הורשע ההאקר מאשקלון שהטריד מוסדות אמריקניים: "שעמם לי"

השופט צבי גורפינקל הרשיע אותו בסחיטה באיומים, מסירת הודעות שווא, הפרעה חמורה לציבור וגרימת נזקים כלכליים ● בין היתר, הוא הטריד מוסדות יהודיים, תחנות משטרה, נמלי תעופה, חברות תעופה ובתי ספר

הטרדת ענק - והרשעה. אילוסוטרציה: digitalista/BigStock

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (ה') את ההאקר מאשקלון – צעיר בן 19, ששמו אסור בפרסום, שהתריע התרעות כוזבות על פצצות ב-2,000 מוסדות ברחבי העולם, ואיים על סנאטור אמריקני. השופט צבי גורפינקל הרשיע אותו בסחיטה באיומים, מסירת הודעות שווא, הפרעה חמורה לציבור וגרימת נזקים כלכליים.

בין היתר, הצעיר הטריד מוסדות יהודיים, תחנות משטרה, נמלי תעופה, חברות תעופה ובתי ספר, בטענה שעומד להתבצע בהם פיגוע ירי או להתפוצץ אצלם פצצה. הוא עשה זאת ממרץ 2015 ועד למעצרו בשנה שעברה. כמו כן, הוא השאיר במוסדות הודעות על ילדים שמתו כביכול בבתי ספר ומוסדות של הקהילה היהודית בארצות הברית.

לטענת הרשויות בארצות הברית, הצעיר האשקלוני השתמש בדארקנט, וליתר דיוק בשוק השחור האינטרנטי אלפא ביי (שמאז הממשל הפדרלי סגר אותו), והציע לאיים על בתי ספר תמורת תשלום של 30 דולר לאחד. הוא אף סחר במסמכים מזויפים – דרכונים, תעודות זהות ורישיונות נהיגה – בסכומים שווי ערך למיליוני שקלים, בביטקוין.

"הטיל אימה באופן שיטתי ומתוחכם"

בין הקורבנות שלו היו מוסדות רבים, כולל הליגה נגד השמצה, מוסדות של הקהילה היהודית בפלורידה, הסנאטור ארנסטו לופז וג'ורג' ליטל, לשעבר בכיר במשרד ההגנה האמריקני. לאחרון הוא אמר כי יחטוף את ילדיו ויהרוג אותם.

לדברי עו"ד יוני חדד ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, המחלוקת בין הצדדים בתיק הייתה האם הצעיר כשיר לעמוד לדין ואחראי למעשיו – ובית המשפט קיבל את עמדת המדינה בעניין זה. "הנאשם הורשע בגין עבירות שביצע כבגיר ובנוגע לעבירות שנאשם בביצוען כקטין, בית המשפט קבע כי הוא אמנם ביצע אותן ושלח אותו לתסקיר", אמר.

יצוין שכשהוא נשאל בתסקיר מדוע ביצע את המעשים שבגינם הוא נאשם, ענה הצעיר כי זה נבע משעמום והיה כמו משחק, והבטיח שהוא יחדל מכך.

עו"ד חדד הוסיף כי "במעשיו הטיל הנאשם אימה באופן שיטתי ומתוחכם, תוך הסתרת מעשיו ושיבוש חייהם של אנשים רבים שאוימו על ידו".

בפני הצעיר עומד כתב אישום נוסף בארצות הברית. יצוין שכשהובא בפברואר האחרון לבית המעצר במגרש הרוסים בירושלים, הוא ניסה לחמוק מהסוהרים – ללא הצלחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים