האקזיט של אדיב ברוך: מכר את השליטה ב-INT לתאגיד אירופי

הרוכשת היא GUS, שיש לה רשת מוסדות אקדמיים ברחבי העולם ● היקף העסקה לא נמסר לפרסום, אולם הרוכשים מסרו שישקיעו ב-INT יותר מ-10 מיליון שקלים

אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא. צילום: יח"צ

תאגיד ההשכלה וההכשרה המקצועית האירופי GUS השלים באחרונה את הרכישה של מכללת INT (לשעבר מכללת נס), שבשליטת אדיב ברוך. סכום הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם הרוכשים מסרו שהם ישקיעו בפעילות של INT יותר מ-10 מיליון שקלים.

ברוך הוא יו"ר מכון היצוא, והוא נמנה על מייסדי נס לפני כ-20 שנים. הוא ימשיך להחזיק 20% ממניות המכללה.

על פי GUS, הסכום שישקיע במכללה הישראלית – כאמור, יותר מ-10 מיליון שקלים – יופנה לשיווק פעילותה ולפיתוחה כחלק מרשת המוסדות להשכלה הגבוהה של החברה, המונה 17 מוסדות מסביב לעולם, במדינות כמו בריטניה וקנדה.

INT הייתה שלוחה של קבוצת נס ונקראה מכללת נס. לאחר שקבוצת חילן רכשה את החברה, הוחלט למכור את פעילות המכללה, ואדיב הפך לבעל המניות שלה. לדברי אדיב, חיבור המכללה עם גוף בינלאומי מוביל הוא צעד משמעותי שיקדם אותה ואת תחום ההכשרות המקצועיות בישראל. "בדרך כלל, אנחנו שומעים על חברות בינלאומיות שרוכשות חברות טכנולוגיות ישראליות, אולם זו הפעם הראשונה שבה גוף בינלאומי רוכש מוסד חינוכי טכנולוגי ישראלי".

ולדמיר קיסלבסקי, מנכ"ל משותף של GUS, אמר כי ההשקעה נובעת גם ממניעים ציוניים. "אנחנו מאמינים בהיי-טק הישראלי וביכולות שלו, ובעיקר בהון האנושי המקומי", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים