"השלב הראשון בחדשנות ארגונית: להטמיע תרבות רלוונטית"

"על ארגונים גדולים להפוך לחברות שבהן העובדים הרבה יותר פתוחים להתנסות, לשלב את האפשרות להיכשל כחלק מתרבות החדשנות, בדיוק כמו שבסטארט-אפים יודעים שחלק מהמסע הוא כישלון", אמר צבי פוייר, מנכ"ל סימנס תעשיות תוכנה

צבי פוייר, מנכ"ל סימנס תעשיות תוכנה. צילום: ניב קנטור

סימנס (Siemens) אנחנו עוסקים בכל מה שמקיף את החיים: מאנרגיה דרך בריאות, תעבורה וניידות, וזה לצד בית השקעות. במסגרת הכללית הזו אנחנו כאן בישראל פועלים גם על מנת לחבר סטארט-אפים מקומיים לסימנס כי אנחנו רוצים להיות בטוחים שהחברה תהיה מודעת לקהילה הפורחת והמשגשגת של הסטארט-אפים בישראל מצד אחד, ומצד שני להבטיח שהיא תצליח לשלב במסגרת הפעילות שלה חלק מהדברים שהחברות הללו מציעות", אמר צבי פוייר, מנכ"ל סימנס תעשיות תוכנה.

פוייר אמר את הדברים בכנס Agile Israel 2018 שנערך השבוע באולם האירועים LAGO בראשון לציון בהפקת אנשים ומחשבים. באירוע השתתפו מאות אנשי מקצוע בתחום שהגיעו למקום. האירוע נערך בשותפות עם AgileSparks,

בהרצאה שלו, תחת הכותרת גמישות עסקית וכיצד אג'ייל עוזרת לסימנס לחדש, התייחס פוייר לכך שהחברה עוסקת במספר תחומים עיקריים שאליהם היא מייעדת כלים רבים, בהתאם לוורטיקלים שונים ולפי צרכים, כמו ניהול אבטחת איכות דרך כלים שמיועדים לתחום התעשייה כמו הרכבה ומיכון.

"תקופה של שינוי"

"אנחנו בונים תוכנה שעוזרת לחברות לתכנן לפתח ולבנות תוכנות וכלים שהופכים אחר כך למוצרים אמיתיים. אנחנו נמצאים בתקופה של שינוי. אמנם תמיד היינו חברה חדשנית אבל החדשנות באה לידי ביטוי בשיפור המוצרים הקיימים שלנו, בהוספת תכונות נוספות ובהגדלת התמורה לכסף שהם מספקים. כשנכנסתי לתפקיד היה ברור שמשהו צריך להשתנות בהיבט החדשנות", אמר פוייר.

לדבריו, כבר בישיבות ההנהלה הראשונות שערך עלה הצורך לעשות גם דברים חדשים מעבר למה שנעשה עד אז. "היה לנו די ברור שאנחנו צריכים להיכנס לתחום הבינה המלאכותית, להתחיל להשתלב בתחום שאנחנו מכנים רובוטיקה אמיתית ותחומים אחרים. זאת, כמובן, בזמן שהלקוחות ממשיכים לבקש שתעשה עוד ועוד וכשאנחנו צריכים כל הזמן להתמודד עם הצורך לעשות יותר בפחות כסף. בנוסף, ישנה עוד ועוד תחרות מצד חברות חדשות שמגיעה לפעמים גם מכיוונים חדשים שלא תמיד חשבנו עליהם. השאלות הן: איך עושים את זה? איך לבנות תקציב שיאפשר חדשנות ברמות שלא הכרנו?", אמר.

פוייר הסביר כי אחד ההיבטים של מסע החדשנות, במיוחד בחברה שמרנית, הוא קודם כל לבנות תרבות של חדשנות. לדבריו, "היינו אכן צריכים לאמץ משהו מאוד חשוב: להפוך לחברה שבה העובדים הרבה יותר פתוחים להתנסות, לשלב את האפשרות להיכשל כחלק מתרבות החדשנות, בדיוק כמו שבסטארט-אפים יודעים שחלק מהמסע הוא כישלון. הכי חשוב הוא להרגיל את זה לתוך חברה בעלת אופי בו כישלון לא בא בחשבון. מגיעים עד כדי עריפת ראשים במקרים כאלה", הסביר.

נזהרים יותר מסטארט-אפים

לדבריו, דבר משמעותי בכל זאת מפריד בין מסע חדשנות שמבוצע בידי חברת סטארט-אפ לבין מסע דומה שמתרחש בחברה גדולת ממדים כמו סימנס. "בחברה גדולה אתה צריך להיות אפילו יותר זהיר מאשר בחברת סטארט-אפ, שהיא חברה רזה שיכולה לשנות ולהשתנות יחסית בקלות ובגמישות. בסימנס היינו צריכים להיות מאוד זהירים כי שינוי שמבצעים עכשיו יכול להישאר בתוקף גם עשרים שנה. בנוסף, תמיד צריך שיהיה לכם לקוח מול העיניים. אל תתחילו לעשות דבר לפני שברור לכם שיש לקוח שיהיה לצדכם וישתף אתכם פעולה כדי לספק משוב. זה לא פחות מקריטי", אמר.

פוייר הוסיף עוד כי יש לכך יתרון נוסף. "בדרך הזו יש פחות סיכוי להיכשל. זה אומנם לא אומר שלא נכשלים בכלל, אבל הסיכויים קטנים יותר אם יש לך עם מי לעבוד. זה גם מאפשר לבדוק טוב יותר מה הם האתגרים שצריכים להתמודד איתם, מהן העלויות, איך אפשר להרוויח ואם עובדים לפי אג'ייל, אז גם נכשלים בפרויקט מסוים אפשר למנף את זה ובסופו שלדבר להוביל למוצר מוצלח".

לדברי פוייר, השימוש בתהליכי אג'ייל מוביל לשיפורים עצומים בכל תחום ובכל חלק בתכנון. הוא ציין כי "אנחנו רואים את השיפור בייצור ובקידום של מוצרים תוך חיבור של תחומים כמו ייצור חכם עם מציאות וירטואלית, כדי להניע התקדמות משרטוט ראשוני למודל במהירות וכדי להביא תכנונים ועיצובים לכדי מיטוב, תוך בחינה מדוקדקת של כל רכיב וכל שינוי שמבצעים".

לסיום הוא אמר כי "יכולנו לעשות חדשנות כי בחרנו בתרבות של אג'ייל בחברה. זה לקח לנו שש שנים ויש עוד הרבה מה לעשות. אנחנו צריכים להמשיך ולנוע קדימה בכיוון הזה של חדשנות מובילה שעוזרת לנו להיות חברה גדולה כמו שאנחנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים