כמה זמן ביליתם היום באינסטגרם או בפייסבוק?

שתי הרשתות החברתיות, שנמצאות בבעלותה של פייסבוק, הוסיפו "מד פעילות" שיספר לכם מעתה בדיוק כמה זמן השקעתם או בזבזתם על הפלטפורמות שלהן ● לא נראה שהמהלך נועד באמת כדי לסמן למשתמשים לצאת אל העולם

בלי שעון חול - לוח מחוונים לפעילות יתווסף לאינסטגרם ולפייסבוק. צילום: Flynt/BigStock

פייסבוק (Facebook) ואינסטגרם (Instagram) החלו מעודדות את משתמשיהם לחשוב יותר על משך הזמן שהם משקיעים ברשתות החברתיות. השתיים השיקו כלים חדשים למעקב אחר היקף וזמן הפעילויות בפלטפורמות שמספקות לכולנו תעסוקה 24/7.

חברת פייסבוק כי אתמול (ד') כי היא מוסיפה "לוחות מחוונים לפעילות" (activity dashboards) לאפליקציה הראשית שלה, שהיא הרשת החברתית הגדולה בעולם, ולרשת החברתית המצולמת שבבעלותה, אינסטגרם. העדכון עוד טרם נכנס לתוקף ולדברי החברה, התוספת "מגיעה בקרוב", אך פייסבוק לא סיפקה תאריך יעד מדויק לשינוי.

בשני האפליקציות, לוחות המחוונים החדשים יתווספו לכרטיסיית ההגדרות – באינסטה התוספת תיקרא "הפעילות שלך" (Your Activity) ובפייסבוק שמה יהיה "הזמן שלך בפייסבוק" (Your Time on Facebook).

מקדימות את השירות המקביל של מערכות ההפעלה

באמצעות המדידות של הכלי החדש יוכלו המשתמשים לראות את משך הזמן הממוצע שהשקיעו – או כילו בהתאם לתפישת המשתמש את הנתונים – באפליקציה באותו שבוע, כמו גם כמה זמן הם בילו בפלטפורמה באותו יום. המשתמשים יוכלו לבחור לקבל תזכורת לאחר ששהו בפייסבוק או באינסטה במשך זמן מסוים – למשל 30 דקות – בכדי לעודד אותם להתפנות למשימות אחרות שעומדות על הפרק. מנגד, הם יוכלו גם להשתיק את ההתראות של השירות, אם לא מעניין אותם להגביל את עצמם או שהם מעדיפים שלא לדעת כמה שעות מהיממה שלהם מתכלות ברשתות החברתיות.

כדי להיות בהירים – פייסבוק ואינסטגרם לא באמת רוצים שתנטשו אותם לטובת עניינים אחרים. הוספתם של מודדי הפעילות קשורה בכלל לצורך של האפליקציות להתאים את עצמן לרוח הזמן – שתי מערכות ההפעלה הבאות למכשירים הניידים, ה-Android P וה-iOS 12, יגיעו עם תכונות משופרות שנקראות "אל תפריע" (Do Not Disturb) ו"ניהול זמן טוב" (Time Well Spent), שבעזרתן המשתמשים יוכלו לראות כמה זמן הם מבלים באפליקציות מסוימות. לכן, שתי הרשתות החברתיות פשוט מקדימות מעט את מה שמגיע בלאו הכי, ומבינות שבקרוב ידעו המשתמשים לבדוק בלאו הכי את משך הזמן המושקע באפליקציות שלהן, אז אם כבר – למה שהן לא יהיו המקור למידע?!

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים