המפקח הכללי של ארה"ב נחרץ: ה-FCC שיקרה לקונגרס

רשות התקשורת הפדרלית דיווחה על מתקפת DDoS שלא אפשרה לציבור להשאיר תגובות באתר שלה -אלא שהממצאים מראים שלא היה ולא נברא ● החשד הוא שאנשי ה-FCC שיבשו את מערכת התגובות לאור הביקורות השליליות הרבות על התכנית לביטול ניטרליות הרשת

נתפסה עם המכנסיים למטה. FCC

עכשיו זה ודאי: כפי שניתן היה לחשוד כבר לפי התגובות הראשוניות שלה ועוד בטרם פרסום ממצאי החקירה נגדה, רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC, שיקרה בכך שטענה שהאתר שלה חווה מתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS). השקר נכתב כמה פעמים במכתב לחברי קונגרס, שענה על שאלות אודות אותה "מתקפה", שעל פי ממצאי חקירה שערך המפקח הכללי של ארצות הברית, שהתפרסמו אתמול (ד'), לא קרתה מעולם.

ה-FCC סיפקה הצהרות כוזבות בתגובה למכתב ממאי 2017 שנשלח ליו"ר הרשות, אג'יט פאי, על ידי הסנאטורים הדמוקרטיים רון וויידן ובריאן שץ. פאי שלח אל השניים תגובה חודש לאחר פנייתם, אבל מסתבר שלא הוא עצמו היה אחראי להצהרות השקריות. במכתבו של פאי לוויידן ולשץ נכלל קובץ שבו הגיב דיוויד בריי, מנמ"ר ה-FCC. לפי הדו"ח, חלק זה של המכתב הוא שהכיל את ההצהרות המטעות המרובות.

"אנחנו קובעים כי ה-FCC, בהסתמך על ההסבר של בריי לאירועים, הציגה עובדות מסולפות וסיפקה תגובות מטעות לפניות הקונגרס הקשורות לאירוע זה", נכתב במפורש בממצאי הדו"ח.

הציבור נענה לקריאת ג'ון אוליבר למחות – המערכת הושבתה

הפרשייה החלה כשה-FCC דיווחה שמנגנון תגובות הציבור שלה חווה מתקפת DDos, שהביאה לקריסתו ולכך שלא מעט מהמעוניינים לפרסם באתרה את עמדתם בנוגע לכוונתה לבטל את ניטרליות הרשת לא הצליחו לעשות זאת.

כללי ניטרליות הרשת, שהושקו בימי ברק אובמה כנשיא ארצות הברית, הגבילו את יכולתם של ספקי שירותי האינטרנט להאט או להאיץ את הגלישה לאתרים ולאפליקציות ספציפיים. ביטולם, שנכנס לתוקף ב-11 ביוני, קודם על ידי הרשות, ובהובלת פאי הרפובליקני, מיד לאחר כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן. החלטת הרשות לבטל את התקנות הייתה ונותרה מהלך שנוי במחלוקת.

מיליוני אמריקנים יצאו נגד הביטול ועשו זאת, בין השאר, באמצעות אתר ה-FCC. מנחה הלייט נייט ג'ון אוליבר עודד את צופיו לעשות כן. בעקבות זאת נכנסו לאתר גולשים רבים – ונתקלו בקשיים טכניים שלא אפשרו להם לפרסם את הערותיהם, כיוון שמנגנון התגובות באתר קרס באותו הלילה. התירוץ שסיפקה הרשות לכשל הטכני הזה היה, כאמור, טענה למתקפת DDoS.

החקירה התמקדה בתחילה במי שעמד מאחורי מה שנטען שהיה מתקפת DDos לכאורה, אך עד מהרה עברה לחקירה של ההצהרות הכוזבות של בריי ושל בכירים נוספים האמונים על אבטחה ברשות, שניתנו בתגובות לפניות הקונגרס.

הנושא לא יגיע לכדי תביעה משפטית

על פי החוק האמריקני, מתן הצהרות כוזבות לקונגרס עלול להוליד ענישה בקנסות או אפילו במאסר, אך משרד התובע הכללי של ארצות הברית הודיע שאין בכוונתו להעמיד לדין אף אחד מעובדי ה-FCC.

פאי הגיב אתמול לדברים ואמר כי החקירה "מפריכה את תיאוריית הקונספירציה" שהוא עצמו היה האשם בכך שה-FCC הפיצה מידע כוזב. אך כדאי לזכור שעל אף שלא נמצא אשם באופן ישיר במעל, כשהתקשורת וקבוצות שפעלו נגד הסרת תקנות ניטרליות הרשת חקרו את הטענות שהרשות שיקרה עוד בשנה שעברה, פאי נזף בעיתונאים שביקשו מה-FCC לפרסם בפומבי ראיות לטענותיה אלה. במלים אחרות, הוא לא היה הגורם ששיקר, אבל הוא בהחלט גיבה את הדברים בכל אמצעי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים