זו הנוכחית, רובן בארצות המכונות מתפתחות. במהלך העשור האחרון נחקרו פרשיות שוחד ומרמה של הענקית מרדמונד בסין, איטליה, רומניה, פקיסטן ורוסיה.

בהקשר זה כדאי לציין את אמירתו מ-2012 בראיון ל-CNBC של הנשיא כיום ואיש העסקים דאז דונלד טראמפ כי "המדינה הופכת לחלוטין למשוגעת. חקירת מעשי שוחד במדינות אחרות, מחוץ לארצות הברית, של חברות מארצות הברית יוצרת מצב בו לחברות אמריקניות יש חיסרון עסקי. מדובר בחוק נורא – ויש לשנות אותו". האם הוא יעשה כך במהלך כהונתו?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים