ד"ר אמנון דקל מונה למנכ"ל מרכז היזמות של האוניברסיטה העברית

איילת כהן מונתה לסמנכ"לית ● המרכז יתרחב החל מהשנה הבאה ויהפוך להיות חממה מרכזית לפיתוח חברות הזנק בירושלים

11/07/2018 16:45
ד"ר אמנון דקל, מנכ"ל למרכז היזמות של האוניברסיטה העברית. צילום: HUstart

המרכז ליזמות של האוניברסיטה העברית (HUstart), המעודד חדשנות בקרב סטודנטים וחוקרים, הודיע היום (ד') על מינויו של ד"ר אמנון דקל למנכ"ל.

באוניברסיטה אמרו כי ד"ר דקל יוביל את התוכניות הלאומיות והבינלאומיות של המרכז, כך שיהפכו אותו למרכז משפיע ומרכזי בכלכלת ירושלים ומעבר לה. מנהיגות המרכז החדשה תפתח כלים שמשלבים את היזמות בסביבה האקדמאית של האוניברסיטה באמצעות קורסים, סדנאות ומעבדות מחקר. המרכז יאפשר הזדמנויות למנעד רחב יותר של סטודנטים מהאוניברסיטה העברית שיוכלו לפתח רעיונות שיהפכו למודלים מעשיים וחדשניים.

ד"ר דקל אמר כי "המרכז יכול להוביל את הדרך לשינוי תפקידה המסורתי של האקדמיה בתעשייה ולהפוך להיות מוקד הכוונה עבור כמות עצומה של אנרגיה יצירתית הקיימת באוניברסיטה העברית בכיוונים עסקיים שונים".

לדבריו, "גישה רב תחומית היא המפתח להבטחת הרלוונטיות של האוניברסיטאות ושאר המוסדות האקדמיים והשארתם תוססים ומעודדים חדשנות ומקוריות."

באוניברסיטה הוסיפו כי במסגרת האסטרטגיה לקידום האוניברסיטה וירושלים כמרכז מחקר והזדמנויות עסקיות, יטפח דקל שיתופי פעולה חדשים עם מוסדות מקומיים ממגזרים וקהילות שונות, כולל מוסדות אקדמיים אחרים, ראשי תעשייה, ממשלה, צה"ל ועוד.

דקל הוא בעל תואר דוקטור מבית הספר ע"ש רחל וסלים בנין להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית בירושלים וכיהן לאחרונה כיו"ר המחלקה להנדסת תוכנה בבית הספר שנקר להנדסה ולעיצוב. הוא ייסד שלוש חברות, משמש כיועץ ומנחה לחברות סטארט-אפ, מרצה ומלמד רבות, והוא מחברם של מאמרים רבים.

כמו כן, מונתה איילת כהן לסמנכ"ל. כהן, אמרו באוניברסיטה, מביאה עמה ניסיון רב בבניית חדשנות אסטרטגית ופלטפורמות יזמות. בעבר עבדה במרכז סטארט-אפ ניישן וייסדה את קבוצות Google Educators בישראל. כמו כן היא התנסתה בעבר גם בעבודה עם הרשות לפיתוח ירושלים ועם סיפטק.

איילת כהן, סמנכ"לית למרכז היזמות של האוניברסיטה העברית. צילום: HUstart

איילת כהן, סמנכ"לית למרכז היזמות של האוניברסיטה העברית. צילום: HUstart

"האוניברסיטה ממלאת תפקיד חשוב בבניית תשתית פורייה לחדשנות"

ישי פרנקל, סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה, אמר כי "במהלך השנים ראינו מספר חברות חשובות צומחות מבין כותלי האוניברסיטה העברית. ביושבנו בבירתה של מדינת הסטארט-אפ, האוניברסיטה ממלאת תפקיד חשוב בבניית תשתית פורייה לחדשנות".

ד"ר ירון דניאלי, נשיא ומנכ"ל יישום, החברה המסחרית של האוניברסיטה, אמר כי "ההתאמה שלנו לשינויים המתרחשים בעולם בתחומי החינוך והחדשנות תקבע את גורלה של האוניברסיטה שלנו ואת תפקידה בעולם החדשנות הישראלי. HUstart מגלם את המחויבות שלנו לסגל ולסטודנטים שלנו לחיפוש הזדמנויות ליצירה משותפת בעלת ערך ".

אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, אמר כי "קיומם של מוסדות אקדמיים איכותיים בעיר הבירה של ישראל הוא בעל פוטנציאל טכנולוגי, אנושי וכלכלי ומאפשר לנו להמשיך ולקדם את ירושלים כמרכז חדשנות עולמי וכחממה לפיתוח חברות סטארט-אפ וחברות ביו-רפואיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים