המשטרה חוקרת: האקרים ניסו לסחוט גולשים באתרי פורנו

הפצחנים השתלטו על המחשבים של הגולשים, טענו שצילמו סרטון באמצעות מצלמת המחשב שבו הם נראים צופים באתרים ואיימו לשלוח אותו לאנשי הקשר שלהם – אם הם לא ישלמו ● המידע הגיע לידי יחידה להב 433 של המשטרה, שחקרה את העניין

חוק הפורנו, ככל הנראה - גם בכנסת הבאה. אילוסטרציה: BigStock

חוקרי יחידת הסייבר בלהב 433 זיהו בימים האחרונים ניסיונות סחיטה מגולשים שצופים באתרי פורנו.

בשבועות האחרונים התקבלו כמה תלונות על הודעות ששלחו האקרים ובהן דרישה לקבלת כופר באמצעות המייל. בהודעות כתבו ההאקרים כי במחשב של מקבל ההודעה הותקנה נוזקה, שהפעילה את המצלמה המותקנת במחשב, וכי הוא צולם בעת שצפה באתר פורנו.

על מנת להימנע מכך שההאקרים יפיצו לכאורה את הסרטונים לאנשי הקשר שלו, נדרש מקבל ההודעה לשלם כופר בביטקוין. בהודעה צוינו תיבת המייל והסיסמה של מקבל ההודעה, וזאת על מנת לשוות לה אמינות.

מבדיקה שערכו החוקרים עלה כי ההאקרים ביצעו ניסיון הונאה בלי שעשו שימוש בנוזקה מתקדמת. הוברר כי מדובר בתוכנות שאין מאחוריהן סרטונים וכי כתובות המייל, כמו גם הסיסמאות, נלקחו מאתרים ישנים, שהכילו כתובות דואר אלקטרוני פרוצות.

יחידת הסייבר בלהב 433 מבקשת מכל מי שמקבל הודעות מסוג זה לפנות לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה.

צרה גם של ארגונים

לעולם המושגים של מתקפות הסייבר נכנס לפני כמה שנים המונח "סחיטת סייבר". הכוונה היא לאיום שמגיע לארגון מהאקר שזהותו לא ידועה, שנותן לו אולטימטום: שלמו לי סכום ניכר או שאפרסם את המידע הרגיש שיש בידי ואגרום לכם נזק. כאשר הארגון מקבל את ההודעה, נוצרת מיד דילמה עסקית ומוסרית: האם להיכנס למשא ומתן עם התוקפים? האם לשלם להם? האם לפנות למשטרה?

בכנס שנערך ב-2015 במשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן בתל אביב הביע ניצב בדימוס יואב סגלוביץ', לשעבר ראש אגף החקירות במשטרה, עמדה נחרצת: בוודאי שאסור לשלם, יש לפנות מיד למשטרה. סגלוביץ' התייחס לנושא בהיבט הפלילי ולהבנתו, מי שמאיים לגנוב כסף – המשטרה צריכה לחקור את העניין.

היקף התופעה נדמה להיות קצהו הגלוי של קרחון שרובו שרוי תחת המים. כבר ב-2004 הוכרזה הסחיטה הקיברנטית כפשע הלא מדווח הנפוץ ביותר, והערכות גסות דיברו על כמיליארד דולר המשולמים מדי שנה ככספי כופר – להאקרים בודדים או לארגוני פשיעה וירטואליים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים