CardioScale ו-Colugo – הסטארט-אפים הזוכים בתחרות לוחמה בטרור

זוכי תחרות CTTSC3 של משרד ההגנה האמריקאי, משרד הביטחון הישראלי ופורום MIT ליזמות, הוכרזו בכנס "טכנולוגיות לוחמה בטרור", במסגרת אירועי שבוע הסייבר באוניברסיטת תל-אביב

הזוכים בתחרות, מעוז בן ארי וד"ר אורי גבאי מהסטארט-אפ CardioScale, יחד עם גדעון מילר יו"ר התחרות. צילום: דרור סיתהכל

הסטארט-אפים CardioScale ו-Colugo הם הזוכים בתחרות הסטארט-אפים בתחום טכנולוגיות לוחמה בטרור 2018 – CTTSC3 – של משרד ההגנה האמריקאי, משרד הביטחון הישראלי ופורום MIT ליזמות בישראל. שני הסטארטאפים נבחרו מבין מאות חברות שהגישו מועמדות מכל העולם, ו-23 שהגיעו לשלב הגמר.

הזוכים בתחרות לוחמה בטרור, של משרד ההגנה האמריקאי, משרד הביטחון הישראלי ופורום MIT ליזמות, הוכרזו בכנס "טכנולוגיות לוחמה בטרור", במסגרת אירועי "שבוע הסייבר" באוניברסיטת תל-אביב. את הפרסים לזוכים העניקו תא"ל ניר חלמיש, ראש מו"פ במפא"ת במשרד הביטחון, ונציג בכיר בשגרירות ארה"ב בישראל.

הזוכים: צמיד מציל חיים וכלי טייס בלתי מאויש

חברת CardioScale, שהגיעה למקום הראשון, הטמיעה אלגוריתם ניטור רפואי מציל חיים בצמיד זרוע, המאפשר שיפור דרמטי בטיפול בנפגעי פעולות טרור, תוך קבלת החלטות רפואיות טובה יותר. הפיתוח מגדיל את שיעורי ההישרדות של נפגעי פיגועי טרור וארועים מרובי נפגעים אחרים. החברה זכתה בפרס בהיקף 100 אלף דולרים מזומן.

חברת Colugo, שזכתה במקום השני, פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך לכלי טייס בלתי מאויש, המשלבת טכנולוגיה של רחפן וטכנולוגיית כלי טייס בעל כנף קבועה, ללא החסרונות של אף אחת מהן. הטכנולוגיה מאפשרת להמריא ולנחות אנכית כמו רחפן, ולטוס למרחקים ופרקי זמן ארוכים כמו כלי טייס בלתי מאוייש בעל כנף-קבועה. החברה זכתה בפרס של 10,000 דולרים במזומן.

לדברי ראש מפא"ת במשרד הביטחון, ד"ר דניאל גולד: "הפרויקטים מעידים על יצירתיות וחדשנות רבה, הן בהיבט הייזום והרעיונות, דרך ההיבט הטכנולוגי, וכלה בתרומה המבצעית הפוטנציאלית. יישר כוח לצוותים שהשתתפו".

הנציג הבכיר משגרירות ארה"ב שהעניק את הפרסים לזוכים אמר ליזמים הישראלים: "בזכותכם למדתי שיש אומץ מסוג אחר, לא רק של לובשי המדים. המארינס והחיילים מסכנים את חייהם. אבל אתם נותנים את הלב והנשמה, את חייכם, מסכנים את עתיד ילדיכם, משפחותיכם, כדי לפתח טכנולוגיות שאולי יעבדו ואולי לא. זה סוג אומץ שלי אין. חלקכם עובדים בגראז' של ההורים, ואולי מה שאתם מפתחים יציל חיים בעתיד".

שני הזוכים שייכים למסלול "טכנולוגיות כללי" במסגרתו הגיעו לגמר 10 חברות. 13 סטארט-אפים נוספים משתתפים במסלול השני בתחרות, מסלול "טכנולוגיות ניווט עירוני". במסלול זה ייבחרו שני זוכים לאחר שהסטארט-אפים ישתתפו ב"תרגיל חי" במהלך השנה. גם כאן, הפרסים בהיקף 110,000 דולר לפי אותה חלוקה. סך כל הפרסים בתחרות עומד על 220 אלף דולר.

מעוז בן ארי, מייסד ושותף CardioScale, שזכתה במקום הראשון בתחרות: "הזכייה בתחרות מהווה עבורנו הכרה בטכנולוגיה שלנו ובצורך בה. אנו מודים לוועדה השופטת של CTTSC על הבחירה בנו, ועל החזון להציל חיים באמצעות שינוי הדרך בה קובעים סדרי עדיפויות לטיפול בפצועים באירועי טרור מרובי נפגעים."

מגמות בולטות בין היוזמות שהתחרו

מגמה בולטת במיוחד בתחרות CTTSC3, שהושקה בינואר השנה, היא השיעור הגבוה של טכנולוגיות לניתוח מדיה חברתית והתנהגות גולשים ברשת. השנה במיוחד, מסתמן שילוב חזק של מדעי ההתנהגות עם בינה מלאכותית בטכנולוגיית מובייל חזקה.

מגמה נוספת היא גידול מתמיד בכמות הטכנולוגיות הקשורות לרחפנים, הקטגוריה הגדולה ביותר של חברות בתחרות השנה. במיוחד בלט הגידול בפתרונות נגד רחפנים. מצד שני, טכנולוגיות הקשורות לנשק קינטי (כלי נשק מתקדמים, כוונות וכו') היו פחות שכיחות לעומת פעמים קודמות. בתחום טכנולוגיות סייבר, אלה שהתקבלו מאופיינות בשילוב יותר יישומי חומרה מאשר תוכנה בלבד.

במסלול טכנולוגיות ניווט מספר ההצעות שהוגשו עלה על כל הציפיות. יכולת ניווט בסביבה עירונית שבה GPS עלול להיות בלתי זמין או חסום היא קריטית, אבל מאוד מאתגרת לחיילים, כוחות האכיפה וגופי ביטחון אחרים. להיות במקום הנכון זה פעמים רבות ההבדל בין חיים למוות. סטארטאפים אזרחיים פיתחו לאחרונה מגוון טכנולוגיות לניווט בתוך מבנים ומעקב אחר קונים, לפיכך, במסלול ניווט עירוני המטרה היא לזהות את החידושים הטובים ביותר בתחום זה ולאמץ אותם לצרכים של מקצועני הלוחמה בטרור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים