ווטסאפ מבקשת כסף

שירות משלוחי ההודעות יתחיל לחייב עסקים עבור משלוח הודעות שירות ● החיוב על ההודעות יהיה במחיר קבוע, בטווח שבין 0.5 סנט ועד 9 סנטים, תלוי במדינה ● בשנה הבאה: הכנסות גם מפרסומות

שיחות קול ווידיאו בווטסאפ גם בדסקטופ

ארבע שנים לאחר שרכשה את ווטסאפ (Whatsapp) ב-19 מיליארד דולר, ובמקביל לתוצאות הכספיות המאכזבות שהציגה פייסבוק (Facebook) לרבעון השני, כעת היא גם רוצה לייצר ממנה הכנסות.

ווטסאפ הודיעה אתמול (ד') כי תתחיל לחייב עסקים עבור משלוח הודעות שירות. החיוב על ההודעות יהיה במחיר קבוע, בטווח שבין 0.5 סנט ועד 9 סנטים, תלוי במדינה.

מזה זמן פייסבוק מחפשת דרכים להרוויח משירות ווטסאפ, על רקע העלויות הגדלות שהיא נאלצת לעמוד בהן כדי לשפר את ההגנה על פרטיות המשתמשים ולנסות לטפל בנושא ההתמכרות למדיה החברתית, המטריד את ציבור המשתמשים.

ווטסאפ, שיש לה 1.5 מיליארד משתמשים, הודיעה, כי החל מהיום (ה') יוכלו עסקים וחברות להשתמש בממשק התכנות שלה (API) WhatsApp Business כדי לשלוח התראות והודעות, כמו אישורי שילוח, הודעות תשלום, אישורי טיסה, כרטיסים למופעים וכד'. ההודעות יהיו מוצפנות מקצה לקצה, לדברי החברה, ועסקים יוכלו לפנות רק למשתמשים שכבר דיברו איתם בעבר – זאת, כדי למנוע מעסקים להחליף הודעות מייל שיווקיות מטרידות בהודעות ווטס-אפ מטרידות.

כפתור שמוביל את המשתמש לצ'ט במסנג'ר מול העסק

בינואר האחרון הודיעה ווטסאפ כי תאפשר לעסקים קטנים לתקשר עם לקוחות באמצעות אפליקציית WhatsApp Business שהשיקה, שיש לה יותר משלושה מיליון משתמשים פעילים, וכבר אז אמר מנהל התפעול שלה, מאט איידמה, כי החברה מתכוונת לגבות על כך תשלום בעתיד.

ערוץ הכנסות נוסף יהיה גם מפרסומות, שיוצגו החל מהשנה הבאה באזור הסטאטוס באפליקציית ווטסאפ, כמו הסטוריז של סנאפצ'ט (Snapchat).

בתוך כך, הודיעה החברה כי החל מהחודש תהיה זמינה ברוב המדינות אפשרות לשימוש
במנהל המודעות של פייסבוק כדי לפרסם מודעות עם כפתור, שיוביל לצ'ט בווטסאפ עם העסק, בדומה לאופציה שפייסבוק השיקה של הוספת כפתור שמוביל את המשתמש לצ'ט במסנג'ר מול העסק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים