פייסבוק וטוויטר חסמו בפתאומיות את חיזבאללה

הארגון הודיע אתמול (ש') דרך דף הטלגרם שלו כי שתי הרשתות החברתיות הדומיננטיות חסמו את חשבונותיו בפלטפורמות שלהן, וזאת ללא הודעה מוקדמת ● השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס לחסימה וצייץ: "מקווה שפייסבוק וטוויטר יתמידו בהחלטה זו, שהיתה צריכה להתממש מזמן!"

חיזבאללה נחסם בטוויטר ופייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

הדפים הרשמיים של חיזבאללה בטוויטר (Twitter) ובפייסבוק (Facebook) נחסמו במהלך השבת, כך דיווח הארגון דרך דף הטלגרם (Telegram) שלו המכונה Central Military Media. הארגון כתב כי "פייסבוק וטוויטר מנסים לפגוע בחשבונות המשוייכים לחיזבאללה, עקב התפקיד החשוב שחשבונות אלו ממלאים בפעילות הארגון".

לאחר החסימה, שלטענת הארגון התבצעה "ללא הודעה מוקדמת", שיתף הארגון קישורים לפרופילים החדשים שלו בפייסבוק, בטוויטר ובמספר פלטפורמות מדיה חברתית אחרות.

החסימה התבצעה יום לאחר פרסום דו"ח תקשורתי של חיזבאללה  – המייצג את האוכלוסייה השיעית בלבנון ואשר נחשב בישראל כארגון טרור – שכלל סרטון וידיאו חדש המציג את חטיפתם של החיילים הישראלים, אהוד גולדווסר ואלדד רגב ז"ל, ב-2006, ויש החושדים שזו הסיבה למהלך. הרשתות החברתיות סירבו להסביר את חסימת הארגון.

אחרי הודעת חיזבאללה צייץ השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בטוויטר שלו כי הוא "מקווה שפייסבוק וטוויטר יתמידו בהחלטה זו, שהיתה צריכה להתממש מזמן! לאפשר לארגוני טרור וראשיהם לנהל חשבונות ולהפיץ מסרים על הפלטפורמה של חברות האינטרנט- זה פשוט סיוע לפעילות ארגוני טרור מוכרזים  ועל החברות להחיל זאת גם על חמאס ובאופן מיידי!"

יצוין כי בשבוע שעבר פנה השר ארדן במכתב אל מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי וליו"ר החברה, אומיד קורדיסטני, ודרש שהרשת תסגור חשבונות המשוייכים לארגוני טרור, כגון חיזבאללה, החמאס, הג'יהאד האיסלמי ודומיהם. במכתבו איים ארדן וציין כי אם הרשת לא תיענה לפנייתו זו היא "עלולה לעמוד בפני הליכים פליליים בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים