ייצוגית נגד אורקל: "שיקרה לבעלי המניות בנוגע למכירות הענן"

בעלי המניות טוענים, בתביעה שהגישו בקליפורניה, שאורקל שיקרה להם לגבי הצמיחה של מכירות הענן, והשתמשה בסנקציות נגד לקוחות שלא אימצו את השירות ● לא נמסרה תגובת החברה

אורקל

תביעה ייצוגית הוגשה ביום ו' האחרון בקליפורניה נגד אורקל, בטענה שמנהלי החברה שיקרו לבעלי המניות שלה כשהציגו תחזיות חיוביות והסבירו למשקיעים מדוע מכירות הענן צומחות.

פירמת עורכי הדין ברנשטיין, ליטוביץ, ברגר וגרוסמן, יחד עם The Schall Law Firm – חברה שאמונה על הזכויות החוקתיות של בעלי מניות במדינה, הודיעו על הגשת התובענה הייצוגית נגד אורקל בגין הפרות של שני סעיפים בחוק ניירות הערך של ארצות הברית ושל תקנה 10b-5, שפורסמה על ידי הרשות האמריקנית לניירות ערך – ה-SEC.

אחת התובעות העיקריות היא קרן הפנסיה של כבאי פלורידה, שמצטרפת למשקיעים אחרים, שהפסידו, כמותה, כסף כשהמנייה של אורקל צנחה בחודש מרץ האחרון, לאחר שהחברה הגישה דו"ח רווחים מאכזב – כך על פי התביעה. התובענה מתייחסת למשקיעים שרכשו את מניות החברה מיום 10 במאי 2017 ועד ליום 19 במרץ 2018, ומזמינה אותם להצטרף לקבוצת התובעים.

פנסיית הכבאים, שמנהלת כ-143 מיליון דולר של 235 משתתפים, טענה שאורקל השתמשה באיום לבדיקת רישיונות תוכנה והחלישה במכוון את תכניות התחזוקה הקיימות שלה בכדי לאלץ לקוחות לרכוש את מוצרי הענן. בנוסף, לטענתה, אורקל הפחיתה את האפקטיביות של שירותי התמיכה בלקוחות עבור מוצרים מסוימים, במאמץ לעודד אימוץ חלופות מבוססות ענן.

על פי התלונה, החברה הצהירה לשוק ולבעלי המניות מידע כוזב ומטעה. כמו כן, נטען כי הכנסות הענן של אורקל נבעו בחלקן מטקטיקות מכירות שקריות ולא הולמות. כך, למשל, לטענת התובעים, הפעילה החברה סנקציות נגד לקוחות שלא אימצו את שירותי הענן, עד כדי כך שחלקם לא חידשו רישיונות תוכנה מסוימים, או שחיסלו את קשריהם העסקיים עם אורקל לחלוטין. לפי התובענה, כשהשוק למד את האמת על שיטות העבודה העסקיות של אורקל, נגרמו למשקיעים נזקים.

אורקל לא הגיבה לפרסומים אודות התביעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים