אתמול במונדיאל: ווטסון יודע לנצח על קונצרטים

אם יבמ-אנגליה הייתה אתמול (א') כמו הפילהרמונית בניצחונה על פנמה, מחשב העל שלה היה כמו זובין מהטה ● וגם: HP-קולומביה חזרה לתמונת הסיכויים ופוג'יטסו-יפן הוכיחה את שרידותה על חשבון וולקמי-סנגל ● זיו מנדל ממשיך עם חגיגת השערים - והמוזיקה

הסימפוניה ה-6-1ית של יבמ. צילום אילוסטרציה: BigStock

מה פה קורה פה? המונדיאל ממשיך בקצב מטורף, עם מבול שערים והתקרבות לרגעי ההכרעה במחזור השלישי של הבתים, שיתחיל היום (ב'). כמות הגולים הגדולה מולידה קרב מעניין על תואר מלך השערים של מונדיאל 2018, כאשר כמה כוכבים כבר כבשו ארבע פעמים ואחד, הארי קיין מנבחרת יבמ-אנגליה, שם את הכדור ברשת חמש פעמים – וכל זאת אחרי רק שני מחזורים. חשוב להדגיש שכמות הגולים הגדולה היא גם תוצאה של עלייה במספר הפנדלים שנשרקים, חלקם בגלל הטכנולוגיה, וכמובן שהנבחרות נותנות לכובשים המצטיינים שלהן לבעוט מהנקודה הלבנה.

עוד נתון מעניין הוא שלאחר שכל הנבחרות הערביות מצאו את עצמן בחוץ בסיום השלב השני (איראן, להזכירנו, היא לא מדינה ערבית), יש מצב שגם כל הנבחרות האפריקניות יודחו מהמשך המסע, ונישאר בשמינית הגמר עם נבחרות אירופאיות, מעט דרום אמריקניות ונבחרת אסייתית מפתיעה אחת – פוג'יטסו–יפן.

ולמשחקים בהרחבה

במשחק הראשון של אתמול המשיכה יבמ-אנגליה את המסע שלה לעבר השלב הבא, תוך העלאת רף הציפיות ממנה, שהיה נמוך מאוד בתחילת הטורניר. הקונצרט שהיא נתנה אתמול מול פנמה, שאותה היא הביסה 6-1, העלה את הרף הזה עוד יותר. גם הפעם ווטסון, מחשב העל המהולל של יבמ, נקרא לדגל, וניצח על הקונצרט הזה ביד רמה.

עם התוצאה של יבמ-אנגליה מול פנמה מאתמול, ועם זו של NCR-בלגיה מול תוניסיה משלשום, ייתכן שהתחרות על ראשות הבית הזה תוכרע על בסיס ההוגנות של הקבוצות. אם יהיה תיקו במשחק בין שתי הקבוצות, שתיפגשנה במחזור האחרון של השלב המוקדם, הפרש השערים שלהן יהיה זהה וכך גם הכמות שלהם, מה שיכריע מי מהן תעלה לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית יהיה כמות הכרטיסים הצהובים והאדומים שכל אחת מהן קיבלה (ואולי עוד תקבל). אגב, במידה שיהיה שוויון גם בנתונים אלה – עוברים להגרלה. כרגע, יבמ-אנגליה, כיאה למולדת הכדורגל (והמחשוב) ומודל המשחק ההוגן שלה מובילה, עם כרטיס צהוב אחד פחות.

דמיינו מצב שבו בתוספת הזמן של המשחק ביניהן, כששתי הנבחרות בתיקו, מקבל אחד השחקנים של יבמ-אנגליה כרטיס צהוב, מה שיצריך להכריע את הקרב על ראשות הבית בהגרלה. חשוב לציין שלא מדובר בדרמה גדולה, כי שתי הנבחרות כבר עלו והתחרות היא רק על הדירוג. ובכל זאת, מדובר במצב שהוא אמנם מצב קצה, אבל יש סבירות גדולה שיקרה.

לסיכום הבית הזה אומר שבאופן לא מפתיע, ה-"נבחרות" הוותיקות – יבמ ו-NCR – ניצחו את הנבחרות האחרות, ולנו לא נותר אלא לראות מי ינצח בקרב על כל הקופה (הרושמת, במקרה הזה – לשתי החברות יש פתרונות בתחום).

פוג'יטסו לא פראיירית

במשחק השני המשיכה נבחרת פוג'יטסו-יפן להפתיע ולהראות שהיא לא פראיירית. על אף שפיגרה פעמיים מול וולקמי-סנגל, היא הוכיחה שרידות חזקה של השרתים ואמצעי האחסון שלה וחזרה פעמים עם שערי שוויון.

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה ובמטריקס גלובל. צילום: יח"צ

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה ובמטריקס גלובל. צילום: יח"צ

וולקמי-סנגל המשיכה להיות תוססת ויצירתית וכאמור, ידעה למצוא את הדרך לשער פעמיים, בדיוק כמו שהפתרון של וולקמי עוזר למשתמשים למצוא את הדרך לבצע דברים על המחשב. אבל נראה שלאחר הגול השני, היא נבהלה, לא מצאה את הידיים ובעיקר את הרגליים ברחבה, ואפשרה לפוג'יטסו-יפן לחזור ולהשוות.

התחזית שלי היא שמאחר שפוג'יטסו-יפן תשחק במחזור האחרון של השלב המוקדם נגד מטריקס-פולין, שאיבדה עניין בטורניר, יש סיכוי גדול שהיא תעלה לשלב הבא. זה אולי מפתיע, בהתחשב בעובדה שיפן לא ידועה מאוד בתחום הכדורגל, אבל לא את מי שמכיר את המוצרים של פוג'יטסו ואת ההתקדמות של הכדורגל היפני בשנים האחרונות.

התבוסה הצורבת של מטריקס

בשעות הערב, במשחק האחרון של היום, נחלה מטריקס-פולין תבוסה צורבת לנבחרת התוססת של HP-קולומביה, שהוכיחה שעל אף השינויים שעברה החברה בשנים האחרונות, עם הפיצולים ומכירת חלקים ממנה, עדיין יש לה פתרונות טובים למכור. HP-קולומביה שטפה את המגרש, במיוחד במחצית השנייה, ופשוט לא נתנה למטריקס-פולין לנשום.

הנבחרת הישראלית-ורשאית למעשה סיימה את דרכה במונדיאל ונותר לה עוד משחק אחד לפרוטוקול – כאמור, מול פוג'יטסו-יפן. מטריקס תשוב להיות רק חברת ה-IT הגדולה בישראל, בשעה ש-HP-קולומביה הולכת לקרב איתנים מול וולקמי-סנגל, בניסיון לעלות לשמינית הגמר. סביר להניח שהוותק, העוצמה והניסיון של HP-קולומביה יכריעו את וולקמי-סנגל, שהיא עדיין סטארט-אפ צעיר (ונבחרת כדורגל מדרגה נמוכה יותר), שכנראה יוכיח את עצמו במונדיאלים הבאים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים