בית המשפט בניו-זילנד קבע סופית: קים דוטקום יוסגר לארצות הברית

בהחלטתו הביא בית המשפט לסיום מאבק משפטי ממושך נגד יזם האינטרנט ושלושת שותפיו לאתר שבאמצעותו קיבלו מיליוני אנשים בעולם גישה חופשית לתכני סרטים ומוזיקה

05/07/2018 10:39
עומד בפני הסגרה. קים דוטקום. צילום: פיטר הריסון, מתוך ויקיפדיה

ניו-זילנד תסגיר את יזם האינטרנט קים דוטקום לארצות הברית. כך קבע היום (ה') בית המשפט לערעורים של ניו זילנד. צו ההסגרה נגדו הוצא כבר בשנת 2013.

הסגרתו של דוטקום באה בעקבות דרישת ארצות הברית להביא להסגרתו בשל הפרת זכויות יוצרים, סחטנות והלבנת כספים שביצע. הוא הקים את אתר שיתוף הקבצים Megaupload, אתר שבאמצעותו קיבלו מיליוני אנשים בעולם גישה לתכנים, בעיקר סרטים ומוזיקה. האתר הוסר מהרשת ופעילותו הופסקה.

בית המשפט קבע עוד כי לצד דוטקום יוסגרו גם שלושה גברים נוספים, שפעלו יחד איתו ונאשמו באותם האישומים.

ניצחון גדול לאמריקנים

ההחלטה מהווה ניצחון גדול לאמריקנים לאחר מאבק משפטי ממושך וחוצה גבולות נגד דוטקום. במסגרת זו, בין השאר, ביוני 2015 סירב כי המשפט בניו-זילנד לאשר את בקשת ה-FBI להחרים את נכסיו של דוטקום, שבו הוצעו לכאורה להורדה קבצים פיראטיים. מספר חודשים לאחר מכן, בדצמבר אותה השנה, קבע בית המשפט כי הוא כשיר להסגרה. שלטונות ארצות הברית טוענים כי הנזק שנגרם בגללו לאולפני הסרטים וחברות ההקלטה נאמד ביותר מ-500 מיליון דולר.

דוטקום, תושב אוקלנד בעל אזרחות גרמנית שנולד בשם קים שמיץ, תיאר את עצמו בדף הטוויטר (Twitter) שלו כ-"לוחם חופש האינטרנט". לדבריו, הוא נלחם בשלטונות בטענה שהוא לא אחראי להפרת זכויות היוצרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים