HiTechStyle: איך לארוז את רקסי לרילוקיישן ולהישאר בחיים?

כלבים וחתולים בהיי-סטייל: ענף הטסת החיות נוסק לגבהים ● ד"ר איתן קריינר מ-Terminal4Pets על כל מה שחשוב לדעת לפני שאתם מטיסים את חיות המחמד שלכם לחו"ל

16/08/2018 11:54
הטסת בעלי חיים. צילום: Terminal 4 Pets

בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות מרשימה בענף הטסת חיות, החל בבניית טרמינלים ייעודיים לחיות, פנסיונים מרשימים בקרבת שדות תעופה וכלה בטיפול בטיסות מעבר ושירותי קרקע שונים נוספים.

ברחבי העולם מוטסים כ 30 מיליון בעלי חיים מידי שנה. חברות התעופה מקדישות חשיבה ומשאבים רבים לפיתוח תהליכים כדי לשמר לקוחות הטסים עם בעלי חיים, על ידי מתן פתרונות ושירותים מגוונים שנועדים לענות על הצורך ההולך וגדל בארץ ובעולם להטסת חיות בית, דאגה לרווחת החיות הטסות ולשקט הנפשי של בעליהן.

בצד ההטסה, גם שירותי האירוח עולים מדרגה ורשתות בתי מלון רבות מציעות אירוח גם ל"הולכים על 4" עם שלל פינוקים כמו מיטה ייעודית לכלב, שירותי "דוגיסיטר" ותזונה מותאמת לצרכיו.

הטסת בעלי חיים. צילום: Terminal 4 Pets

הטסת בעלי חיים. צילום: Terminal 4 Pets

כ-40,000 חיות בית, רובם הגדול כלבים וחתולים (גם מספרן של ציפורים מזנים שונים ומכרסמים גדל משנה לשנה) מוטסים מישראל ואליה מרחבי העולם. הגידול בצורך נוצר כחלק מתהליך הגלובליזציה והרילוקיישין, בדגש על אנשי תעשיית ההיי-טק שמעתיקים מקום עבודתם עם המשפחה כולה לתקופות משמעותיות אך גם בעקבות תרבות זמן הפנאי ועלייה ביכולת הכלכלית המאפשרת למשפחות לצרף את חיית הבית האהובה עליהם איתם לחופשה.

Terminal4Pets – לטוס עם החיה בראש שקט

Terminal4Pets הוקמה לפני כעשרים שנה על ידי ד"ר איתן קריינר, בוגר אוניברסיטת גלאזגו בסקוטלנד המדורגת בכל שנה בין 15 האוניברסיטאות המובילות בעולם ללימודי ווטרינריה. ד"ר קריינר הוא וטרינר בעל ניסיון של מעל 30 שנה ומרצה מוכר בעולם בתחום הטסת בעלי חיים. הוא משמש כמנכ"ל החברה, "הוטרינר המוטס הראשי" ויועץ לגופים ישראליים ועולמיים בנושא פיתוח תחום הטסת חיות ועתידנות בתחום.

לדבריו,"החברה מסייעת במתן אישורים, רישיונות בינלאומיים ומסמכים רלוונטיים להטסת חיות מחמד לכל יעד בעולם, מישראל ובחזרה. היא מייתרת את כאב הראש הבירוקרטי עבור אנשים שעסוקים גם כך שאינספור סידורים לקראת טיול ממושך או רילוקיישן ומספקת טיפול מקיף בתחום הווטרינרי והרגולטיבי מול הרשויות שמתעדכן ומשתנה לפרקים ושונה ממדינה למדינה".

ד"ר קריינר הוסיף כי "נושאים כמו מתן חיסונים, בדיקות דם, התאמת כלובי טיסה ושירותים אישיים ונוספים לפי צורך או דרישה זוכים לפתרון יעיל ומקיף. ומעל לכל, אנחנו מהווים אוזן קשבת למשפחות בטיפול בהעברות של בעלי חיים לשדה וליעד מרגע הנחיתה".

הטסת בעלי חיים. צילום: Terminal 4 Pets

הטסת בעלי חיים. צילום: Terminal 4 Pets

בעלי חיים פורצים גבולות וממריאים!

להטסת בעלי חיים נדרש מהבעלים תכנון מוקפד זמן רב מראש כיוון שההכנות אורכות כשלושה עד שישה חודשים ומעורבת בהן עשייה רבה, הכנת המסמכים הרלוונטיים, חיסונים, אשרות, כרטוס נכון ועוד.

ד"ר קריינר מאמין שחשוב להבהיר כי כלובי ההטסה הינם ראשונים בחשיבותם לבטיחות החיות המוטסות ויש לתת תשומת לב ראויה לנושא וידיעת הדרישות המוקפדות של "מנהל התעופה האזרחי" לגבי הנדרש להבטחת שלומם והטסתם בנוחות.

מניסיונו רב השנים, טוען ד"ר קריינר כי השאלות הנפוצות המטרידות משפחות הן "איפה יהיה חומי בזמן הטיסה?" או "האם ללאקי לא יהיה קר מידי?"

לדבריו, "ראוי לציין כי חברות התעופה שאחראיות לשלום בעלי החיים המוטסים מוודאות שאכן יקבלו את התנאים המתאימים למשך הטיסה. צוות ייעודי ומקצועי מעביר את חיות הבית לאזור המיועד במטוס ומאבטח את הכלובים מעט לפני הטיסה. במקביל, במדינת היעד מחכה צוות דומה להעברתם בבטחה לאזור מיוחד בתוך הטרמינל מיד לאחר הנחיתה".

הטסת בעלי חיים. צילום: Terminal 4 Pets

הטסת בעלי חיים. צילום: Terminal 4 Pets

תא ההטסה משמש כבית של בעלי החיים למשך הטיסה, לכן ישנם כללים ברורים לגביו, ההנחיה החד משמעית היא שחובה שלבעלי החיים יהיה נוח ומרווח מספיק, לדוגמה, כלוב הטסה של כלב יאושר לטיסה במידה והכלב יוכל להסתובב ולעמוד כאשר ראשו ואוזניו לא נוגעים בתקרת הכלוב. בשלב ההתאמה קיימים מספר שיקולים ושאלות כגון האם נחוץ כלוב רך או קשיח? מתפרק או חתיכה אחת? עשוי פלסטיק, עץ או בד? האם הכלב הטס נחשב גזע מסוכן? ויידרש לו כלוב בהתאמה אישית? "הנתונים מראים כי 98% מן ההטסות של בעלי חיים מתבצעות בצורה חלקה בטוחה ונעימה, עם מספר תקלות מעטות בלבד", הוא משגר מסר מרגיע.

Terminal 4 Pets מפעילה קו חיוג חינם כשירות לאוהבי בעלי חיים הנותן מענה לשאלות בנושא הטסת חיות 1800-220-555.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים