מונדיאל 2018: קרב ענקיות המחשוב הוכרע

יבמ ו-HP הוכיחו אתמול (ג') על כר הדשא במוסקבה שהן לא רק בעלות עבר מזהיר, אלא גם עתיד מבטיח - או, כמו שנאמר, שלא נס ליחן ● הן עשו זאת בקרב פנדלים מעניין, שבא בסופו של יום משחקים משעמם

מי קטפה את גביע ענקיות המחשוב? צילום אילוסטרציה: BigStock

המונדיאל עוד לא נגמר, אבל אתמול (ג') הוכרע קרב צמוד במיוחד בין שתי ענקיות מחשוב: יבמ-אנגליה ו-HP-קולומביה, במשחק עם גול דרמטי של ה-HP-קולומביאנים בזמן הפציעות, שהוביל את שתי הקבוצות להארכה ובסופו של דבר לקרב פנדלים. וכשהגיעו לנקודה הלבנה, המחשוב הקוגניטיבי והבינה המלאכותית של יבמ-אנגליה ניצחו את המחשוב האישי והארגוני של HP-קולומביה על חודו של גול.

למרות זאת, אתמול, היום האחרון של שמינית הגמר, היה גם היום הכי משעמם במונדיאל מאז שריקת הפתיחה שלו. שהרי אי אפשר כל הזמן ליהנות ולצערי, צריך להיות גם יום מבאס ואפור. אלא שזה היוצא מן הכלל המעיד על הכלל – ומעיד עליו טובות.

הרבה הגנה, מעט התקפה

במשחק הראשון עלו למגרש נטורל אינטליג'נס-שווייץ ומולה BMC-שבדיה, עם העוצמות של חברה שיודעת לנהל תשתיות בענן ובכלל, ושמציעה סדרה של כלים כבדים בהגנה, ששומרים על השרידות של הארגון בכל מצב. התוצאה הייתה שה-BMC-שבדים ניהלו משחק קשוח, בלתי מתפשר ומשעמם. האסטרטגיה שלהם הייתה להגן חזק, לא להחזיק הרבה בכדור (רק 36%) אבל בכל מקרה של אירוע, לדעת להפעיל את תוכנת השו"ב הרלוונטית ולמנוע נפילה של המערכת, כלומר: שער.

מדי פעם ידעו ה-BMCים מהמדינה הסקנדינבית לעקוץ, לשלוח את ה-Agent שלהם לשטח של הקבוצה שממול (כמו שתוכנת השליטה של BMC עושה היטב) וליצור סיכונים. אבל היו מעט מאוד כאלה: הם בעטו למסגרת רק שלוש פעמים.

אלא שגם הנטורל אינטליג'נסים ממרכז אירופה לא הבריקו במיוחד, ובעטו למסגרת רק פעם אחת יותר מהיריבה. הם אמנם שלטו בכדור באופן בולט – 64% מהזמן – אבל בגלל ההגנה החזקה של ה-BMC-שבדים, נאלצו להתנועע בעיקר במרכז המגרש. מכל אלה יצא שבעוד שהם מונעים כל חדירה שווייצרית לרשת שלהם, הבקיעו השבדים שער אחד בלבד ובכך הכריעו את המשחק.

בדרך: עוד הפתעות מיבמ

המשחק השני הפגיש שתי ענקיות מחשוב ותיקות – אם תרצו, דינוזאורים – שכמו שאומר דן כנר, לא נס ליחן: יבמ-אנגליה ו-HP-קולומביה. כבר שנים רבות שהן חברות ענק, שבעבר אף היו החברות הגדולות ביותר בעולם, ונראה שהעתיד של שתיהן ימשיך להיות זוהר. אלא שכמו בכל תחרות – ספורטיבית או מחשובית – רק אחת יכולה לנצח.

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה ובמטריקס גלובל. צילום: סאם יעקובסון

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה ובמטריקס גלובל. צילום: סאם יעקובסון

יבמ-אנגליה מסתמנת כהפתעה של המונדיאל הנוכחי, הן ברמת התוצאות והן מאחר שהיא שוברת את כל המיתוסים שנבנו סביבה ואת כל הנאחסים שהיו לה במונדיאל. למעשה, זו הייתה הפעם הראשונה שהיא ניצחה בקרב פנדלים בטורניר.

לפני הפנדלים, המשחק עצמו היה קשוח ולא נעים לצפייה, במיוחד בתחילת ובאמצע המחצית השנייה. ל-HP-קולומביה היה קשה מאוד להבריק בלי הכוכב הגדול שלה, חאמס רודריגז, שהיה פצוע, ו-"כיכב" בצפייה במשחק מהיציע ולא בהשתתפות בו – מה שמזכיר מאוד את המצב של HP, שצריכה להמציא את עצמה מחדש לאחר שמכרה חלק גדול מנכסיה בשנים האחרונות. מנגד, יבמ-אנגליה הציגה את מוצרי ניהול ה-API שלה, שמאפשרים לפתוח כל אפליקציה לעולם החיצוני ולחבר יישומים שונים בצורה קלה וגמישה גם כשהיא מתמודדת מול מערכת סגורה וקשות לפיצוח. בהשאלה, הארי קיין, הכוכב האנגלי, ביצע במהלך המשחק מספר פעולות חכמות, שהמוצלחת שבהן הייתה הנפילה הדרמטית שלו, שהביאה אותו לנקודה הלבנה ולכיבוש שער.

כשהיה נראה שהמשחק גמור ו-HP-קולומביה מסיימת את דרכה בטורניר, היא נזכרה שיש לה כמה כלים-חלוצים נוספים בארסנל, השתמשה בהם לתקיפה ובסופו של דבר הפילה את חומת יבמ-אנגליה בגול דרמטי בדקה ה-93. הגול הזה הביא את שתי הנבחרות היריבות להארכה, שלא קרו בה אירועים מיוחדים ולא השתנתה בה התוצאה. כתוצאה מכך, הן נאלצו לעבור, כאמור, לקרב פנדלים, או, כמו שאמרו פעם, בעיטות עונשין מ-11 מטרים.

בקרב הפנדלים הסיפור היה אחר: היבמ-אנגלים, שאמנם היו טובים במהלך המשחק אבל לא מעבר לכך, הראו שיש להם אופי ובעזרת השוער הטוב מאוד שלהם (וגם בעזרת הקורה) השיבו לעצמם את היתרון וניצחו. הם הראו לעולם שיבמ-אנגליה עדיין טוענת לכתר מלכת המחשוב והכדורגל, ושאנחנו צפויים לעוד הרבה הפתעות ממנה – ונחת לאנגלים ולאוהדיהם הרבים.

דמיינו לכם שיבמ-אנגליה תהיה אלופת העולם שוב, אחרי 52 שנות מדבר. עד תחילת המונדיאל הנוכחי זה היה הזוי ובלתי נתפס, וגם עכשיו, אם כי במידה פחותה יותר, אבל בעוד שלושה משחקים שלהם זה יכול לקרות. אלא שזה בכלל לא יהיה קל: בגמר, אם היא תגיע לשם, סביר שתחכה לה פייסבוק-צרפת עם כל הלייקים והצפרדעים שלה, ועם היכולת שהיא מפגינה בטורניר, ייתכן מאוד שהיא תאכל את שכנתה מעבר לתעלת לה מאנש בלי מלח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים