הממשל האמריקני מאפשר ל-ZTE להמשיך לפעול במדינה – לעוד כחודש

משרד הסחר של ארצות הברית נתן לחברה, שסוחרת גם עם איראן וצפון קוריאה, חלון קצר, שבמסגרתו היא תוכל לנהל עסקים במדינה מוגבלת

חלון צר. ZTE

ב-ZTE עדיין ממתינים להחלטה שתסיר מהם את החרם האמריקני, אבל בינתיים החברה לפחות זוכה להקלה קלה: היא קיבלה ארכה מהממשל שמאפשרת לה לנהל עסקים במדינה במידה מוגבלת. המטרה היא לאפשר ליצרנית הסינית לשמור על הקיים, ובעיקר הרשתות וציוד התקשורת שהרכיבה עבור ספקיות התקשורת השונות בארצות הברית.

במסגרת הארכה תוכל ZTE גם לספק ציוד לתיקון הטלפונים שהיא מכרה במדינה של הדוד סם, וכן לספק את כל מה שהיא מחויבת אליו על פי חוזים שנחתמו לפני הטלת החרם ב-15 באפריל השנה. כן תוכל החברה לבצע העברות מזומנים שקשורות לעבודה, תשלומים וקבלת כספים כאחד, אבל במסגרת מגבלות מסוימות.

עם זאת, יש לציין שחלון הזמן שבו ZTE תוכל לנהל עסקאות, אם כי מוגבלות כאמור, הינו קצר למדי, כשלפי דיווחים הוא ייסגר כבר ב-1 באוגוסט.

הממשל האמריקני הטיל את החרם על ZTE מאחר שהיא סוחרת גם עם איראן וצפון קוריאה. ההודעה הנוכחית של משרד החסר של ארצות הברית הגיעה, במקרה או שלא, זמן קצר לאחר ש-ZTE הודיעה על פיטורי אחד המנהלים הבכירים שהיה קשור למכירות שבוצעו למדינות אלה. שלא לייחוס נמסר שהחברה פיטרה גם שבעה מנהלים אחרים בדרג הביניים, במטרה לעמוד בתנאים של הסכם הפשרה שעליו חתמה עם האמריקנים בראשי תיבות בחודש שעבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים