כמה יגבה ג'ף בזוס עבור טיול לחלל?

Blue Origin אמנם לא מפרסמת את המחירים, אבל מקורות בארצות הברית דאגו להדליף אותם

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

חברת החלל של ג'ף בזוס תגבה מחיר של בין 200 ל-300 אלף דולר למסע לחלל הראשון שתציע בשנה הבאה – כך לפי גורמים המקורבים לנושא.

במשך זמן רב תהו גורמים בתעשיית החלל, כמו גם לקוחות פוטנציאליים, מה יהיה המחיר שתגבה Blue Origin – חברת החלל של בזוס, לכרטיס טיסה בחללית New Shepard שלה, והאם הוא יהיה אטרקטיבי דיו כדי לעורר עניין בתיירות חלל.

באירוע שהתקיים באחרונה אמר בזוס כי החברה מתכננת לבצע בקרוב טיסות ניסיון עם נוסעים וכי בשנה הבאה היא תתחיל למכור כרטיסים. Blue Origin פרסמה את העיצוב הכללי של רכב החלל, שיכלול טיל שיגור ותא נוסעים נתיק, אך שומרת בסוד את הפרטים על שלבי הייצור והמחירים.

New Shepard מתוכנן לשאת שישה נוסעים לגובה של 100 ק"מ מכדור הארץ ולנוע במסלול נמוך במושגי חלל, אך גבוה דיו כדי לאפשר חוויה של כמה דקות של חוסר משקל וצפייה בכדור הארץ – לפני שהנוסעים נוחתים בחזרה בכדור הארץ, בעזרת מצנחים.

המתחרים של בזוס בתחום זה הם אילון מאסק, מנכ"ל טסלה ובעליה של Space X, וריצ'ארד בראנסון, שבבעלותו Virgin Galactic, שטוענת כי מכרה כבר 650 כרטיסי טיסה לחלל (במחיר של 250 אלף דולר לכרטיס), אף כי לא פרסמה מועד לתחילת הטיסות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים