צעיר ישראלי צילם את הטאג' מהאל מרחפן – ונעצר

המשטרה המקומית עצרה אותו בחשד שהפר את החוק המקומי, שאוסר על צילום ברדיוס של חצי קילומטר מהמבנה המפורסם ● הוא שוחרר לאחר שטען שלא ידע את החוק

הטאג' מהאל. צילום: BigStock

משטרת הודו עצרה לפני ימים אחדים צעיר ישראלי בן 32 שצילם את הטאג' מהאל, אחד המבנים המפורסמים בעולם, באמצעות רחפן – דבר המנוגד לחוק המקומי.

ב-Times of India דווח כי בחקירתו טען הצעיר, ששמו לא פורסם, שהוא לא ידע על קיומו של החוק, ולכן המשטרה שחררה אותו.

התייר הטיס את הרחפן ביום ו' ממרפסת חדרו במלון באזור. בדרך כלל, יש בבתי המלון המקומיים הנחיות ברורות על איסור הטיסה באזור הטאג' מהאל, אולם אלה לא היו במלון שבו שהה הצעיר, ולכן מילאה המשטרה דו"ח נגד הבעלים והמנהל שלו.

החוק המקומי אוסר על העלאת רחפנים לאוויר ברדיוס של חצי קילומטר מהבניין המפורסם. על פי המשטרה המקומית, הצעיר הישראלי הטיס את הרחפן במרחק של 200 מ' מהמבנה, ליד שערו הדרומי.

הטאג' מהאל הוא מבנה קבורה (מאוזולאום), שעומד על שטח של כ-700 דונם. הוא נבנה על ידי שאה ג'האן, קיסר האימפריה המונגולית, עבור אשתו השלישית, ארג'ומנד באנו בגום. הוא מהווה אחד הבניינים היפים בעולם ונבחר לפני קצת יותר מעשור להיות בין שבעת פלאי תבל החדשים. ב-1983 הכריזה עליו אונסק"ו כאתר מורשת עולמית.

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שבה נעצרים ישראלים על הטסת רחפנים בהודו: בפברואר השנה זה קרה לשלושה ישראלים שהטיסו רחפן בסמוך לבסיס צבאי במערב המדינה. הם שוחררו רק לאחר התערבותו של שגריר ישראל בניו-דלהי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים