ועדת המדע הצדיעה למנהלת הפורשת – שגם דאגה למחשב אותה

ח"כים בהווה ובעבר, יו"רים לשעבר, השר אופיר אקוניס, עובדי הכנסת ומוזמנים רבים השתתפו אתמול (ג') בישיבה מיוחדת של הוועדה לכבוד פרישתה של המנהלת, ענת לוי, לאחר 40 שנות עבודה בכנסת ● לוי דאגה ליישם מערכות בקרה ממוחשבות לבאים לוועדות

ענת לוי, המנהלת הפורשת של ועדת המדע והטכנולוגיה. צילום: דוברות הכנסת

ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה אתמול (ג') ישיבה מיוחדת, חריגה בנוף של הכנסת, שהוקדשה לפרידה ממנהלת הוועדה הוותיקה, ענת לוי, שפורשת לגמלאות. לוי עבדה בכנסת 40 שנים, שבמהלכן ניהלה את הוועדה מיום הקמתה ב-1996, בימי הכנסת ה-14.

תפקידו של מנהל ועדה בכנסת הוא אחד התפקידים היותר מורכבים וחשובים. מי שעומד בראש הוועדה הוא חבר כנסת, שמתחלף בכל קדנציה, והצוות המנהלי אחראי לתפעול השוטף, לרציפות הטיפול בנושאים ולסיוע ליו"ר ולחברי הוועדה.

אולם, בישיבת הפרידה מלוי התברר פרט נוסף, שלא היה ידוע עד כה: היא שינתה את שם הוועדה, שנקראה הוועדה למחקר ופיתוח מדעי וטכנולוגי, לשם קליט יותר, המלווה אותה עד היום – ועדת המדע והטכנולוגיה.

מלבד חברי הוועדה הנוכחיים, ובראשם היו"ר, ח"כ אורי מקלב, השתתפו בדיון שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, ח"כ משה גפני, לשעבר יו"ר הוועדה, וכן חברי הכנסת לשעבר רונית תירוש, ענת מאור, מלי פולישוק בלוך, אנסטסיה מיכאלי ואברהם מיכאלי. כמו כן הגיעו לישיבה מוזמנים רבים ועובדים בכנסת.

ניהול ברוגע אבל בנחישות, נאמנות ובעיקר שירותיות

במהלך הדיון ציינו המשתתפים כי לוי אחראית למהפכות רבות בתחום המחשוב של הכנסת. ביוזמתה הותקנו מערכות מחשב שיודעות לנהל את הבקרה אחר המשתתפים והמבקרים בוועדה ויישומים טכנולוגיים נוספים. כל הדוברים ציינו את אופייה המיוחד של לוי, ועל דרך ניהול הוועדה ברוגע אבל בנחישות, נאמנות ובעיקר שירותיות אין קץ – הן לחברי הכנסת והן לכל מי שבא במדע עם הוועדה, ומדובר בקשת רחבה ביותר של אנשים מכל המגזרים במשק.

השר אקוניס אמר כי "היה לי תענוג לבוא ולשתף פעולה בכל דבר עם הוועדה, ועם לוי והצוות המקצועי שלה". לדברי ח"כ גפני, "לא רואים מסירות כמו של לוי. תמיד הייתי מוכן לשמוע לעצות שלה, שהיו מלאות חוכמה, ואני בהחלט מתגעגע לימים הללו בוועדה". ח"כ לשעבר תירוש ציינה את תרומתה של לוי למהפכת המחשוב של הכנסת.

באים להיפרד: מימין - השר אופיר אקוניס, ח"כ יעל כהן-פארן ויו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ אורי מקלב. צילום: דוברות הכנסת

באים להיפרד: מימין – השר אופיר אקוניס, ח"כ יעל כהן-פארן ויו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ אורי מקלב. צילום: דוברות הכנסת

ח"כ מקלב אמר ש-"כאשר ח"כ גפני שכנע אותי לבחור את ועדת המדע הוא ציין, בין היתר, את שמה של לוי. יש ערך מוסף באופי המפייס של לוי, בנאמנות אין קץ שיש להה לתחומי פעילותה ובהקפדה שנושאי הטכנולוגיה, החדשנות והמדע יהיו אך ורק באחריות הוועדה".

לוי, שלא הסתירה את התרגשותה, הודתה לכולם ואמרה: "ביליתי בכנסת את מרבית חיי הבוגרים. 18 שנים בוועדת החוקה, חוק ומשפט, ואחר כך הטילו עליי משימה – להקים ועדה חדשה, שאף אחד לא ידע במה היא תדון. כבוד גדול היה לי ללוות את התפתחות הוועדה, לעבוד עם כל יושבי הראש ולהביא אותה לאן שהיא הגיעה". היא ציינה כי "הגיעו לכאן אנשים שיודעים לעצור ולהגיד לנו תודה. זה מחמם את הלב ולא מובן מאליו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים