ספוטיפיי, קוטנר, תקנות ה-GDPR ומה שביניהם

"היכולת להבין כמה מהר אתה נוהג ובהתאם לכך להתאים לך מוזיקה לפי מהירות הרכב טכנית קיימת, אבל השאלה היא האם אנחנו יכולים לעשות זאת מבחינת תקנות ה-GDPR ברמה המשפטית", אמר מרסל גרוב, מנהל התקשורת של ספוטיפיי

19/07/2018 12:48

שירות המוזיקה הפופולרי ספוטיפיי הושק בישראל רק לפני כארבעה חודשים, וכבר הצליח לצבור פופולריות רבה – כך עולה ממסיבת עיתונאים שקיימה אתמול (ד'). מרסל גרוב, מנהל התקשורת של ספוטיפיי, הציג אותם ודיבר על הפיתוחים של החברה בחודשים האחרונים.

כך, אמר, "עבדנו על פיתוח של התאמת רשימת השמעה (Playlist) המבוססת על מיקום המשתמש בתנאי שהוא נתן את הסכמתו לכך בעת החיבור לאפליקציה. הרעיון היה לבחון אפשרות של התאמת שירים למשתמש בהתאם למיקומו. כך, למשל, מישהו בחדר כושר יכול לקבל מוזיקה להתעמלות. אבל עם כניסת תקנות ה-GDPR נאלצנו לזנוח את זה ולהתמקד בתקנות".

"היכולת להבין כמה מהר אתה נוהג ובהתאם לכך להתאים לך מוסיקה לפי מהירות הרכב טכנית קיימת, אבל השאלה היא האם אנחנו יכולים לעשות זאת מבחינת תקנות ה-GDPR ברמה המשפטית"., הוסיף גרוב.

לדבריו, "כשאנחנו מדברים על דטה, אנחנו חברת טק ויש לנו המון נקודות מידע על הרגלי השימוש של מוסיקה בישראל. אנחנו יכולים לבחון העדפות מוסיקה ב פילוח לפי מין, מיקום, יום ושעה". מידע זה משותף עם אמנים המשתמשים באפליקציה, עיתונאים ולצרכי החברה.

ספוטיפיי.

ספוטיפיי

"שירים לנהיגה, אימון או בישול"

גרוב הוסיף כי ספוטיפיי עושה שימוש נרחב בפילוחי נתונים של משתמשים באפליקציה לפי מילות מפתח. "אנחנו מסתכלים על מילות המפתח של פלייליסט של משתמשים ויכולים ליצור רשימות מותאמות לאותן מילים כמו שירים לנהיגה, אימון או בישול. בודקים מה מאזינים נגנו למשל בחיפוש של המילה 'יוגה' בישראל ולפי זה ניתן להתאים רשימה לאימון יוגה. אפשר לשחק עם זה".

נתונים אחרים שאספה החברה מעלים כי בארץ עיקר השימוש באפליקציה נעשה באמצעות חיבור לרשת הסלולר ולא לרשת אינטרנט אלחוטית. "יש לנו הפתעה כאן. בשונה ממקומות רבים בעולם, בישראל יותר מ-85% מהצרכנים משתמשים בחיבור לרשת סלולרית ולא מ-Wi-Fi. זה כנראה בגלל העלויות הנמוכות והחבילות בארץ. זה מדהים, לרוב אנחנו צריכים לעשות שיתופי פעולה עם חברות על מנת למצוא חיבור אינטרנט חזק לשירות שלנו. הנתון הזה בהחלט טוב עבורנו לצמיחה", ציין גרוב.

אחד הפיצ'רים החדשים שפיתחה החברה וכבר נעשה בו שימוש בעולם מאפשר למשתמשים לקבל המלצות על מופעים בפסטיבלי מוסיקה בעולם בהתאם להרגלי ההאזנה שלהם באפליקציה. שירות זה צפוי להיכנס לישראל בפסטיבלים מובילים כבר בשנה הבאה.

לדברי גרוב, "פיתחנו ערכת כלים המאפשרת אינטגרציה של ה-API לאפליקציות של פסטיבלים מובילים. האפליקציה מאפשרת למשתמש להסתכל על לוח ההופעות באירוע, ובהתבסס על מילות חיפוש ברשימות השמעה קודמות של המשתמש, לקבל המלצות ופירוט על המופעים הספציפיים שמתאימים לו ולטעמו המוזיקלי. זה כבר קיים בפסטיבלים באירופה, ונעשה בזה שימוש לראשונה בישראל בפסטיבלים מובילים בקרוב".

"אנחנו מאמינים שאנחנו צריכים להיות בכל מקום בו ניתן לשמוע אותנו. החל מאפליקציות שונות כמו טינדר ואינסטגרם, דרך שילוב בפלייסטיישן, Xbox, יצרניות מכוניות ועוד. ואנחנו מרחיבים את זה גם לאמזון ול-Google Home ו-Google Assistant", אמר.

"רשימות שירים לקהל הישראלי לפי חלוקה של 70% דטה ו-30% מובילי דעה"

ספוטיפיי, שירות המוזיקה הגדול, שבו משתמשים 140 מיליון איש, הושק בישראל במרץ השנה. השירות כולל למעלה מ-30 מיליון שירים ומוצע במסלול חינמי מוגבל ואפשרות להרחבת הגישה לכלי האפליקציה בתשלום נוסף של מנוי חודשי. בחברה אומרים כי הם מנועים מלתת מידע מספרי על כמות המשתמשים בישראל מאז הושקה.

לחברה אין כלל משרדים ועובדיה פזורים ברחבי העולם, בעיקר בברלין. בין אלו נמנה יונתן קוטנר, בנו של יואב קוטנר, הממוקם בברלין. קוטנר הבן משמש הגורם המחבר בין החברה הבינלאומית לטעמו של הקהל הישראלי ובין השאר הוא עורך מעל ל- 65 פלייליסטים, יומיים, שבועיים וחודשיים.

"יונתן יוצר רשימות שירים לקהל הישראלי לפי חלוקה של 70% דטה ו-30% מובילי דעה במוסיקה. הוא בודק מה אנשים מחפשים ובאילו מילות מפתח נעשה שימוש ובהתאם לכך מרענן את רשימות ההשמעה", אמר.

שלושה חודשים, 262 מיליון שנים

בעוד שברחבי העולם מוצעים למשתמשים מסלולי הנחות למשפחות וסטודנטים, בשלב זה השירות אינו מוצע בישראל."בהמשך נשיק את המסלול המשפחתי ובבחינת המסלול לסטודנטים יש קושי בישראל לאפשר זאת טכנית בשל העדר גוף מרכזי המאגד את פרטי הסטודנטים כך שניתן לאמת זאת אל מול הצגת תעודת זהות. הרי אין לנו חנויות פיזיות שאפשר להציג בהן תעודה מזהה והכל אונליין", אמר גרוב.

ספוטיפיי שינתה את חוויית ההאזנה למוזיקה כשהשיקה את השירות לראשונה בשנת 2008. בחברה אומרים כי "החזון שלנו הוא לשחרר את היצירתיות האנושית על ידי מתן הזדמנות למיליוני יוצרים להתקיים בזכות האמנות שלהם, ולתת למעריצים את ההזדמנות ליהנות ולספוג השראה מאותם יוצרים. כל מה שאנחנו עושים מונע מהאהבה שלנו למוזיקה".

על פי נתוני החברה, הישראלים בילו במצטבר 262 מיליון שנים בהאזנה למוזיקה בשלושת השבועות הראשונים להשקת השירות. תל אביב דורגה במקום הראשון עם כמעט 39% מסך המשתמשים, אחריה רמת גן, חולון, ראשון לציון, ירושלים, חיפה, הרצליה נתניה, רחובות וכפר סבא. 57% מכלל המשתמשים הם בגילאים 13 עד 34.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים