האקר משחקים מדרום קוריאה עלול להיכלא לשנה תמימה

המדינה - שבה מרבים לשחק במשחקי מחשבים - מתייחסת בכובד ראש לפעולה של הפורץ, שיצר ומכר תוכנה שמאפשרת לפרוץ לפרופילים במשחק Overwatch ומאיימת בענישה הקשה, אם ימצא אשם במעל על ידי בית המשפט

שנה בכלא בדרום קוריאה על פריצה למשחק? אילוסטרציה: BigStock

בדרום קוריאה מקנים חשיבות רבה למשחקי מחשב המוניים, וזו מדינה שידועה במספר הגדול יחסית של שחקנים שמקדישים שעות וימים למשחקים אלו. אבל מתברר שלא מדובר רק בשחקנים עצמם. גם במערכת אכיפת החוק במדינה חושבים שמדובר בעניין חשוב. זו אולי הסיבה שבגללה עומד כעת האקר משחקים מדרום קוריאה, שיצר ומכר תוכנה שמאפשרת לפרוץ לפרופילים במשחק Overwatch, בפני עונש חסר תקדים בתחום: ישיבה מאחורי סורגים במשך 12 חודשים.

לפי התביעה, ההאקר עבר על שני חוקים ביצירת התוכנה הזו – על החוק לקידום תעשיית המשחקים של המדינה, וכן על החוק להגנה על טכנולוגיות מידע ותקשורת.

מדובר למעשה ביישום קיצוני של תקנות שאכיפתן התחילה ב-2016, לפיהן ביצוע פעולות שגורמות לשיבושים במשחק תקין, כולל פריצות, שימוש באמצעי רמאות ושימוש בבוטים, הוא פשע לכל דבר ועניין. מאז שהתקנות נכנסו לתוקף ניתנו במדינה קנסות בשיעורים של עד 10,000 דולרים, וכן הרחקה מהשתתפות במשחקים. זו הפעם הראשונה שענישה כה קשה נלקחת בחשבון.

ייתכן שהעונש הכבד שמבקשת התביעה נובע מכך שההאקר הכניס הפעם לכיסו כ-180 אלף דולרים ממכירת תוכנת הפריצה. כך או כך, הוא גם אמור לקבל הרחקה לשנתיים מהמשחק הפופולרי. לא נמסר אם מדובר בעונש חופף או כזה שיופעל לאחר צאתו מן הכלא.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים