חדש ומקומם במסנג'ר של פייסבוק: סרטוני פרסומת

יותר מ-1.2 מיליארד משתמשים נוהגים לנהל אינספור שיחות באמצעות שירות הצ'אטים והמסרים המיידיים של ענקית הרשתות החברתיות, והחברה, שלא מתכוונת לפספס את החשיפה הענקית הזו, מכניסה חידוש לא מלהיב במיוחד - פרסומות במצב בהפעלה אוטומטי

ה-Messenger של פייסבוק

הפייסבוק מסנג'ר (Facebook Messenger) מתחדש בימים אלו בתוספת שלא ממש תשמח, כנראה, את משתמשיו הרבים – יותר מ-1.2 מיליארד, נכון לדיווח האחרון באפריל 2017 – פרסומות במצב הפעלה אוטומטי (Autoplay).

למרות שבחודשים האחרונים ובעקבות התפוצצות פרשיית קיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica) רבים כל כך אינם מרוצים, שלא לומר כועסים ומודאגים, מהדרך שבה פייסבוק (Facebook) מנצלת את הנתונים האישיים של משתמשיה ואת הידע המוקדם שלה אודותיהם בכדי לטווח אליהם מודעות ופרסומות, נראה שהחברה דווקא החליטה לנקוט בצעד ממש לא פופולרי או מרצה נוסף – להציג עוד יותר חומרים פרסומיים לעיני משתמשיה השבויים. והיא עושה זאת הפעם בשירות הצ'אט והמסרים המיידיים שלה, מסנג'ר.

אחרי שהכניסה לינקים לאתרי קניות אל הסטוריז באינסטגרם (Instagram), שבבעלותה, עכשיו מוסיפה החברה הדומיננטית פרסומות וידיאו בהפעלה אוטומטית במסנג'ר.

לפי אתר רקרוד (Recode), משתמשים יתחילו לראות מודעות וידאו במצב הפעלה אוטומטית בתיבת הדואר הנכנס שלהם לצד כל ההודעות שלהם. האתר טוען כי ככל הנראה, מודעות הוידיאו החלו להתנגן אצל חלק ממשתמשי המסנג'ר ברחבי העולם כבר מיום ב' השבוע, ושרוב הסיכויים שכולם יתחילו לראות אותן עד לסוף השבוע הנוכחי.

מתכתבים על נושא אישי – רואים פרסומות רלוונטית?

ההחלטה של פייסבוק לפרסם קליפים בתוך השירות מדאיגה אפילו יותר מתמיד, ולו מהסיבה הפשוטה שהודעות פרטיות ומודעות שיווקיות לא ממש מסתדרים יחד והערבוב שלהם, כשהם מיועדים ספציפית אלינו ולתחומים שבהם הבענו עניין, יכול לספק לפעמים הרגשה מטרידה של ממש. למשל, דמיינו שיחה אישית עם חבר על קושי לרדת במשקל, כשבמקביל מתחיל להתנגן לנגד העיניים סרטון פרסומת לדיאטה חדשה.

יצוין כי במסנג'ר מופיעות מודעות שאינן סרטונים כבר בעצם משך למעלה משנה, ולמרות זאת פייסבוק מנסה להגדיל את הכנסותיה מפרסום דרך האפליקציה באמצעות מודעות וידיאו, שעלותן עולה יותר למפרסמים.

סטפנוס לוקאקוס, מנהל עסקי הפרסום והמודעות של המסנג'ר, אמר לרקורד כי פייסבוק תפקח על ההתנהגות של המשתמשים ותגובתם לתוספת בכדי לקבוע אם מודעות אלה לא מפריעות או גורמות להם להרגיש שלא בנוח.

"העדיפות העליונה בעבורנו היא חוויית המשתמש", הבטיח לוקאקוס, "אז אנחנו עדיין לא יודעים (אם זה יעבוד – ג"פ). עם זאת, הסימנים עד כה, שנצפו כשבדקנו מודעות בסיסיות, לא הראו שום שינויים באופן שבו אנשים השתמשו בפלטפורמה או במספר ההודעות שהם שולחים", כך דווח שאמר לוקאקוס השבוע באירוע המפרסמים Cannes Lions.

ווטסאפ – הבא בתור?

בהתחשב במהלך האחרון של פייסבוק, לא נותר אלא לתהות מתי נתחיל לראות גם בווטסאפ (WhatsApp) – עוד שירות שנמצא בבעלות הלא-ריכוזית-בכלל של פייסבוק – סרטוני וידיאו שיתנגנו מעצמם.

פייסבוק אמרה שהמקומות להצגת תכנים של מפרסמים הולכים ואוזלים לה, ונראה שלאחר עזיבתם של בריאן אקטון ויאן קום, שניהם ממייסדי שירות המסרים המיידיים, שהתגאו תמיד בפרטיות ובהצפנה של וואטסאפ שלהם, פייסבוק תוכל כעת ביתר קלות להכניס פרסומות מהסוג הזה גם לשירות הנוסף שהיא מנהלת.

זאת אומרת, האפשרות לברוח מהמסנג'ר לווטסאפ כדי להימנע מסרטוני הפרסומות לא עומדת להישאר בסביבה לעוד הרבה זמן, כך נדמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים