מפת האינטרנט של אורקל תגלה לכם הכל

המפה מציגה ניתוקים והאטות בשירותי האינטרנט ברחבי העולם ובסיועה יכולות מפעילות של רשתות למצוא ולהבין מקור של תקלה

אורקל

אורקל (Oracle) השיקה אתמול (ד') שירות חינמי של מפת אינטרנט עולמית חכמה, במטרה לסייע לארגונים המספקים שירותי ענן לתכנן את פריסת התשתיות שלהם ולאתר תקלות אפשריות.

מפת האינטרנט החכמה של אורקל מספקת למשתמשים "אמצעי גרפי קל ופשוט שמסייע לעקוב אחר מצב האינטרנט ולקבל תובנות על ההשפעות של אירועים שונים כמו אסונות טבע, ניתוקים וכדומה", הודיעה אורקל.

המפה מציגה גם ניתוקים והאטות בשירותי האינטרנט ברחבי העולם, ובסיועה יכולות מפעילות של רשתות למצוא ולהבין מקור של תקלה. למשל אם התקלה נובעת מבעיות ברשת מקומית מסוימת או מספקית של שירותים.

צוות האינטרנט החכם של החברה פועל כבר למעלה מ-10 שנים ותוגבר בעקבות הרכישה של Dyn ב-2016, חברה שמנטרת את ביצועי האינטרנט וספקית של שירותי DNS. בעבר נהגה Dyn לפרסם נתונים על מצב האינטרנט באופן אקראי, בייחוד לאחר תקיפות או ניתוקים של כבלים תת-ימיים שגרמו לתקלות נרחבות. כעת, המידע יסופק באופן שוטף ובחינם.

אתר המפה החכמה כולל שני חלקים: סטטיסטיקה לפי מדינות המאפשר לראות שיבושים פוטנציאליים שאירעו ב-48 השעות הקודמות, ושינויי תנועה שמציג שינויים לטובה או לרעה בניתוב התנועה באינטרנט באותו הזמן.

מבט מבחוץ פנימה על חיבורי האינטרנט והביצועים ברמת מדינות

"האינטרנט היא הרשת החשובה ביותר בעולם, אך עדיין היא הפכפכה מאוד", ציין קייל יורק, סגן נשיא לאסטרטגיית מוצר באורקל והמנהל של יחידת עסקי Dyn הגלובלית. "שיבושים באינטרנט עשויים להשפיע מאוד על חברות, על ממשלות ועל מפעילות של רשתות, וארגונים אלה זקוקים לנראות טובה יותר של מצב האינטרנט העולמי".

עוד הוא ציין כי "אנו מסירים את המכסה של הקופסה השחורה. זה מאפשר מבט מעניין מאוד מבחוץ פנימה על חיבורי האינטרנט ועל הביצועים של הרשת ברמה של מדינות וספקיות". לדבריו, "כשדף אינטרנט הוא אטי או שאינו מוצג אי אפשר לדעת היכן על בדרך נוצרה בעיה והשירות החדש נועד לסייע בכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים