המפלגה של פייגלין מציגה: הצבעה לפריימריז בסמארטפון

זהות תאפשר לכל אזרח בן 18 ומעלה שרוצה בכך לבחור את רשימת המועמדים שלה לכנסת באמצעות הטלפון הנייד או המחשב ● במפלגה מבטיחים כי מדובר בהצבעה מאובטחת, שחוסכת המתנה בתורים ארוכים וכספי ציבור

משה פייגלין, יו"ר מפלגת זהות. צילום: יח"צ

מפלגת זהות, בראשותו של משה פייגלין, תקיים בקרוב פריימריז פתוחים, עם חידוש: כל אזרח בגיר יוכל להצביע בהם באמצעות הסמארטפון או המחשב שלו, מבלי להמתין בקלפי. ההרשמה לפריימריז של המפלגה תחל בשבוע הבא.

המערכת שבה תשתמש זהות נבנתה על ידי D.B. מערכות ובמפלגה אומרים כי היא מאפשרת למצביעים להצביע בצורה מאובטחת, "מבלי לצאת מהבית ומבלי לבזבז זמן יקר בחיפוש חניה והמתנה בתורים ארוכים".

תהליך ההצבעה אמור לקחת מספר דקות, והוא כפוף להצגת אמצעי זיהוי מוסמך של מדינת ישראל (תעודת זהות או רישיון נהיגה) בפני המערכת המאובטחת. התוכנה תבצע אימות דו שלבי של כל מצביע, שיכלול את רישום פרטיו ושליחת צילום תעודה מזהה. זאתף בדומה לשלבי הזיהוי שעובר מצביע בקלפי פיזית.

מעבר למנגנוני האבטחה המופעלים באמצעות המערכת, בכדי למנוע הצבעות כפולות, צוות מוסמך שישב בחדר הבקרה יוודא את ההתאמה בין פרטי המצביע לצילום התעודה המזהה שלו. בנוסף, המערכת תדע לזהות כניסות חוזרות מאותו מכשיר ובמידת הצורך לפסול אותן.

האם המפלגות האחרות בדרך?

זהות תציג את המערכת ותפתח את ההרשמה לפריימריז שלה באירוע שיתקיים ביום ד' הבא, 25 ביולי, בבית ציוני אמריקה בתל אביב. זוהי המפלגה הראשונה בישראל שמנהלת פריימריז פתוחים מרחוק, באמצעים דיגיטליים. בכך היא מצטרפת לשיטות הצבעה הנהוגות בקרב מפלגות במדינות כמו ארצות הברית, ניו-זילנד ואוסטרליה.

פייגלין אמר כי "זהות גאה להיות המפלגה הראשונה בישראל המקיימת פריימריז פתוחים עם שיטת הצבעה חדשנית, ששמה קץ לתורים הארוכים ולבזבוז כספי ציבור על הקמת תשתיות לקלפיות פיזיות. אין לי ספק שאת הרעיון החדשני שאנחנו מביאים יאמצו בהמשך מפלגות נוספות ואף מדינת ישראל עצמה בבחירות הכלליות".

מפלגת זהות נוסדה על ידי פייגלין לפני שלוש שנים, לאחר שהיה ח"כ מטעם הליכוד בכנסת הקודמת. ראשיתה של המפלגה בתנועת זו ארצנו שהוא הקים בשנות ה-90, ביחד עם בני אלון ושמואל סאקט, במטרה למחות נגד הסכמי אוסלו ולנסות למנוע אותם. בגין הפעילות בזו ארצנו הוא הורשע בעבירת המרדה ונידון לשישה חודשי עבודות שירות.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    חשוב מאוד , מחזיר את הכח לכם ולא ללוביסטים וחברי מרכז

  2. אביחי

    לדעתי זהות עושה כאן מהלך מאוד קריטי שישנה את כל פני הפוליטיקה הישראלית בשנים הקרובות. כנראה מה שאנחנו קוראים לו היום ימין, יהפוך למרכז והמרכז יהפוך לשמאל. הוא כבר קורא לעצמו שמאל. בעצם הימין יהיה מפלגת זהות וימינה ממנה. הליכוד והבית היהודי יחשבו למפלגות מרכז לחלוטין

  3. שירה

    תצביעו לו או לא, ממליצה בחום לקרוא את הספר של משה פייגלין "במקום שאין אנשים" (הכי אהבתי את הקטע עם הכבשים), וגם את מצע מפלגת זהות. גם אם אתם חושבים הפוך, שווה ללמוד מחשיבה מרעננת ושונה.

  4. צבי

    בהחלט זהות זאת מפלגה שמקדימה את זמנה

  5. שלמה

    כל הכבוד. מקווה שזה באמת יעבוד בלי בעיות.

  6. בר

    גאוני.. אנחנו צריכים אנשים חושבים כדוגמתו בפוליטיקה הישראלית

אירועים קרובים