גוגל מדפדפת לאחור

צריכת הזיכרון של גרסת דפדפן הבית החדשה של גוגל עלתה בכ-13% וכעת נדרש יותר זיכרון עבור כל לשונית פתוחה

עדכון דחוף לכרום

משתמשים באופן קבוע בגרסה השולחנית של כרום (Chrome), דפדפן הבית של גוגל (Google)? הגרסה החדשה, גרסה 67, תפתיע אתכם כנראה קצת לרעה. הסיבה היא שצריכת הזיכרון שלה עלתה בכ-13%, וזה עבור דפדפן שגם כך סובל מביקורת רבה עקב צריכת הזיכרון הגדולה מאוד שלו, במיוחד אם משווים אותו למתחרים.

בפוסט בבלוג הרשמי של החברה מודה גוגל כי הדפדפן דורש יותר זיכרון עבור כל לשונית פתוחה, וכאמור במידה רבה. הדבר נכון עבור כל פלטפורמה בה מריצים את הדפדפן: Windows, Linux, maxOS וגם Chrome OS.

הסיבה: תכונת אבטחה חדשה

עם זאת, החברה מסבירה אבל גם מדוע זה קורה: תכונת אבטחה חדשה ששילבה גוגל בכרום. מדובר בתכונה בשם 'בידוד אתרים' (Site Isolation) שמטרתה להילחם בבאג ה-Spectre המפורסם, שלאחרונה התגלו גרסאות נוספות שלו.

התכונה הזו בוחנת את האתרים ומפרקת את תהליכי התצוגה לפני התצוגה של האתר המלא בפועל כדי לבדוק האם חלק מהם מגיעים מאתר פוגעני כזה אור.

בבלוג של החברה נכתב כי "זו תכונה שפשוט מציעה יותר הגנה בין אתרים מאחורי הקלעים. היא אכן גורמת לכרום ליצור יותר תהליכי תצוגה, וזה בא על חשבון ביצועים: בצד החיובי כל תהליך התצוגה קטן יותר, וחי זמן קצר יותר, אבל מצד שני יש בין תקורה גבוהה יותר של בין 10% ל-13%  בעומסי עבודה מציאותיים בכלל מספר התהליכים הגדולים יותר".

נכון לעכשיו גוגל עדיין לא שילבה את מנגנון ההגנה החדשה בגרסת האנדרואיד של כרום, כך שצריכת הזיכרון נותרה כשהייתה בפלטפורמה הזו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים