סופית: ההסתדרות הוכרה כארגון העובדים היציג בנס

בית הדין הארצי לעבודה דחה את הערעור של הנהלת נס וקבע כי עליה לחזור למשא ומתן עם ארגון העובדים ● האם בכך יבוא הקץ על סיפור שנמשך כבר 3.5 שנים?

בית הדין לנס: למרות טענותייך, ההסתדרות היא הארגון היציג של עובדי החברה. צילום אילוסטרציה: JanPietruszka/BigStock

הסיפור שאינו נגמר: בית הדין הארצי לעבודה דחה היום (ה') את ערעור נס על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב שלפיה ההסתדרות היא ארגון העובדים היציג בחברה.

הרכב השופטים, בראשות הנשיאה, השופטת ורדה וירט-לבנה, אישר את פסק הדין הקודם ובמקביל הפנה את הצדדים להמשיך במשא ומתן להסכם קיבוצי.

יקי חלוצי, יו"ר איגוד הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, אמר בעקבות פסק הדין מהיום כי "דחיית הערעור של הנהלת נס מעידה על צדקו של פסק הדין שניתן באזורי. שוב הוכח מה שהיה ידוע מזמן – הנהלת נס בזבזה זמן יקר ומשאבים על חשבון העובדים, במקום לנהל משא ומתן הוגן לשיפור תנאי העסקתם. אני מאמין שעתה תתעשת החברה ותפעל יחד עם ההסתדרות ו-ועד העובדים לטובת ולרווחת עובדיה".

"מסכת הפחדות ולחצים מתוכננת ומתוזמנת"

פסק הדין מהיום מגיע לאחר שבאפריל האחרון קיבל בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב את עמדת ההסתדרות שלפיה היא ארגון העובדים היציג בחברה והורה להנהלת נס לחדש את המשא ומתן מולה.

רבים מעובדי נס התאגדו בהסתדרות לפני יותר מ-3.5 שנים, ומאז החל להתנהל משא ומתן להסכם קיבוצי ראשון בה. במאי אשתקד הגיש ארגון העובדים בקשה דחופה למתן סעדים וצווי מניעה נגד נס, בתביעה לקבלת מיליון שקלים ולעצירת מה שהוא טען כפגיעה בהתארגנות עובדי החברה. ההסתדרות טענה אז כי "מזה תקופה ארוכה, הנהלת החברה גוררת רגליים ונמנעת מלהביא לסיומו של המשא ומתן, במקביל למטרה שהיא שמה לעצמה לסכל בכל מחיר את התארגנות העובדים. זאת, חרף העובדה שאנחנו עומדים בישורת האחרונה של המשא ומתן לחתימה על ההסכם הקיבוצי".

לטענת ההסתדרות, "אין מדובר באירועים נקודתיים, אלא במסכת הפחדות ולחצים מתוכננת ומתוזמנת, שכל מטרתה לחסל את ההתארגנות". לדבריה, "נס בחרה להתחמק מחובתה לנהל את המשא ומתן עם העובדים ועם ההסתדרות, שכבר הוכרה כארגון העובדים היציג בחברה, ונקטה בשיטה של סחבת וגרירת המשא ומתן על פני זמן ממושך. לבסוף, נס אף ביקשה לסגת משולחן המשא ומתן לגמרי, תוך שימוש בטענה כי בחלוף הזמן, ההסתדרות איננה עוד ארגון העובדים היציג בקרב עובדיה".

ראש ההרכב בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, השופט דורי ספיבק, קבע אז כי "מספר עובדי נס עומד על 3,049 ומספר החברים מהם בהסתדרות עומד על 1,028. לכן, מדובר ביותר מהשליש הנדרש לייצוג וההסתדרות היא הארגון היציג של עובדי נס. על הנהלת נס לחדש לאלתר את המשא ומתן הקיבוצי לכריתת הסכם קיבוצי מיוחד עימם".

השופט קרא לצדדים "לשים את מחלוקות העבר מאחוריהם ולפתוח, בתום לב ובנפש חפצה, דף חדש במערכת היחסים הקיבוצית בחברה". הוא התיר לצדדים לערער על פסק הדין בבית הדין הארצי לעבודה, וכך עשו נס וההסתדרות. היום, כאמור, נדחו שני הערעורים – הערעור הראשי וזה שכנגד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים