אמזון קרסה תחת עומס הביקוש בפריים דיי

האמזון פריים דיי, שחל בימים אלו, היה צפוי לגרוף את הגולשים בכל העולם לחגיגת רכישות, אבל תקלות טכניות גרמו לרבים לוותר ● חלקם אף הודה לאמזון על שחסכה לו בזבוז כסף

ה-Prime day של אמזון

"Prime Day מתחיל עכשיו", הודיעה בחגיגיות אמזון (Amazon) ללקוחותיה אתמול (ב'), אבל לא שיערה כי מהר מאוד יצוצו תקלות טכניות שיחבלו בחגיגת הקניות אונליין.

אתר האינטרנט של ענקית הקמעונות, שבו נערכות מכירות ה"פריים דיי" (Prime Day), חווה הפסקות זמניות, הן בגישה דרך מחשבים נייחים והן דרך המכשירים הניידים. התקלות החלו מיד אחרי שהאירוע השנתי של אמזון החל. בינתיים התקלה תוקנה ולא ברור איך או אם תיתן את אותותיה על השורה התחתונה של רווחי ה"יום" שנמשך למעשה 36 שעות.

יום ההנחות המיוחד, שהחל את דרכו לפני 3 שנים ושנועד לעודד הצטרפות למועדון הלקוחות "פריים" של הענקית, הוא מוקד משיכה לחובבי הקניות אונליין, שמקבלים במסגרתו מבצעי ברק (Prime Day Lightning Deals), אשר מוגבלים בזמן וניתנים רק למנויים.

לקוחות כועסים ומתוסכלים

אלא שהפעם הדברים לא זרמו כמתוכנן: קונים רבים שקיוו להשיג עסקאות שוות במסגרת האירוע נתקלו במקום זאת בתמונות של כלבים חמודים יחד עם התנצלות מטעם החברה, עמודים שהם חלק מהודעת השגיאה הסטנדרטי של אמזון.

לקוחות כועסים ומתוסכלים רבים פנו אל הרשתות החברתיות להתלונן על התקלה והיו גם לא מעט מהם שציינו כי הוא תיסכלה אותם כל כך עד שבחרו לוותר על הקניות והודו לאמזון, ספק באירוניה, על שחסכה להם כסף.

נראה שהכשלים הטכניים השפיעו לא רק על אתר הענקית אלא גם על מוצרים ושירותים אחרים שלה. על פי Downdetector.com, אתר אינטרנט אשר עוקב אחרי תקלות, העוזרת הקולית אלקסה (Alexa), ה-Prime Video Services וה-Amazon Web Services חוו אף הם הפסקות קצרות.

אמזון פרסמה תגובה לתלונות בטוויטר (Twitter) ובהצהרה לתקשורת ואמרה כי "יש לקוחות שמתקשים בקניות ואנחנו פועלים לפתרון הבעיה במהירות. רבים מהם קונים בהצלחה – בשעה הראשונה של יום הפריים בארצות הברית, הלקוחות הזמינו יותר פריטים בהשוואה לשעה הראשונה בשנה שעברה. יש מאות אלפי עסקאות שעוד יבואו, ויותר מ-34 שעות לקנות בפריים דיי".

הבעיות שבהן נתקלו הגולשים שניסו להשתתף ביום הקניות הייחודי לא היו הפעם הראשונה שאמזון חוותה שגיאת אתר משמעותית במהלך הפריים דיי. בשנת 2016, תקלה במחשבי החברה מנעה מאנשים לבדוק את רכישותיהם באינטרנט בשעות הראשונות של המכירה.

כלבים בעבודה. צילום: BigStock

כלבים בעבודה. צילום: BigStock

חשבה שהיא ערוכה אבל התבדתה

ג'מיל גאהני, סגן נשיא מועדון פריים העולמי ששוחח עם אתר CNET מוקדם יותר החודש לקראת האירוע, אמר כי "אנחנו מרגישים מוכנים לקראת מה שיבוא". אבל לפי מה שרבבות גולשים דיווחו, אמזון לא ממש שלטה במצב. הבעיות נבעו ככל הנראה כתוצאה מעומס חריג על של תעבורת אינטרנט על האתר, שלשכמותו לא התכוננה הענקית, וזאת על אף הצלחתם הבלתי רגילה של אירועי המכירות הדומים הקודמים.

בשנה שעברה בישרה אמזון כי מכירות הפריים דיי גדלו ב-60 אחוזים לעומת השנה הקודמת. בנוסף היא אמרה כי חברים חדשים רבים הצטרפו למועדון הלקוחות שלה, יותר מאשר בכל יום אחר בהיסטוריה של אמזון.

בסך הכל השיג האירוע אשתקד מכירות שהוערכו בהיקף של בין 2.5 ל-2.9 מיליארד דולרים, כולל מכירות של ספקי צד שלישי, כך דיווחה הפירמה הפיננסית Cowen בתום האירוע של 2017. השאלה המסקרנת, שאת התשובה אליה נדע רק כשיינעל יום המכירות, היא האם התקלות הטכניות פגעו או לא פגעו בהיקפי המכירות ובתחזיות אמזון, ואם כן, עד כמה.

ידידותית לכלבים של הבעלים

מעניין לציין כי ה-Business Insider מספר שמאחורי עמודי הכלבים, שהם, כאמור, פשוט עמודי שגיאה מספר 404 סטנדרטיים, ניצב טוויסט מעניין: הכלבים שבתצלומים שייכים לעובדי אמזון ונוהגים להגיע עם בעליהם לעבודה. את הדברים הסבירה בעבר הענקית בבלוג שלה, שם ציינה כי כמעט 6,000 כלבים מגיעים למשרדיה במטה שבסיאטל יחד עם בעליהם, כעניין שבשגרה.

הפוסט המשיך והסביר שהמסורת של החברה להיות ידידותית לכלבים החלה כבר בראשית דרכה, כאשר בני זוג שעבדו באמזון הביאו את הכלב שלהם, רופוס, לעבוד איתם.

סביב הכלב נקשרו סיפורים שהעובדים היו משתמשים בכפות שלו בכדי ללחוץ על העכבר, ושהוא היה בעצם מי שהעלה "כמה מהדפים המוקדמים ביותר של Amazon.com". על שולחנות הקבלה באמזון יש פינוקים לכלבים, סיפר הפוסט בזמנו, והוסיף ופירט כי בקמפוס קיים אזור מיוחד לכלבים, שבו יכולים החברים על ארבע לרוץ ולשחק זה עם זה כך שלא ישתעממו ברביצה משמימה במשרד כל היום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים