הרבעון של עליבאבא: זינוק בהכנסות, ירידה חדה ברווח הנקי

הרווח של חברת הענק ירד ב-45% עקב עלייה תלולה בהוצאות, בעיקר בתחומים מעוררי צמיחה ● אלה זינקו ב-123% - פי שניים מהעלייה בהכנסות

תנפיק בהונג קונג או בשנחאי עלי באבא

עליבאבא מסכמת רבעון טוב, עם עלייה חדה בהכנסות – כך עולה מהתוצאות שפרסמה חברת הענק בסוף השבוע. הרווחיות שלה אמנם פחתה, אבל מדובר בתוצאה של גידול חד בהוצאות בסעיפים מעוררי צמיחה, כמו פיתוח שירותים חדשים וקידום מכירות. התחומים שהחברה שמה עליהם דגש הם Big Data, האינטרנט של הדברים, אנליטיקה ואבטחת מידע.

יש לציין שעליבאבא אינה ענקית הקמעונות היחידה שעשתה זאת: גם אמזון הגדילה לא מכבר את ההוצאות שלה על מנת להשיג לאחר מכן עלייה תלולה בהכנסות.

כחברה סינית, עליבאבא פרסמה את התוצאות שלה ביואן, אולם נביא אותן כאן בדולרים, על פי שער נוחות של 6.6 יואן לדולר.

התוצאות מעלות כי החברה רשמה ברבעון הראשון של שנתה הכספית 2019 הוצאות רבעוניות של 11.05 מיליארד דולר – זינוק של 123% לעומת הרבעון הראשון של שנתה הכספית 2018. ההכנסות, לעומת זאת, גדלו ב-61.25% "בלבד" ל-12.23 מיליארד דולר. הרווח הנקי פחת ב-45.48% ל-1.16 מיליארד דולר, הרווח המיוחס לבעלי המניות ירד ב-40.85% ל-1.31 מיליארד והרווח הנקי למנייה הסתכם בחצי דולר.

עוד מראים הנתונים שההוצאות הגולמיות האמירו ב-150.4% ל-6.61 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-13.68% ל-5.64 מיליארד והרווח הגולמי בשולי עמד על 65.21%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-91.83% ל-4.42 מיליארד דולר והרווח צנח ב-54.21% וסיים את הרבעון כשהוא עומד על 1.21 מיליארד.

בקרוב – מרכז פיתוח בישראל?

עליבאבא מקיימת פעילות ענפה למדי בישראל ורבים מהלקוחות הישראליים שקונים ברשת עושים זאת דרך האתר שלה. באחרונה אף ביקר בארץ ג'ק מא, מייסד החברה, וקיבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת תל אביב. לא מן הנמנע שלאור הפעילות הרבה וביקורו של מא, עליבאבא תפתח בקרוב מרכז פיתוח בישראל.

דניאל ז'אנג, מנכ"ל עליבאבא, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "היה לנו עוד רבעון נפלא, עם גידול במספר המשתמשים בשירותים שלנו ועלייה בנתח השוק בסין. אנחנו מבצעים את התכנית העסקית שלנו היטב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים