רד-האט וצ'ק פוינט שמו קץ ל-"אביב הערבי" במונדיאל

נבחרת הקוד הפתוח האיברית ניצחה את מרוקו וזו הישראלית-אורוגוואית הראתה לסעודים מי טובה יותר באבטחת מידע ובסייבר ● וגם: אל תטעו בניצחונות הדחוקים של הנבחרות הגדולות – הן שומרות את כוחן לשלבים הבאים, והמכריעים

איראן לא גברה על האלגוריתם של גוגל-ספרד; האם היא תפצח את הקוד הפתוח של רד-האט-פורטוגל? מקור: BigStock

היום השני של המחזור השני של שלב הבתים במונדיאל שם את הגולל על "אביב העמים" הערבי שהפציע לרגע קט במונדיאל הזה, שגם יוצא בסוף האביב. מרוקו וערב הסעודית הפסידו, ומצרים הפסידה יום קודם לכן. הנבחרות הערביות יצטרכו להמתין עד למונדיאל הבא, שיתקיים במדינה ערבית – קטאר. אולי שם הן יראו תצוגות טובות יותר ויגיעו לשלבים גבוהים יותר.

אמנם לא היה עדיין משחק שהסתיים בתיקו 0, אבל קצב השערים ירד אתמול (ד') מ-10 גולים שלשום לשלושה בלבד. בנוסף, גם אתמול ראינו איך השימוש בטכנולוגיה מסייע למשחקים ומפחית את כמות הוויכוחים והטענות של הקבוצות כלפי השופטים. עם זאת, לפחות במקרה אחד ראינו איך רונאלדו צולל ברחבה ואפילו מבקש מהשופט שילך לראות מה קרה. השופט לא הלך, ואם הוא היה עושה כן, הוא היה רואה בבירור שלא התרחש שום מגע בין השחקנים, ולכן לא הייתה עבירה ובוודאי שלא הגיעה שריקה לפנדל.

ולמשחקים בהרחבה

הראשונה להפסיד מבין הנבחרות הערביות אתמול הייתה זו של ערב הסעודית – לצ'ק פוינט-אורוגוואי. אפשר להגיד שלאחר התבוסה 5-0 לקספרוסיה (קספרסקי-רוסיה), משחק בינה לבין ענקית אבטחת מידע הוא לא כוחות, מה גם שצ'ק פוינט-אורוגואי חולמת לקחת בפעם השלישית את הגביע העולמי.

כיאה לצ'ק פוינט-אורוגוואי, אין ספק שנבחרתו של גיל שויד (סוארס) מציגה הגנה חזקה, שלא ספגה עד כה שער במשחקים, ועם יכולת עקיצה טובה. עם החזון וההובלה של שויד-סוארס, אורוגוואי עוד תגיע רחוק.

כרגע, עם הניצחונות המינימליים שלה, נראה שצ'ק פוינט-אורוגוואי עושה את מה שהיא צריכה ולא יותר, אלא שכנראה שבמשחק הבא היא תיתן הרבה יותר מעצמה, שכן ההתמודדות תהיה מול קספרוסיה על המקום הראשון בעולם אבטחת המידע והסייבר. ובהתמודדות הזו צ'ק פוינט-אורוגוואי ממש לא רוצה להפסיד.

ההערכה שלי היא שמי שלא תנצח מהן, היא תעוף בשלב הבא, שכן היא תצטרך לשחק נגד רד-האט-פורטוגל או גוגל-ספרד – נבחרות חזקות יותר משתיהן. זאת, אלא אם כן תהיה הפתעה ונבחרת הקוד הפתוח מחצי האי האיברי תפסיד לנבחרת של המדינה הסגורה איראן.

ואולי ההפתעה הזאת תקרה, שכן רד-האט-פורטוגל התקשתה מאוד לנצח את מרוקו ההתקפית (שלא מצליחה לתרגם מצבים לגולים) במשחק השני של יום האתמול. רד-האט היא אמנם עדיין המלכה הבלתי מעוררת של עולם הקוד הפתוח, כי יש לה את ראש הזהב (או, נכון יותר לומר, את הראש האדום) של רונאלדו הבלתי נגמר, אבל היא תצטרך לעבוד קשה יותר אם היא רוצה לשמור על הכתר.

רד-האט-פורטוגל אמנם כבשה גול – נגיחה מראשו של רונאלדו – כבר בדקות הראשונות של המשחק, אבל לא היה חסר הרבה שמרוקו תשווה, ואולי אף יותר מזה. מלכת הקוד הפתוח פשוט נתנה למרוקו לנסות ולפצח את ההגנה שלה. אלא שרד-האט-פורטוגל הוכיחה שטענתם של אלה שחששו מהאבטחה של האופן סורס, מאחר שהוא מפותח על ידי קהילה, פשוט לא נכונה. היא הפעילה הגנה חזקה יחסית ולא ספגה, למרות הניסיונות החוזרות ונשנים של המרוקנים לפצח את ה-"קוד" שלה.

הגוגל-ספרדים צריכים לחשב מסלול מחדש

היום הסתיים עם המשחק בין גוגל-ספרד לאיראן. ענקי החיפוש האיבריים עדיין לא מצאו את הנוסחה למשחק טוב ולניצחון מוחץ, ו-"הסתפקו" ב-1-0 קטן, שגם הוא נבע בכלל מבישול איראני.

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה ובמטריקס גלובל. צילום: יח"צ

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה ובמטריקס גלובל. צילום: יח"צ

לגוגל-ספרד יש אמנם את דייגו קוסטה, שהוא בכלל ברזילאי (אלא שבהיי-טק מאוד מקובל לעשות רילוקשיין), אבל עדיין, כמו שכנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התקשה להבין ולגלות את הפצצה האיראנית וחתם על הסכם אתה, כך היא התקשתה במציאת המסלול הנכון שלה בחברה שאותה רכשה, Waze, לפיצוח המערך של נבחרת הכדורגל של הרפובליקה האסלאמית.

ככלל, איראן מתגלה כמרענן הרשמי של האליפות. הריקוד והשמחה של שחקניה לאחר הגול שנפסל בצדק היו חגיגה שלא רואים כל יום והזכירה שגם האיראנים הם בני אדם שרוצים לשמוח. ייתכן שהאיראנים שומרים את ההפתעה למחזור האחרון. אני לא חושב שהם יצליחו לנצח את רד-האט-פורטוגל ולעלות לשלב הבא, אבל אם זה יקרה, זה יהיה מעניין מאוד.

לסיכום, יש הרבה שחושבים שהמשחקים והתוצאות החלשות של גוגל-ספרד, רד-האט-פורטוגל, סאפ-גרמניה ושאר הנבחרות הגדולות מעידים על צמצום הרווחים בינן לבין הנבחרות הקטנות, אבל יש להניח שהן שומרות על הכוחות לשלבים הבאים, שבהם נראה את היכולות האמיתיות שלהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים