רישיון נהג אובר שסילק מהמונית זוג לסביות שהתנשקו הושעה

חודש הגאווה בשיאו, וכעת - ולמעשה אף פעם - זה לא הזמן להפגין להט"בופוביה - כך למד על בשרו נהג אובר ניו יורקי שמרן ומיושן, שלא חיבב את מחוות האהבה של זוג נשים שעלו למונית שלו ● חברת שיתופי הנסיעות הבהירה את עמדתה נגד אפליה מכל סוג ואילו הרשות העירונית השעתה את רישיון הנהג בתגובה

בסך הכל נשיקה. צילום אילוסטרציה: BigStock

אלכס לובין ואמה פיכל, זוג נשים בגילאי ה-20, הזמינו מאובר (Uber) הסעה בניו יורק. השתיים לא שיערו לאן תוביל אותן הנסיעה. כאשר ישבו בחלק האחורי של המכונית, חלקו בנות הזוג את מה שתיארו כ"נשיקת ניקור חטופה" (peck kiss). אבל היה מי שחשב שהמפגן הקטן והחמוד הזה של חיבה לסבית אינו ראוי – נהג אובר בלם את המונית ודרש מהנשים לצאת ולהסתלק ממנה.

הנהג המשיך והסביר ללובין ופיכל כי הנשיקה שלהן "לא חוקית" ואילו שתי הנשים השיבו לו ש"נשיקות אינן בלתי חוקיות". למרבה המזל, לאחת מהן הייתה התושיה לתעד את החוויה הלא נעימה במצלמה שלה. "אתן לא יכול לעשות את זה במכונית. אסור לכן לעשות את זה. זה לא מכובד", נשמע הנהג אומר בהקלטה.

פיכל שוחחה עם הניו יורק טיימס (The New York Times) ואמרה שהמצב כולו הרגיש לה "לא מציאותי", ואפשר להבין אותה, בהתחשב בעובדה שאנחנו באמצע חודש הגאווה ושהשנה היא 2018. בתל אביב הקטנה השתתפו ביום ו' האחרון כ-250 אלף בני אדם במצעד הגאווה השנתי. המצעד הניו יורקי עתיד לצאת לדרך ב-24 בחודש, ומן הסתם יכלול גם הוא רבבות בני אדם שחוגגים חירות ותובעים שוויון זכויות מלא, כראוי.

הרשות למוניות ולימוזינה של ניו יורק, ה-TLC, האחראית להנפקת כ-180 אלף רישיונות לנהגי שירותי רכב ומוניות צהובות, כינתה את התנהגותו של הנהג "מגוחכת". "זה 2018 בניו יורק, וזו לא הדרך שבה אנחנו חיים יותר", אמר דובר הרשות, אלן פרומברג.

"פלטפורמה הזמינה לכל אחד"

הרשות זיהתה את הנהג כאחמד אל בוטארי. על פי צילום מסך של הפרופיל שלו, שסופק ל-CNN על ידי פיכל, הוא קיבל דירוג 4.67 ועשרות ציונים באפליקציה בעבור "שירות מעולה". דובר הרשות ציין כי אל בוטארי הוסמך מאז שנת 2014, וכי הרישיון שלו הושעה לאחר האירוע, עד לתוצאות החקירה של ה-TLC.

לניו יורק דיילי ניוז (New York Daily) אמר אל בוטארי בתגובה כי לא הרגיש בנוח עם כלל התנהגותן של בנות הזוג במכוניתו, ולא רק עם הנשיקה. הוא אמר שהן השמיעו סרטונים רועשים בטלפונים שלהן, ושאחת הנשים הניחה את רגליה על המושבים.

תגובת אובר, שאולי למדה דבר או שניים באחרונה, הייתה מכובדת וחשובה. אחרי שבנות הזוג דיווחו על הנהג והתנהגותו המביכה, פתחה החברה בחקירה והשעתה את הנהג מהשירות עד להבהרת הנושא. דובר קוסרשאהי, מנכ"ל החברה, אמר לטיימס כי הוא מאמין שנהגים כמו זה שתועד בסרטון "אינם שייכים לאובר".

"זו חברה פתוחה ואובר היא פלטפורמה הזמינה לכל אחד, ללא קשר לרקע שלך או לאוריינטציה שלך, וזה מקודש בעבורנו. זה מצב מצער ואנו נעשה כל שביכולתנו כדי שלא יישנה", הבטיח קוסרשאהי לתקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים