פרטנר: ירידות חדות ברווחים; יותר מ-100 אלף לקוחות טלוויזיה

הרווח הנקי של החברה צנח ברבעון השני ביותר מ-95%, וזה התפעולי – ב-81% ● גם ההכנסות ירדו, בעיקר עקב קיטון במגזר הסלולר ● במחצית הראשונה כולה – מגמות דומות

איציק בנבנישתי, המנכ"ל היוצא של פרטנר. צילום: סיון פרג'

פרטנר סיימה את הרבעון השני של השנה עם ירידות חדות ברווחים הנקי והתפעולי, קיטון בהכנסות, בעיקר במגזר הסלולר, ו-88 אלף מנויים לשירות הטלוויזיה שלה, פרטנר TV – כך עולה מהתוצאות שפרסמה היום (ד'). עם זאת, בחברה מדגישים כי מאז סיום הרבעון לפני חודש וחצי חצה המספר את רף 100 אלף הלקוחות.

התחרות בשוק הסלולר ממשיכה להביא לשחיקת מחירים וכתוצאה מכך גם לשחיקת ההכנסות של פרטנר – במגזר זה ובכלל. נתן את השפעתו גם תשלום חד פעמי של 15 מיליון שקלים, במסגרת תביעה ייצוגית שנתבעה החברה.

כך, בעוד שההוצאות של החברה גדלו ב-12.8% ל-775 מיליון שקלים, ההכנסות שלה ירדו בקרוב ל-1% ועמדו על 797 מיליון. מתוכן, השירותים במגזר הסלולרי קטנו ב-9% והניבו לחברה 454 מיליון שקלים. בנטרול ההוצאה המשפטית החד פעמית, ההכנסות משירותי הסלולר היו יורדות ב-6%. לעומת זאת, הכנסות משירותים במגזר הקווי גדלו ב-9% והסתכמו ב-210 מיליון שקלים. העלייה משקפת את ההכנסות מהטלוויזיה, שהחלו ברבעון השלישי של 2017, וממכירות שירותי האינטרנט, אל מול הירידה בהכנסות משיחות בינלאומיות. מכירות הציוד הסתכמו ב-177 מיליון שקלים, לאחר שעלו ב-11%.

חבות המס צנחה ברבעון ב-61.11% לשבעה מיליון שקלים – חדשות טובות עבור פרטנר, אבל חדשות הרבה פחות טובות הן ירידות אחרות, ברווחים: הרווח הנקי צנח ב-95.68% לשני מיליון שקלים בלבד, הרווח למנייה צלל ב-96.55% לאגורה אחת, זה הגולמי ירד ב-19.05% ל-136 מיליון שקלים, לאחר עלייה של 3.77% בהוצאות הגולמיות, והרווח התפעולי פחת ב-81.36%, בין היתר בעקבות זינוק של 128% בהוצאות התפעוליות.

המגמות במחצית הראשונה של השנה היו דומות: ההוצאות עלו ב-13.29% ל-1.57 מיליארד שקלים, ההכנסות גדלו ב-0.93% ל-1.62 מיליארד, הרווח התפעולי צנח ב-75.75% ל-54 מיליון שקלים וזה הנקי צלל ב-90% ל-11 מיליון.

שלוש שנים רצופות של עלייה במספר מנויי ה-Post-Paid

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, העדיף בהתייחסו לתוצאות לראות את חציה המלא של הכוס. "כבר 12 רבעונים ברציפות אנחנו מציגים צמיחה במספר מנויי ה-Post-Paid בסלולר, כאשר ברבעון השני של השנה התווספו נטו 9,000 מנויים. בסך הכל רשמנו תוספת נטו של 25 אלף מנויי Post-Paid מתחילת השנה", אמר.

בנבנישתי ציין כי "לפני כשנה התחלנו בשלב המסחרי של שני תחומי פעילות אסטרטגיים: שירות טלוויזיה ושירות אינטרנט על תשתית סיבים אופטיים עצמאית. בתוך שנה בלבד, פרטנר TV יצר מפץ בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית וכיום, יותר מ-100 אלף משקי בית מחוברים לשירות. מדובר בשירות הטלוויזיה הצומח ביותר בישראל. ביולי השקנו פתרון שוק סיטונאי על גבי תשתית HOT, עם הצעות באנדל וטריפל, ובכך פרטנר הפכה לחברה הראשונה שמציעה שירותי אינטרנט על גבי כל התשתיות העיקריות – סיבים אופטיים, LTE ותשתיות בזק ו-HOT".

"במקביל", אמר, "פרטנר ממשיכה לפרוס באופן עצמאי סיבים אופטיים ברחבי הארץ בקצב פריסה מהיר מחברות אחרות, ואנחנו מגיעים כבר ליותר מ-170 אלף משקי בית בעשרות ערים, עם תשתית סיבים שמאפשרת מהירות גלישה של עד 1,000 מגה-בייט לשנייה".

בנבנישתי הוסיף כי "כחלק מאסטרטגיית החברה, אנחנו ממשיכים לבחון מנועי צמיחה פוטנציאליים חדשים, בין היתר בתחומי הפינטק והפיננסים – באמצעות רכישת חברות או כניסה לפעילות עצמאית בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים