"בעוד חמש שנים כל המסחר בני"ע יתבצע על טכנולוגיות בלוקצ'יין"

כך אמר פטריק ביירן, מייסד ומנכ"ל אוברסטוק.קום, בעת בביקור בישראל, שבמסגרתו הוא בחן הקמת מרכז פיתוח בארץ ● אנשים ומחשבים שוחח עימו ושמע ממנו גם ש"לישראל פוטנציאל גבוה לפרוח בשוק הבלוקצ'יין"

פטריק ביירן, מייסד ומנכ"ל אוברסטוק.קום, בביקור בישראל. צילום: יח"צ

השימוש במטבעות הווירטואליים מתקדם בצעדי ענק. זאת ועוד, במקומות רבים בעולם נעשים ניסיונות כדי לבנות מערכת משפטית של תקנות, חוקים ורגולציה לתחום.

בשיחה עם פטריק ביירן, מייסד ומנכ"ל ענקית המסחר האלקטרוני אוברסטוק.קום (Overstock.com), במסגרת ראיון לדיילי מיילי, הוא אמר כי "הטכנולוגיות של הבלוקצ'יין הרבה יותר אמינות וחזקות מאשר המערכות הקיימות כיום, ולכן המעבר יהיה נחוץ כדי לייצר בסיס חזק ויציב יותר שיגדיל את אמון הציבור".

אוברסטוק.קום, שהכנסותיו בשנת 2017 הסתכמו בכ-1.74 מיליארד דולר, הוא אתר הקמעונאות הראשון שהסכים לקבל עוד בשנת 2014 תשלומים מלקוחות באמצעות ביטקוין. מאז הוא נחשב לגוף שמוביל את שוק הבלוקצ'יין, לא מעט בזכות המייסד והמנכ"ל.

זה ביקורך הראשון בישראל. מה ההתרשמות שלך לגבי היכולות של ישראל בתחום הטכנולוגי?
"זהו ביקורי הראשון בישראל ואני חייב לומר שהתרשמתי עמוקות מהיכולות הטכנולוגיות, החדשנות והיוזמה של האנשים פה. לישראל יש את המוניטין בתחום, ולכן יש לה הזדמנות אדירה לקחת חלק מוביל בשוק הבלוקצ'יין העולמי. בכוונתי לבחון הקמת מרכז פיתוח של אוברסטוק פה".

המטבעות הווירטואליים משמשים בעיקר לשוק העסקי, האם להערכתך זה יעבור גם לשוק הביתי-הצרכני?
"ממש כפי שקרה במשבר של 2008, גם כיום אנו צופה איום חמור על המערכת הפיננסית שעלול להביא להתמוטטותה, ולכן יש להיערך לבניית מערכת אלטרנטיבית שתוכל לקחת את המשוכות קדימה. זוהי מהפיכה בסדר גודל אדיר, המתאפשרת בזכות היכולת לייצר מערכת טכנולוגיות המאפשרת לבנות אמון בחליפין, בזכות הקריפטוגרפיה, עם מערכת הרבה יותר בטוחה מזו שקיימת כיום במערכת הבנקאית. למיליארדי אנשים אין כיום חשבונות בנק, אך יש להם טלפון נייד והם יוכלו, באמצעות אפליקציה, לבצע פעולות של שיתוף כספים וחסכון, אשר נמנעות מהם כיום".

אתה מתייחס לתופעת המטבעות הקריפטוגרפיים בחיוב רב, אך תסכים איתי שיש למטבעות אלו סיכונים לא מעטים גם טכנולוגיים וגם עסקיים, הלא כן?
"בהחלט יש סיכונים. עם זאת, הטכנולוגיה מתפתחת בצעדי ענק ואני סבור שבהתפתחויות הטכנולוגיות הקיימות יש גם סיכונים עסקיים. כך למשל, הריצה אחרי גיוסים באמצעות הנפקות ICO. להנפקות אלו יש סיכונים אפשריים. אנשי עסקים לא ישרים יכולים לנצל את זה לרע. לפי כך אני מציע לאנשים לבצע גיוסים באמצעות Security Tokens, שגם אותם ניתן לתאר ככסף או כשווה כסף ווירטואלי. הפלוס של ה-Security Tokens הוא שהם פועלים תחת רגולציה של ה-SEC ולפי כך הם יותר בטוחים".

אתה אומר שהשימוש במטבעות ווירטואליים מתפתח בצעדי ענק, אך יש הרבה דברים שבולמים את התפתחותו. המערכת הכלכלית הממוסדת לא מקבלת את המטבעות האלו בברכה למשל.
"נכון, יש בעיות בעיקר מצד הממשלות והרגולוציה בתחום. במשך 600 שנים הבעיה העיקרית בסחר חליפין הייתה בעיית האמון וכעת בפעם הראשונה יש אפשרות בזכות טכנולוגיית הקריפטו לבנות מערכת אמון בין אנשים. צריך לאפשר למערכת זו להתקדם, תוך פיקוח כמובן, ולבנות מערכות טכנולוגיות מאובטחות וחכמות. אני סבור שישראל יכולה לתרום לכך, אני מסתובב בכל העולם, וללא ספק אין מקום אחר בעל פוטנציאל כה גבוה לפרוח בשוק הבלוקצ'יין כמו השוק הישראלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים