שירותים חכמים של גוגל הפסיקו לפעול למשך יום שלם

העוזרת הקולית של גוגל, שחיה בתוך הרמקולים החכמים, ה-Google Home וה-Home Mini, שבקה חיים, והשאירה מיליוני לקוחות ברחבי העולם להסתדר בכוחות עצמם במשך 12 שעות ● גם ה-Google Chromecast היה חלק מהתקלה החמורה, שתוקנה בינתיים אבל שפגעה ברבים מלקוחות החברה

Google Home, מאחוריך. צילום: אתר הבית

תקלה חמורה שפקדה מוצרים של גוגל (Google) אתמול (ד') השאירה מיליוני לקוחות זועמים ומתוסכלים. בינתיים התקלה תוקנה.

ה-Google Home וה-Google Home Mini – הרמקולים החכמים המגיבים לפקודות קוליות – וה-Chromecast – מכשיר שמתחבר לטלוויזיה ומאפשר לאנשים להזרים ולצפות בתוכן וידיאו – הפסיקו להגיב כליל והפכו לסתם קופסאות יפות ונטולות כל ערך.

אתמול בשעות הערב של ישראל הודיע חשבון הטוויטר (Twitter) של הענקית ממאונטיין וויו, האמון על העזרים החכמים של החברה, Made by Google שמו: "אנו מצטערים לשמוע שחלק מהמשתמשים שלנו נתקלים בבעיות עם ה-Google Home ועם ה-Chromecast. אנחנו על זה. הישארו מעודכנים".

שלוש שעות מאוחר יותר צייץ החשבון: "יש לנו תיקון עבור ה-Google Home וה-Chromecast. זה יחל להתגלגל באופן אוטומטי בתוך 6 השעות הקרובות. בכדי לחזור להפעילם כעת, אתחלו את המכשירים שלכם —> <http://g.co/6pe5yq. תודה על שנשארתם איתנו!"

לא OK Google!

משתמשים רבים הביעו כעס הן על אורך התקלה והן על היעדר מידע רשמי אודותיה מטעם גוגל, לאחר שזו זוהתה.

גוגל לא סיפקה סיבה והסברים להפסקת הפעולה של המכשירים, אלא רק התנצלה על בעיות כשפרסמה את הודעת התיקון וכתבה: "ואנו מצטערים על אי הנוחות ונוקטים צעדים בכדי למנוע בעיה זו בעתיד". משתמשים הביעו את תסכולם בטוויטר והיו גם מי שכעסו על השירות הלא מספק שקיבלו מהתמיכה הטכנית של הענקית.

לקוחות תיארו שהבאג בא לידי ביטוי למשל בכך שכשפנו אל העוזרת החכמה ב-Google Home ושאלו שאלה, היא השיבה: "הייתה תקלה (glitch), נסה שוב בעוד מספר שניות". משתמשים סיפרו שאם ניסו לאפס את המכשיר, לפעמים הוא לא הצליח לעלות אותו מחדש כלל. בנוסף דיווחו משתמשים שלא הצליחו להזרים מאום באמצעות ה-Chromecast או להשתמש בו כדי להתחבר למכשירים אחרים.

CNET בישר לקוראיו כי רבים ממכשירי ה-Google Home "הלכו קאפוט לגמרי", ושהם זורקים הודעות שגיאה כמו: "הממ, משהו השתבש, נסה שוב בעוד כמה שניות" או "ה-Google Home שלך עדיין לא מוגדר. כדי להתחיל, הורד את אפליקציית Google Home בטלפון או בטאבלט", ועוד.

מכירות המכשירים החכמים של גוגל – בעלייה משמעותית

לפי Forbes, החברה דווקא הצליחה לאחרונה לנצח את יריבתה אמזון (Amazon) בתחום זה של חדשנות ומכרה יותר יחידות רמקולים מאשר ה-Echo, ואף הפגינה עלייה מסיבית של 483% במכירות.

בכלל, גוגל נחשבת לרוב לשם נרדף לאיכות ושירות מצוינים, בעיקר תודות למנוע החיפוש האמין, שהוא מוצר הדגל שלה שלמעשה משמש ממש להנעת העולם, הן בעבור לקוחות פרטיים והן לטובת עסקים וארגונים. מה שבטוח הוא שהתקלה החמורה האחרונה לא תורמת למוניטין של מוצרי החומרה של גוגל, בטח שלא אצל מאות אלפי קונים חדשים שלהם.

יצוין כי אמנם הייצור ההמוני של המוצרים יכול להיות חלק מהבעיה, אבל, לפי הדיווחים, הטכנולוגיה הבסיסית של ה-Google Assistant אינה האשמה בה. ה-Google Assistant המשיך להגיב לאורך כל שעות התקלה בסמארטפונים שבהם הוא מותקן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים